اعتراض و تظاهرات همواره بخشی از فضای عمومی شهر کن و‌در زمان برگزاری جشنواره فیلم آن بوده اما امسال، این اعتراض از درون جشنواره خواهد بود!
چارسو پرس: به گزارش نشریه دد لاین، جشنواره فیلم‌ کن در خطر تعطیلی قرار گرفته است. اعتراض و تظاهرات همواره بخشی از فضای عمومی شهر کن و‌در زمان برگزاری جشنواره فیلم آن بوده اما امسال، این اعتراض از درون جشنواره خواهد بود!

بیش از دویست نفر از کارکنان بخش رسمی، بازار فیلم و بخش های جنبی کن در نظر دارند نسبت به شرایط کاری و حقوق پایین خود در افتتاحیه های بخش های جنبی، در روز نمایش فیلم های پر ستاره و در طول جشنواره به تظاهرات پرداخته و از احتمال اعتصاب و متوقف کردن فعالیت های کاری خود هم گفته اند.

این گروه با عنوان «زیر پرده های سینما، زباله ها، مجموعه کارکنان در مخاطره جشنواره های فیلم»، که از یکی شعار معروف شورش های ماه مه ۱۹۶۸ فرانسه برداشت شده است، رهبری اعتراض ها را بر عهده دارد. 

کارکنان جشنواره فیلم دیگر فرانسه مانند جشنواره مستقل بوردو، جشنواره  لومیر لیون و جشنواره بلفورت به این حرکت ملحق شده اند. در میان کارکنان اعتراضی جشنواره کن، اعضای هیات انتخاب، مسئولان بخش رسانه ها، کارکنان بازار، مسئولان نمایش و زیرنویس فیلم ها، مسئولان فنی و اداری دیده می شوند.