کیت بلانشت بازیگر مطرح سینمای هالیوود بار دیگر در هفته مد پاریس که دو ماه قبل برگزار شد، پیراهن معروف خود را به تن کرد، سال قبل در مراسم اسکار 2023 و ونتی‌فر نیز او از این پیراهن استفاده کرده بود.
چارسو پرس: یکی از دغدغه‌های بزرگ بازیگران و سلبریتی‌ها برای حضور در مراسم‌ مختلفی که دعوت می‌شوند این است که چه لباسی بپوشم؟ 
بسیاری از برندهای صنعت مد و لباس هم همیشه به دنبال این هستند که بازیگران یا افراد معروف را متقاعد کنند که برای حضور در مراسم‌‌ها از لباس آنها استفاده کنند و طبیعتا رقابت سختی هم در جریان است که هر برند با چه شخص معروفی بتواند به توافق برسد تا با لباس آنها در مقابل دوربین‌ها حاضر شود.

از طرف دیگر هر سلبریتی چه لباسی بر تن دارد و آیا آن لباس زشت است یا زیبا و ... هم خود یک باتاب رسانه‌ای بزرگ در پی دارد که تا چند روز ادامه خواهد داشت و حتی برای برنامه‌های مهمی چون مراسم اسکار یا جوایز گرمی و ...  بهترین لباسها و بدترین لیاسها هم انتخاب می‌شود.
به گزارش مجله ووگ، کیت بلانشت بازیگر مطرح سینمای هالیوود و برنده 2 جایزه اسکار، 4 گلدن گلوب و 4 بفتا، بار دیگر در هفته مد پاریس که دو ماه قبل برگزار شد، پیراهن معروف خود از «لوئی ویتون» را به تن کرد، سال قبل در مراسم اسکار 2023 و ونتی‌فر نیز او از این پیراهن استفاده کرده بود.



کیت بلانشت سال گذشته در مصاحبه با مجله هارپر بازار عنوان کرد:
«اینکه یک لباس چندبار می‌پوشم نباید موضوع مهمی برای تیتر خبرها و رسانه‌ها باشه! ما همه انسان هستیم و یک زندگی نرمال داریم و قطعا در طول هفته یک لباس چندبار می‌پوشیم و این موضوع نیازی به بزرگنمایی نداره.

البته در کنار علاقه‌ام به تکرار یک استایل در فرش‌قرمزها در واقع اعتراضی هم به قوانین ایجاد شده توسط این مراسمات دارم! خیلی‌ از مراسم‌ها شمارو مجبور می‌کنند که لباس تکراری نپوشید! اما من دوست دارم بپوشم و یک استایل بارها تکرار می‌کنم».

البته این سخنان و اساسا این نگرش هم بازخوردهای متفاوتی پیدا کرد، بسیاری این اقدام و حرفهای کیت بلانشت را تحسین کردند و برخی هم به لوکس بودن آن اشاره داشتند برای مثال کاربری نوشته بود: «لباسی که بلانشت پوشیده بود از برند لویی ویتون است نه یک پیرهن معمولی، اگر صدبار دیگر هم بپوشد هیچ ایرادی ندارد».

برخی از کاربرها هم به کیت میدلتون همسر شاهزاده ویلیام اشاره کرده بودند که در بعضی مراسم‌ها لباس تکرای پوشیده است.
ولی آنچه جالب توجه است اشاره کیت بلانشت به این قوانین ایجاد شده برای مراسم‌ست که افراد بسیار معروف و مطرح را هم مجبور می‌کنند که لباس تکراری نپوشند.
سال 2018 کریستین استوارت دیگر بازیگر مطرح هالیوود که در جشنواره کن به عنوان داور حضور داشت در مراسم فرش قرمز کفش‌هایش را از پایش درآورد تا به قانون الزامی بودن کفش پاشنه بلند فرش قرمز جشنواره کن اعتراض کند.



یکی از مقررات جشنواره فیلم کن این است که خانم‌های حاضر در فرش قرمز نباید کفش بی‌پاشنه بپوشند.
استوارت پیشتر نیز به این قانون کن اعتراض کرده و سال ۲۰۱۶ با درآوردن کفش‌هایش گفته بود: «اصلا نمی‌توانم باور کنم که من روی فرش قرمز دارم راه می‌روم و کسی جلوی مرا بگیرد و خیلی محترمانه بگوید شما کفش پاشنه دار نپوشیده‌اید و من هم مجبور شوم به او بگویم بله دوست عزیز نپوشیده‌ام. اما مگر مجبورم که بپوشم؟»

استوارت اضافه کرده بود هر وقت دلش بخواهد کفش پاشنه بلند می‌پوشد و هر وقت نخواهد نمی‌پوشد. اگر از مردها نمی خواهید که کفش پاشنه بلند بپوشند، از ما زنان هم نمی توانید این توقع را داشته باشید.
در میان تمام این اتفاقات که همگی هم به دلایل اقتصادی و گرمی بازار و با حمایت برندهای بزرگ جهان در عرصه صنعت مد و فشن است، وجود افرادی چون کیت بلانشت و کریستین استوارت واقعا حائز اهمیت است.
آنها هر از گاهی به این نظام گسترده سلطه و ثروت تلنگری وارد می‌سازند که حداقل نوجوانان و جوانان را نسبت به آنچه رخ می‌دهد آگاه سازند.