یکی از متفاوت‌ترین مجموعه‌های دنیای انیمه حول محور دستیابی به مفهوم آزادی، !Akame ga Kill نام دارد که روایتی خونین و غیرقابل پیش بینی را به تصویر کشیده است.
چارسو پرس: به تصویر کشیدن ماجراجویی گروهی از قهرمانان که برای آزادی کشور و مردمشان وارد نبردی نابرابر شده و چالش‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارند، بارها و بارها در دنیای انیمه به تصویر کشیده شده و اساساً ایده‌ای پرکاربرد، جذاب، درگیر کننده و محبوب در این مدیوم به شمار می‌رود که مسبب خلق آثار ماندگاری در نزد مخاطبین شده است. با این حال گاهاً شاهد ساخته شدن مجموعه‌هایی هستیم که همین ایده به ظاهر ساده را برای روایت داستان به شدت تیره و تاریکی بهره گرفته و نتیجه پدید آمدن اثری شده که می‌تواند احساسات هر مخاطبی را به چالش بکشد.

در معرفی انیمه این هفته به سراغ شاهکاری تحت عنوان !Akame ga Kill خواهیم رفت. انیمه کوتاه ۲۴ قسمتی که برخلاف ظاهر رنگارنگ خود از همان قسمت نخست دست بر روی مفاهیم شوکه‌کننده‌ای گذاشته و دنیای تیره، تاریک و تلخ خود را به دردناک‌ترین شیوه ممکن به تصویر می‌کشد تا به مخاطب این حس را القا نماید که مشغول تماشای اثری می‌باشد که قسمت به قسمت وحشتناک‌تر شده و در نهایت یک تراژدی ماندگار را از خود بر جای خواهد گذاشت. چنین آثاری وجود دارند تا ثابت نمایند که انیمه‌ها برخلاف ظاهر گول‌زننده‌شان، تا چه اندازه می‌توانند روایتی بزرگسالانه و دیوانه‌وار را رقم زده تا حدی که روح و روان مخاطبش را تحت تاثیر قرار دهد.
  • نام انیمه: !Akame ga Kill
  • نام انیمه به فارسی: آکامه گا کیل!
  • ژانر: اکشن، فانتزی و ماجراجویی
  • سال پخش: ۲۰۱۴
  • مانگاکا: تاکاهیرو
  • کارگردان: توموکی کوبایاشی
  • نویسنده: ماکوتو یوزو

هشدار اسپویل

انیمه !Akame ga Kill ما را با پسر جنگجو و تسلیم ناپذیری به نام تاتسومی آشنا می‌کند که فقر و قحطی در روستایش او و ۲ تا از دوستانش را مجاب می‌کند تا راهی ماجراجویی خطیری شده و تصمیم بگیرند به پایتخت سرزمینشان سفر کرده و با بهره‌گیری از توانایی‌هایشان، ثروتی را کسب کرده و از آن برای بهبود وضعیت روستا بهره بگیرند. دوستانی صمیمی که در میانه مسیر مورد حمله راهزنان قرار گرفته و ناخواسته از یکدیگر جدا می‌شوند.
تاتسومی شمشیرزن ماهری به شمار می‌رود که از قلبی رئوف و دوست داشتنی بهره برده و به سبب آن که در روستا بزرگ شده، تصور می‌کند که همه جای دنیا به مانند محل زندگی‌اش از مردمانی دلسوز و بخشنده بهره برده است. با این حال زمانی که وارد پایتخت می‌شود، با حقایق تلخی روبرو شده و در همان ابتدای داستان تمام دارایی‌هاش توسط دختری مرموز به سرقت می‌رود. مسئله‌ای که سبب می‌شود از سر بیچارگی در خیابان پرسه زده و حتی پول کرایه اتاق را تا صبح نداشته باشد.
اینجاست که سر و کله یک دخترک اشراف‌زاده پیدا شده و از سر دلسوزی به تاتسومی پیشنهاد می‌دهد تا شب را در عمارتشان پناه گرفته و آنجا استراحت نماید. قهرمان داستان که تصور می‌کند بالاخره انسانی دلسوز و مورد اعتماد پیدا کرده، به عمارت این دخترک رفته و با خانواده‌اش آشنا می‌شود. در آنجا متوجه می‌شود که گروهی تحت عنوان “شبیخون شب” دست به قتل‌عام اشراف‌زادگان زده تا اهداف شرورانه خود را پیش ببرند؛ تعریفی از این گروه که تاتسومی را در ترس و وحشت فرو می‌برد.

با این حال خیلی زود واقعیت برملا شده و زندگی تاتسومی از این رو به آن رو می‌شود. در یکی از شب‌ها عمارت این اشراف‌زادگان مورد حمله گروه شبیخون شب قرار گرفته و اعضای خانواده دخترک یکی پس از دیگری قتل عام می‌شوند و تاتسومی که شرایط را بحرانی می‌بیند، تصمیم می‌گیرد تا آخرین قطره خون خود از وی محافظت نماید. جایی که او را در مقابل یکی از قدرتمندترین اعضای این گروه به نام آکامه شمشیرزن قرار می‌دهد و متوجه می‌شود کسی که روز نخست ورود به پایتخت پول‌هایش را دزدیده نیز جزوی از همین افراد بوده است.
تاتسومی که سخت مشغول مبارزه با آکامه شمشیرزن بوده و تصور می‌کند که در برابر افرادی شرور ایستادگی کرده، ناگهان با حقیقت تلخ و وحشتناکی روبرو می‌شود. اعضای این گروه فاش می‌کنند که دخترک و خانواده‌اش یکی از فاسدترین و بی‌رحم‌ترین خانواده‌های اشرافی این سرزمین بوده و از سادگی و بی‌تجربگی روستاییان سوءاستفاده کرده و بدین سبب آن‌ها را درون یک انبار مخفی تحت بدترین شکنجه‌ها قرار می‌دهند تا از تماشای زجر کشیدنشان لذت ببرند. او حتی متوجه می‌شود که ۲ دوست دیگرش که حین حمله راهزنان از آن‌ها جدا شد بود نیز در انبار این خانواده تحت شکنجه و آزار قرار گرفته و کشته شده‌اند.

تاتسومی که حال با واقعیتی وحشتناک روبرو شده و نمی‌تواند حجم انبوهی از روستاییان کشته شده در انبار را باور نماید، از سر خشم و کینه دخترک را به قتل رسانده و به گروه شبیخون شب ملحق می‌شود. آن‌ها برای او فاش می‌کنند که پادشاه سرزمینشان به سبب سن کمی که دارد، تحت فرمان نخست وزیر خدمت کرده و این مرد با سوءاستفاده از جایگاه و قدرت خود، کشور را به مرز نابودی کشانده است تا اشراف‌زادگان و شخصیت‌های مهم حکومت به فساد کشیده شده و برای تحقق خواسته‌های شخصی و کسب مال به هر عمل کثیف و بی‌رحمانه‌ای روی آورند. در چنین شرایطی نیروهای مخالف گروهی زبده و ماهر را به نام شبیخون شب تشکیل داده تا شخصیت‌های مهم و فاسد دولت را ترور کرده و زمینه را برای رقم خوردن یک انقلاب مهیا نمایند.

پایان اسپویل

این مجموعه از همان قسمت نخست نشان می‌دهد که با روایت داستانی بی‌رحمانه طرف هستیم که می‌تواند مرگ‌های متعدد و دیوانه‌واری را به تصویر بکشد. حکومتی که به فساد کشیده شده، اشراف‌زادگانش به اعمالی مبتذل و کثیف دست زده و مردمانش غرق در بدبختی و بیچارگی هیچ امیدی برای ادامه زندگی ندارند و اینجاست که سر و کله گروهی به نام شبیخون شب پیدا شده تا به عنوان آخرین امید مردم سرزمینشان، شرایط را برای سرنگونی نخست وزیر و روی کار آمدن حکومتی لایق و عدالت‌جو مهیا نمایند. ماموریتی بسیار خطرناک، چالش برانگیز و غیرقابل پیش بینی که در طول ۲۴ قسمت وقایعی هیجان انگیز را به ارمغان می‌آورد.

انیمه !Akame ga Kill در عین برخورداری از داستانی درگیر کننده و غیرقابل پیش بینی که به پایان‌بندی بحث برانگیزی منجر می‌شود، از شخصیت‌هایی دوست داشتنی و مبارزاتی چشم‌نواز بهره می‌برد که سبب شده تا شاهد یک پکیج عالی و به یاد ماندنی برای دوست داران دنیای انیمه باشیم که در عین سرگرم کردن شما می‌تواند مفاهیم و روایاتی را به تصویر بکشد که ذهن شما را درگیر کرده و چه بسا احساساتتان را به چالش می‌کشد. اثری که نشان می‌دهد دستیابی به عدالت در دنیایی ویران شده تا چه اندازه هزینه‌بر بوده و برای تحقق آن چه فداکاریی‌هایی باید انجام شود تا مردم بتوانند در امنیت و آرامش به زندگی بپردازند.


منبع: گیمفا