رئیس مجموعه تئاترشهر با اعلام این خبر که بهمن‌ماه شاهد افتتاح پروژه حریم تئاتر شهر خواهیم بود، گفت: تا ۴۵ روز دیگر تیغه‌ها در ضلع جنوب و غرب مجموعه نصب می‌شود.
سید محمدجواد طاهری درباره مراحل عمرانی ایجاد حریم تئاترشهر اظهار کرد: در مراحل پایانی فاز ۲ هستیم و به زودی وارد فاز ۳ می‌شویم. هم اکنون بتن ریزی فونداسیون انجام شده و تیغه‌ها در حال ساخت هستند. در فاز ۳ تیغه‌ها در ضلع جنوب و بخشی از ضلع غرب یعنی خیابان ولیعصر نصب می‌شود. پس از اتمام این دو ضلع به سراغ ضلع شمال و شرق یعنی مترو و پارک دانشجو می‌روند.
 سید محمدجواد طاهری، رئیس مجموعه تئاتر شهر

وی با اعلام این خبر که ۸۰ درصد مرحله فونداسیون به اتمام رسیده بیان کرد: در قسمت های‌کوتاهی مجبور شدند، مسیر پی را تغییر دهند؛ چون تاسیسات شهری از آنجا رد شده است. بخشی از کندی کار به واسطه تغییر مسیر است.

طاهری با یادآوری این که جنس تیغه‌ها فلزی است افزود: طراحی تیغه‌ها برگرفته از طرح تاج تئاتر شهر است. این تیغه‌ها ۲۵ سانتی متر قطر و ۲ و نیم متر ارتفاع دارند. حدفاصل بین آنها ۱۲ تا ۱۵ سانتی متر است تا مانع بصری برای خود بنا ایجاد نشود. همچنین پنج در ورودی در اطراف تئاتر شهر تعبیه شده است.

طاهری درباره جمع‌آوری دست‌فروش‌های اطراف تئاترشهر و وعده شهرداری برای ساماندهی این افراد بیان کرد: شهرداری قول داده که آنها را به کوچه سرمد در روبروی تئاتر شهر منتقل کند؛ ولی متاسفانه هنوز این اقدام را انجام نداده‌اند. آنها می‌گویند چند ارگان مثل نیروی انتظامی باید با شهرداری همکاری کنند.

شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲ بعد از گذشت سال‌ها انتظار، خواسته و مطالبه قدیمی تئاتری‌ها محقق شد و کلنگ احداث حریم مجموعه تئاتر شهر بر زمین خورد. پروژه‌ای که نویدبخش آرامش و امنیت برای شهروندانی است که می‌خواهند در فضایی امن و مطمئن هنرنمایی تئاتری‌ها را بر روی صحنه تماشا کنند. مراسم احداث حریم تئاتر شهر دوم دی ماه سال گذشته با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
منبع: ایرنا