سرپرست گروه تئاتر "لیو" با اشاره به حضور خود در اجرای عمومی نمایش "سال‌گشتگی" به کارگردانی امیررضا کوهستانی در مؤسسه اکو از ادامه برگزاری برنامه آشنایی با کارگردان‌های نوگرای تئاتر جهان خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: حسن معجونی که به تازگی اجراهای بین‌المللی نمایش "سال‌گشتگی" را در مقام بازیگر سپری کرده است، درباره اجرای عمومی این اثر در ایران به خبرنگار مهر گفت: قرار است این اثر نمایشی را که با بازخورد بین‌المللی خوبی در کشورهای فرانسه، سوئیس و هلند مواجه شد، آذرماه امسال در موسسه اکو در قالب اجرای عمومی روی صحنه ببریم.

سرپرست گروه تئاتر "لیو" درباره فعالیت‌های این گروه نمایشی و پروژه مونولیو توضیح داد: هفته اول آذرماه مراسم اختتامیه چهاردمین دوره پروژه مونولیو برگزار می‌شود البته قرار است مراسم اختتامیه دوره سوم هم همزمان با اختتامیه دوره چهارم برگزار شود.

کارگردان نمایش‌های "باغ آلبالو" و "یه مشت روبل" درباره وضعیت اجرای عمومی آثار شرکت کننده در پروژه مونولیو افزود: اگر گروه‌ها مایل به اجرای عمومی باشند با تماشاخانه آو می‌توانند وارد مذاکره شده و امکان اجرای عمومی خود را فراهم کنند.

معجونی درباره اجرای عمومی مونولوگ "خانه، آشپزخانه" به کارگردانی خود که در چهاردهمین دوره پروژه مونولیو اجرا شد، گفت: هنوز تصمیمی برای اجرای عمومی این اثر نگرفته‌ام چون فکر می‌کنم باید روی آن بیشتر کار کنم. وقتی کار به پختگی مورد نظر رسید با توجه به زمان آزاد عوامل نمایش، برای اجرای عمومی آن اقدام خواهیم کرد.

سرپرست گروه تئاتر "لیو" درباره فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی گروه بخصوص از سرگیری برنامه آشنایی با کارگردان‌های نوگرای تئاتر جهان یادآور شد: این پروژه به دلیل زمان‌بر بودن بخش‌های مختلف مربوط به رومئو کاستلوچی کارگردان نوگرای ایتالیایی، با وقفه‌ای دو ساله همراه بود ولی این کار آماده شده و در سال جاری برنامه آشنایی با کارگردان‌های نوگرای تئاتر جهان از سر گرفته می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: بخش آشنایی با آرین منوشکین از کارگردان‌های نوگرا و شاخص تئاتر جهان بعد از آشنایی با رومئو کاستلوچی برگزار خواهد شد و کارهای مورد نظر برای این برنامه آماده شده است.

نمایش "سال‌گشتگی" به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی و بازی حسن معجونی و مهین صدری به نوعی در ادامه نمایش "رقص روی لیوان‌ها" است که کوهستانی با اجرای آن در تالار مولوی نظر منتقدان و صاحبنظران تئاتر را به خود جلب کرد.