والت دیزنی به‌تازگی تصمیم به اخراج گسترده‌ دیگری در استودیو پیکسار گرفته است نتیجه تغییر و تمرکز بیشتر استودیو روی آثار سینمایی است.
چارسو پرس: پیکسار با موج جدیدی از اخراج مواجه شده است. منابع نزدیک اعلام کردند که اعلام کردند که استودیو انیمیشن‌سازی پیکسار حدود ۱۴ درصد از نیروهای خود را قرار است حذف کند که این مووضع در نتیجه کوچک‌تر شدن بخش تولید آثار تلویزیونی برای سرویس استریم دیزنی پلاس است. این موضوع روی ۱۷۵ نیرو این استودیو انیمیشن‌سازی از شرکت والت دیزنی تاثیر خواهد گذاشت.

در زمان باب چاپک، مدیرعامل سابق دیزنی، پیکسار نیروهای زیادی را برای تولید انیمیشن‌های اورجینال اختصاصی برای دیزنی پلاس استخدام کرده بود، اما با بازگشت باب ایگر به دیزنی این روند کاملا تغییر پیدا کرده است. ایگر تصمیم دارد تا تمرکز پیکسار به‌جای تولید انیمیشن برای سرویس استریم، روی آثار سینمایی باشد. دیزنی پلاس و هولو که دو سرویس استریم دیزنی هستند، در جریان سه‌ماهه اخیر مالی با سودآوری مواجه بوده‌اند.

حالا تمرکز کامل پیکسار روی تولید انیمیشن‌های سینمایی خواهد بود و این انیمیشن‌ها پیش از آنکه روی دیزنی پلاس پخش شوند، یک اکران سینمایی کامل را تجربه خواهند کرد. انیمیشن Win or Lose تنها انیمیشن سریالی و اورجینال پیکسار است که طی سال جاری از دیزنی پلاس پخش خواهد شد. در هر حال پیکسار طی ماه‌های گذشته با کاهش نیرو گسترده‌ای مواجه شده است و به‌نظر می‌رسد که این برنامه بخشی از تغییر برنامه این استودیو است.

انیمیشن Inside Out 2، انیمیشن بعدی پیکسار خواهد بود که دنباله انیمیشن Inside Out برای اکران در تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) برنامه‌ریزی شده است. کلسی مان وظیفه کارگردانی انیمیشن درون و بیرون ۲ را براساس فیلمنامه‌ای از مگ لفاوه، نویسنده انیمیشن Inside Out بر عهده دارد. در ادامه انیمیشن ‌Elio در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۲۵ (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) و انیمیشن Toy Story 5 در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۶ (۲۹ خرداد ۱۴۰۵) اکران خواهند شد.