جدیدترین کارتون مارول یعنی سریال انیمیشن X-Men '97 تبدیل به یکی از آثار محبوب هواداران کارتون‌های دهه نود مارول شد. سریال چیزهایی که نسخه اورجینال را به یادماندنی کرد، نگه داشت و به همراه سکانس‌های اکشن جهش یافتگانش و تمثیلی برای درگیری‌های حقوق بشری، تیم صداپیشگی‌اش را برای نسل جدید بینندگان به روزرسانی کرد.
چارسو پرس: دلیلی برای توقف مارول در چنین مکانی وجود دارد؟ کمپانی تاریخ منحصر به فردی از پروژه‌های انیمیشنی دارد که ارزش بازسازی شدن را دارند. بعضی‌هایشان در را برای گفتن داستان‌های بیشتر باز گذاشته‌اند، در حالی که بعضی دیگر زودتر به خط پایان خود رسیدند. هواداران واقعی برای دیدن دوباره شخصیت‌ها و دنیاها مشتاق باقی خواهند ماند. در این لیست، به کارتون‌هایی می‌پردازیم که مارول باید بازسازی‌شان کند.

The Super Hero Squad Show


چند فصل؟
۲
چند اپیزود؟
۵۲
کدام شبکه؟
Cartoon Network
نمره IMDB
۶.۱

مارول نه تنها به خاطر سکانس‌های اکشن و تماشایی‌اش، بلکه به خاطر شوخی‌های سطحی فراوانش نیز شناخته می‌شود. The Super Hero Squad Show این سمت روشن‌تر جهان مارول را در آغوش گرفته و به نوعی که برای مخاطبان جوانترش جذاب‌تر باشد، این شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشاند.
در واقع، سریال بر اساس خط تولید اسباب بازی Hasbro است که با استایل کارتونی، قهرمانان و شروران مارول را طراحی کرده است. سریال داستان‌ این چهره‌های آشنا را در شهری با شهرداری استن لی فقید دنبال می‌کند. در طول مدت دو فصل، سریال با نسخه خودش از آرک دستکش بی‌نهایت (The Infinite Gauntlet) به پایان رسید. یک فصل دیگر می‌تواند عناصر اخیر فیلم‌های MCU، مانند یک سری شیطنت درباره جهان‌های موازی را به کار ببرد.

The Incredible Hulk


چند فصل؟
۲
چند اپیزود؟
۲۱
کدام شبکه؟
UPN
نمره IMDB
۶.۷

بروس بنر شخصیتی تراژدیک و پیچیده است. او با قدرتی نفرین شده که با هربار عصبانی شدن، به هیولایی مخرب معروف به هالک تبدیل می‌شود. با توجه به اینکه این شخصیت در فیلم‌های اخیر مارول بیشتر به شخصیتی کمدی تبدیل شده است، احیا کردن سریال The Incredible Hulk می‌تواند شانسی برای جلب توجهات به سوی این شخصیت را فراهم کند.
The Incredible Hulkسریالی درباره عاشقان بخت برگشته، شیاطین درون و مرز باریک بین مرد و هیولا است. سریال داستان بنر و تلاشش را برای پیدا کردن درمانی برای بیماری‌اش دنبال می‌کند. در همین حین، هالک با دیگر دشمنان خطرناک مبارزه می‌کند و ژنرال ثاندربولت راس، پدر زن بتی راس، زنی که او عاشقش است به طور خستگی ناپذیری در تعقیب او است.

Spider-Man Unlimited


چند فصل؟
۱
چند اپیزود؟
۱۳
کدام شبکه؟
Fox Kids
نمره IMDB
۶.۳

از هر سمتی نگاه کنید، متوجه می‌شوید که Spider-Man Unlimited داستان اسپایدرمن ۲۰۹۹ بوده و تنها در اسم تفاوت دارند. سریال،‌ داستان سفر اسپایدرمن به کانتر ارثی با حال و هوای سایبرپانک را روایت می‌کند که وظیفه دارد جان جیمسون فضانورد را نجات دهد، کسی که وارد گروه مقاومتی علیه های اوولوشنری ظالم شده است. اسپایدی نیز مجهز به لباس نانوتک نویی شده که رید ریچاردز از چهار شگفت انگیز برایش طراحی کرده است.
Spider-Man Unlimitedتنها برای یک فصل دوام آورد و با هجوم ویرانگر سیمبیوت‌ها به زادگاه اسپایدرمن به پایان رسید. زمینه برای ساخت فصل دوم سریال از سوی نویسندگان فراهم بود که سریال کنسل شد. یک بازسازی می‌تواند داستان بازگشت اسپایدرمن به زادگاهش را دنبال کند.

X-Men Evolution


چند فصل؟
۴
چند اپیزود؟
۵۲
کدام شبکه؟
Kids WB
نمره IMDB
۷.۸

سریال X-Men دهه نود در ذهن بسیاری از مخاطبان به عنوان خاطره‌ای خوش جای گرفته است. هرچند، برای نسلی X-Men Evolution تیم جهش یافتگانشان بود. سریال بسیاری از شخصیت‌های محبوب ایکس من را به عنوان دانش آموزان دبیرستانی به تصویر کشید و مجبورشان کرد که در قالب جهش یافته و نوجوانی مسیر زندگی‌شان را پیدا کنند. همچنین،‌ سریال شخصیت‌های اورجینالی مانند پسرخاله استورم، اسپایک و کلون ولورین،‌ ایکس ۲۳ را معرفی کرد.
فصل پایانی با اتحاد ایکس من و انجمن برادری جهش یافتگان شیطانی برای متوقف کردن جهش یافته مقتدر، آپوکالیپس، به پایان رسید. در قسمت پایانی، پروفسور ایکس به ایکس من و انجمن برادری درباره تصاویری از آینده که از طریق ذهن آپوکالیپس توانست ببیند،‌ حرف زد. این موضوع برای یک سریال بازسازی،‌ پتانسیل زیادی برای داستانگویی ایجاد کرده است.

Spider-Man: The Animated Series


چند فصل؟
۵
چند اپیزود؟
۶۵
کدام شبکه؟
Fox Kids
نمره IMDB
۸.۴

از نظر بسیاری از مردم، دهه نود به عنوان عصر طلایی انیمیشن‌های مارول شناخته می‌شود و این مورد تنها محدود به ایکس من نشده و Spider-Man: The Animated Series را نیز شامل می‌شود. این کارتون ماجراهای هیجان انگیز اسپایدرمن را دنبال کرده و در همین حین این شخصیت را در دراماهایی همانند سریال‌های عاشقانه می‌اندازد.
در قسمت‌های پایانی سریال، اسپایدرمن با دیگر نسخه‌های خودش تیم شده تا با اسپایدرمنی که با سیمبیوت کارنیج یکی شده، مبارزه کند و همچنین استن لی را در جهان واقعی ملاقات می‌کند. لحظات پایانی سریال، مخاطب را با ملاقات احتمالی اسپایدرمن با معشوقه‌اش، مری جین، هیجان زده کرد، کسانی که بینشان به دنبال مبارزه‌ای با گرین گابلین دچار فاصله بین جهانی شده‌اند. اگر آن کمئوی بزرگ در X-Men '97 نوعی اشاره محسوب می‌شود، مخاطبان این شانس را دارند تا نحوه اتفاق افتادنش را ببینند.

The Spectacular Spider-Man 


چند فصل؟
۲
چند اپیزود؟
۲۶
کدام شبکه؟
Kids' WB, Disney XD
نمره IMDB
۸.۴

احتمالاً تنها کارتون اسپایدرمنی که توانایی رقابت با انیمیشن سریالی آن دهه نود را دارد، The Spectacular Spider-Man است. سریال از عناصری از نسخه‌های دیگر این قهرمان، مانند نسخه اورجینال The Ultimate Spider-Man از کمیک‌ها و کشمکش بین پیتر پارکر و ادی بروک بهره برد. همچنین سریال تعدادی از شخصیت‌های شرور کمتر شناخته شده از شروران فراوان اسپایدرمن را به تصویر کشاند.

متاسفانه سریال در جای بدی به پایان رسید. با در نظر گرفتن اینکه نورمن آزبون مرده است، گوئن استیسی و پیتر باهم موافقت کردند که گوئن با هری آزبورن به رابطه برود و پیتر تنها می‌شود. با ظاهر شدن The Spectacular Spider-Man در Spider-Man: Across the Spider-Verse، شاید داستان این نسخه هنوز به پایان نرسیده باشد.
شاید چیزی که باعث شد X-Men '97 مخاطبان را هیجان زده کند، این بود که نشان داد هنوز تعدادی افراد مشتاق و باانگیزه در استودیوی مارول فعالیت می‌کنند که هم فن سرویس و هم داستان خوبی را ارائه می‌کنند. از آنجایی که بسیاری از عناصر کارتون‌های قدیمی مارول همچنان تر و تازه و جذاب هستند، با توجه به گسترش مرزهای داستانگویی و انیمیشن سازی، شاید بتوانیم داستان‌های ناتمام این کارتون‌ها و به کمال رسیدن پتانسیلشان را شاهد باشیم. حال به نظر شما، دیگر چه کارتون‌های لیاقت بازسازی و احیا شدن را دارند؟ نظرات خود را با ویجیاتو به اشتراک بگذارید.