دبیر بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را تقویت هنرمندان تئاتر استان‌ها که در جشنواره حضور دارند، دانست.

پایگاه خبری تئاتر: :رحمت امینی درباره بخش نقد و بررسی موضوعات مختلف در تئاتر نظیر کارگاه نقد و بررسی "تحلیل نمایشنامه" و "شیوه‌های اجرا" و "امکانات صحنه" در بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه به خبرنگار مهر گفت: ما برگزاری بخش نقد و بررسی این دوره از جشنواره را به کانون ملی منتقدان تئاتر ایران سپردیم و برنامه‌ریزی مفصل این بخش با کانون بوده است.

وی درباره بی‌تأثیر نبودن بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر سوره ماه تأکید کرد: هدف ما از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی تقویت هنرمندان تئاتر استان‌های شرکت‌کننده در این رویداد هنری است. به همین دلیل با حضور افراد متخصصی همچون مهرداد رایانی‌مخصوص، حسن خلیلی‌فر و سیدجواد روشن این کارگاه‌ها برگزار می‌شوند.

دبیر بیست و دومین جشنواره تئاتر سوره ماه درباره تداوم بحث آموزش تئاتر در استان‌های مختلف در ایام مختلف سال توسط مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ما در طول سال با توجه به تقاضاهایی که از سوی استان‌های مختلف صورت می‌گیرد، اساتید مورد نیاز را به شهرهای مدنظر اعزام می‌کنیم. این کار جزو برنامه‌های اصلی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری طی دو سال اخیر بوده است.

امینی یادآور شد: ما طی ماه‌های گذشته اساتیدی همچون محمودرضا رحیمی، آرش دادگر، شکرخدا گودرزی و فرشاد منظوفی‌نیا را برای آموزش و تقویت هنرمندان تئاتر به استان‌های مختلف اعزام کردیم.

بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه از 22 تا 29 مهرماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.