در این مقاله بهترین فیلم‌ها و سریال‌های جی چانگ ووک (Ji Chang-wook)، ستاره‌ی یکه‌تاز ژانر اکشن و عاشقانه که بخش مهمی از محبوبیت فرهنگ کشورش مدیون شهرت و استعداد بازیگری اوست، به شما معرفی می‌شود.

چارسو پرس: این سوپراستار جوان و خوش‌چهره که به‌خاطر نقش‌های به‌یادماندنی‌اش در سریال‌ها و فیلم‌های ژانر عاشقانه، اکشن و هیجان‌انگیز معروف است؛ نخستین بار با ایفای نقش در تئاترهای موزیکال حرفه‌ی بازیگری خود را شورع کرد. او سپس در سال ۲۰۰۸ با پذیرفتن نقشی کوچک در سریال «دوستت دارم» اولین تجربه‌ی تلویزیونی خود را رقم زد و در همان سال نیز اولین فیلم سینمایی‌اش را بازی کرد.


جی چانگ ووک به خاطر مهارت‌های استثنایی و خیره‌کننده‌اش در سریال‌های اکشن، بارها مورد تحسین و تمجید قرار گرفته است و عده‌ی بی‌شماری از طرفدارانش نیز همواره مشتاق دیدن پروژه‌های اکشن بیشتری از او هستند؛ اما این بازیگر خوش‌فکر برخلاف بسیاری از بازیگران هم‌دوره‌اش، هرگز خود را در قالبی کلیشه‌ای محدود نکرده و با ایفای نقش‌های متنوع در ژانرهای مختلف، مرزهای بازیگری خود را گسترش داده است.


او بارها در مصاحبه‌های گوناگون به علاقه‌ی خود برای بازی در انواع شخصیت‌ها اشاره و تأکید کرده که مایل نیست در نقشی تکراری متوقف شود و ترجیح می‌دهد مهارت‌های خود را با ایفای نقش‌های متعدد به چالش بکشد و به این وسیله درمورد بازیگری بیشتر و بیشتر بیاموزد. با این مقدمه‌ی کوتاه، بدون درنگ به سراغ معرفی فهرستی از بهترین فیلم‌ها و سریال‌های جی چانگ ووک می‌رویم؛ پروژه‌هایی که هرکدام به شکلی، نبوغ و توانمندی این بازیگر بااستعداد را به اثبات می‌رسانند.


۱۳- اگه آرزوتو بگی (If You Wish Upon Me)

  • سال پخش۲۰۲۲
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهکیم یونگ وان
  • سایر بازیگرانجوی سو یونگ، سونگ دونگ ایل، وون جی آن، جون چه اون
  • امتیاز IMDb به سریال۸.۱ از ۱۰

سریال «اگه آرزوتو بگی» که با عنوان «اگه آرزوت رو بهم بگی» هم از آن یاد می‌شود در سال ۲۰۲۲ از شبکه‌ی «KBS2» روی آنتن رفت. الهام‌بخش ایده‌ی اصلی فیلمنامه، بنیادی حمایتی به نام «Make a Wish» در کشور هلند است. این بنیاد خیریه‌ی بین‌المللی به کودکانی که مبتلا به بیماری‌های درمان‌ناپذیر و حاد هستند، خدمات درمانی ارائه می‌دهد و آخرین آرزوهای بیماران رو به مرگ را برآورده می‌کند.


داستان‌ حول محور شخصیت یون گیو ری (جی چانگ ووک) می‌گردد که دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در یک یتیم‌خانه سپری کرده و زندگی بسیار دشواری داشته است. او در جوانی به کارهای خلاف روی می‌آورد و سپس راهی زندان می‌شود. یون گیو ری که از دردسرها و مشقت‌های زندگی به عنوان یک گانگستر خسته شده، قصد دارد که پس از آزادی، یک زندگی معمولی بدون دغدغه برای خود بسازد؛ اما به دلیل یک تصادف رانندگی، با حکم قاضی مقصر شناخته می‌شود و بر سر یک دو راهی پیچیده‌ گیر می‌کند. طبق حکم دادگاه او موظف به پرداخت جریمه‌ی سنگین و یا انجام فعالیت‌های اجتماعی و خدمات دواطلبانه به مدت مشخص است.

یون گیو ری کار دواطلبانه را انتخاب می‌کند و به بیمارستان خیریه‌ی عجیبی پای می‌گذارد که در آنجا گروه داوطلبی به نام «تیم جینی» برای تحقق آخرین آرزوهای بیمارانی که رو به مرگ هستند، تلاش می‌کنند. او به تیم جینی می‌پیوندد و با وجود آن که در ابتدا علاقه‌ای به همکاری با آنان ندارد اما رفته رفته همنشینی با کادر درمان و همچنین بیماران، او را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و نگاه این مرد جوان را به زندگی متحول می‌کند.


جی چانگ ووک با ایفای نقش چالش‌برانگیز یون گیو ری، بار دیگر مهارت‌های بازیگری خود را با اجرایی متفاوت و تأثیرگذار به نمایش گذاشت و احساسات عمیق مخاطبان را برانگیخت. او سیر تحول شخصیت یون گیو ری را به خوبی به بینندگان منتقل می‌کند و تضاد خلق و خوی او با اعضای تیم جینی را برجسته می‌سازد.

گرچه مجموعه‌ی تلویزیونی «اگه آرزوتو بهم بگی» در فهرست پربیننده‌ترین سریال‌های این ستاره‌ی کره‌ای قرار نمی‌گیرد اما همچنان یکی از بهترین سریال‌های جی چانگ ووک محسوب می‌شود. این سریال با تکیه بر مضامین انسانی و اخلاق‌گرایانه و با خلق شخصیت‌های واقعی و دوست‌داشتنی، شما را نسبت به مفاهیم عمیق و تأمل‌برانگیزی که در گذر زندگی، از یاد رفته‌اند، کنجکاو می‌کند.


۱۲- منو به آرومی ذوبم کن (Melting Me Softly)

  • سال پخش۲۰۱۹
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهشین وو چول
  • سایر بازیگرانوون جین آه، جین یونگ، چوی بو مین، یون سه آه
  • امتیاز IMDb به سریال۶.۹ از ۱۰

«منو به آرومی ذوب کن» که با نام «به آرومی ذوبم کن» نیز ترجمه شده است اولین بار سال ۲۰۱۹ از شبکه‌‌ی «TVN» منتشر شد. جی چانگ ووک در کنار وون جین آه و یون سه آه در نقش‌های اصلی این مجموعه فانتزی تخیلی بازی می‌کنند.


ماجراها در دورانی رخ می‌دهد که فناوری به حدی پیشرفت کرده است که انسان‌ها می‌توانند به طور موقت منجمد شوند. ما دونگ چان (جی چانگ ووک) و گو می ران (وون جین آه) موافقت می‌کنند تا در پروژه‌ی آزمایشی منجمد کردن انسان‌ها به عنوان داوطلب شرکت کنند؛ اما به‌جای این که برای ۲۴ ساعت منجمد شوند، ۲۴ سال بعد از خواب بیدار می‌شوند. حالا این دو جوان مجبورند در دنیایی ناشناخته با عواقب آزمایش‌شان روبرو شوند و راهی برای درک موقعیت جدیدشان بیابند تا بتوانند دوباره زندگی عادی خود را از سر بگیرند.


علی‌رغم حضور ستاره‌ی محبوبی چون جی چانگ ووک و ایده‌ی داستانی منحصربه‌فرد و خلاقانه‌ای که فیلمنامه پیرامون آن شکل گرفته است، اما سریال «منو به آرومی ذوب کن» در پیشبرد منطقی روایت، گسترش ایده و جذب حداکثری مخاطب ناموفق عمل کرد. عناصر کمدی و عاشقانه‌ای هم که به فیلمنامه‌ی آن افزوده شد، هرچند بر جنبه‌ی سرگرم‌کننده‌ی آن تأثیر گذاشت، اما برای نجات این سریال راهگشا نبود. با تمام این اوصاف جی چانگ ووک در ایفای نقش خود خوب عمل می‌کند و بازی او از معدود نقاط قوت این سریال شمرده می‌شود.


۱۱- ضربه سخت (Hard Hit)

  • تاریخ اکران۲۰۲۱
  • سازنده: کیم چانگ جو
  • سایر بازیگران: کو وو جین، لی جه این، جین کیونگ، کیم جی هو
  • محصول: کره جنوبی
  • امتیاز سایت IMDb به فیلم۶.۲ از ۱۰
  • امتیاز فیلم در سایت راتن تومیتوز۹۰ از ۱۰۰

یکی از بهترین فیلم‌های جی چانگ ووک «ضربه سخت» محصول سال ۲۰۲۱ و به کارگردانی کیم چان جو است. این فیلم در دهمین روز اکران خود از رکورد ۵۰۰۰۰۰ بیننده فراتر رفت و به فروشی قابل توجه در گیشه رسید و به اولین و پرفروش‌ترین فیلم کره‌ای سال ۲۰۲۱ با این تعداد تماشاگر تبدیل شد.


ماجراها زمانی آغاز می‌شوند که لی سونگ گیو مدیر یکی از شعبه‌های بانکی در شهر بوسان، هنگام رفتن به سوی محل کار و رساندن فرزندانش به مدرسه، تماسی ناشناس و تهدیدآمیز دریافت می‌کند. ناشناس به او می‌گوید بمبی در زیر صندلی او جاسازی کرده است که اگر هرکدام از سرنشینان اتومبیل پیاده شوند، منفجر خواهد شد و این شروع موقعیتی کابوس‌وار و تعقیب و گریزی خطرناک برای خانواده‌‌ی لی سونگ گیو است.


جی چانگ ووک در فیلم «ضربه سخت» نقش شخصیت مرموز جین وو کارمند سابق یک کارخانه‌ی محصولات شیمیایی را ایفا می‌کند. کارخانه‌ای که بسیاری از کارگرانش، با از دست پس‌انداز و سرمایه‌شان، در جریان یک کلاهبرداری بزرگ، دست به خودکشی می‌زنند.


فیلم ۹۴ دقیقه‌ای «ضربه سخت» با حفظ ریتم سریع و هیجان بالا که لازمه‌ی سوژه‌ی داستان است، به ورطه‌ی تکرار یا کندی نمی‌افتد و شما را تا لحظه‌ی پایانی روی صندلی‌تان میخکوب می‌کند. همچنین بازی متفاوت جی چانگ ووک بدون تردید تحسین‌تان را برمی‌انگیزد و شما را شگفت‌زده خواهد کرد.


۱۰- صدای جادو (The Sound Of Magic)

  • سال پخش۲۰۲۲
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهکیم سونگ یون
  • سایر بازیگرانهوانگ این یوپ، چوی سونگ اون، جی هه وو، نام دا روم
  • امتیاز IMDb به سریال۷.۵ از ۱۰
  • امتیاز سریال در سایت راتن تومیتوز۱۰۰ از ۱۰۰

سریال موزیکال «صدای جادو» براساس وبتون (کمیک دیجیتال کره‌ای) «آناراسومانارا» نوشته‌ی ها ایل کو وون ساخته شده است و نخستین بار از طریق شبکه‌ نتفلیکس در دسترس مخاطبان در سراسر جهان قرار گرفت. با این که «صدای جادو» تنها ۶ قسمت دارد، اما همچنان مفاهیم عمیق بسیاری در هر یک از قسمت‌های آن گنجانده شده است. جی چانگ ووک در این مجموعه فانتزی در نقش لی ئول بازی می‌کند، شعبده‌باز مرموزی که در یک شهربازی متروک زندگی می‌کند.


داستان پیرامون ملاقات ناگهانی لی ئول با دو دانش‌آموز همکلاسی دبیرستانی است. نا ایل دونگ (هوانگ این یوپ) پسری بااستعداد، باهوش و کم‌حرف که بسیار تحت فشار خانواده‌ای ثروتمندش قرار دارد و یون آه یی (چوی سونگ یون) دانش آموز ممتاز فقیری که در خانه و مدرسه یا مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و به سختی برای امرار معاش کوشش می‌کند. آشنایی و معاشرت نا ایل دونگ و یون آه یی با شعبده‌باز عجیب قصه‌، مسیر زندگی‌ این دو نوجوان را تغییر می‌دهد و طرز تفکرشان را برای همیشه دگرگون می‌سازد؛ به طوری که در طی گذشت زمان با نگاهی نو، زیبایی و جادوی دنیای اطراف‌شان را کشف می‌کنند.


سریال «صدای جادو» یکی از بهترین سریال‌های جی چانگ ووک است که تنها دو روز پس از انتشار در جایگاه پربیننده‌ترین سریال‌های غیرانگلیسی زبان نتفلیکس قرار گرفت و بازی درخشان و جادویی این هنرپیشه‌ی مستعد و پرتلاش نقدهای مثبت فراوانی دریافت کرد. جی چانگ ووک برای ایفای نقش شخصیت لی ئول جایزه‌ی ستاره‌ی جهانی را دریافت کرد. محبوبیت این شخصیت تا اندازه‌ای است که بسیاری از علاقه‌مندان به سریال‌های کره‌ای، هنوز هم جی چانگ ووک را با این نقش ماندگار به خاطر می‌آورند.


تماشای سریال زیبا و دیدنی «صدای جادو» به ما می‌آموزد که چگونه از نو، دنیای اعجاب‌آور و سحرانگیز اطراف‌مان را مشاهده کنیم و دوستش بداریم. بازی‌های باورپذیر و تأثیرگذار، ریتم آرام، تصاویر چشمگیر و موسیقی زیبا از خصوصیات برجسته‌ی این درام روانشناختی فانتزی است؛ پس چنان‌چه اوقات سختی را می‌گذارنید و یا به هردلیلی نیاز به یک سریال آرامش‌بخش و دلگرم‌کننده دارید، «صدای جادو» بهترین پیشنهاد برای کشف و شهودی معنادار شما در راه رسیدن دوباره به مفهوم شادی حقیقی است.


۹- شهر ساختگی (Fabricated City)

  • تاریخ اکران۲۰۱۷
  • سازنده: پارک کوان هیون
  • سایر بازیگران: شیم اون کیونگ، آن جه هیونگ، اوه جونگ سه، پارک جی هو
  • محصول: کره جنوبی
  • امتیاز سایت IMDb به فیلم۶.۸ از ۱۰
  • امتیاز فیلم در سایت راتن تومیتوز۷۴ از ۱۰۰

فیلم کره‌ای «شهر ساختگی» یا «شهر دروغین» ساخته‌ی پارک کوان هیون، دومین فیلم این کارگردان بعد از وقفه‌ای ۱۲ ساله است. پروژه‌ی یاد شده نخستین بازی جی چانگ ووک در نقش اصلی یک فیلم سینمایی است. او برای بازی در نقش کوان یو نامزد دریافت دو جایزه‌ی بازیگری شد.

این فیلم اکشن یکی از بهترین فیلم‌های جی چانگ ووک به شمار می‌رود که در زمان انتشار، اکرانی موفقیت‌آمیز داشت و با استقبال خوبی از سوی تماشاگران مواجه شد. «شهر ساختگی» یک پیشنهاد ویژه و عالی برای طرفداران بازی‌های ویدیویی، فناوری‌های مدرن و همچنین علاقه‌مندان به فیلم‌های اکشن‌ دلهره‌آور و هیجان‌انگیز است.

قصه فیلم درباره‌ی گیمر جوانی به نام کوان یو (جی چانگ ووک) است که به اشتباه متهم به قتل می‌گردد و در یک زندان فوق‌امنتیی محبوس می‌شود. او تلاش می‌کند تا به کمک دوستان مجازی‌ گیمرش، پرده از حقیقت این ماجرا بردارد و خود را از این شرایط وحشتناک نجات دهد؛ اما وکیل شروری به نام مین چون سانگ (اوه جونگ سه) مانعی بر سر راه او است و عزم راسخی برای نابود کردن کوان یو دارد.


۸- بدترین شیطان (The Worst OF Evil)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازندههان دونگ ووک
  • بازیگران: وی ها جون، بی بی، ایم سه می، لی شین کی
  • امتیاز IMDb به سریال۸.۳ از ۱۰

«بدترین شیطان» یک شاهکار نئو نوآر کره‌ای و یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های کارنامه‌ی هنری جی چانگ ووک و بازگشت دوباره‌ی این بازیگر به ژانر اکشن است. این مجموعه‌ به خاطر تیم قوی و حرفه‌ای بازیگرانش، یکی از مورد انتظارترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۳ بود و مخاطبان بسیاری در سراسر دنیا، از زمان تأیید حضور جی چانگ ووک و وی ها جون، بی‌صبرانه منتظر پخش آن بودند.


داستان مجموعه‌ی «بدترین شیطان» در سئول و دهه‌ی ۱۹۹۰ اتفاق می‌افتد و ماجراهای پارک جون مو (جی چانگ ووک) را دنبال می‌کند که یک افسر گشت پلیس محلی است و مأموریت می‌یابد تا به‌طور مخفیانه به باند بزرگ مواد مخدری که توسط جنایتکاری معروف به نام جونگ گی چول (وی ها جون) رهبری می‌شود، نفوذ کند. جونگ گی چول رئیس تجارت غیرقانونی مواد مخدر کره و رابط میان چین و ژاپن است و مواد مخدری با نام «گنگنام کریستال» را در سراسر این مناطق توزیع می‌کند.


اگرچه هیچ پلیسی تاکنون به تشکیلات او نفوذ نکرده است، اما پارک جون مو علی‌رغم خطرات بسیار، سرانجام موفق می‌شود تا به کارتل چونگ گی چول راه پیدا کند؛ اما درست زمانی که تصور می‌کند همه چیز مطابق نقشه‌ش پیش می‌رود، ورق برمی‌گردد و با ورود همسرش به قضایا، انجام مأموربت برای افسر پارک جون مو پیچیده می‌شود.

جی چانگ ووک و وی ها جون یک ترکیب فوق‌العاده و کامل را در این سریال مهیج به وجود آورده‌اند و با بازی‌های درخشان خود تصویری پیچیده و متفاوت را از شخصیت‌های قهرمان و ضدقهرمان به نمایش می‌گذارند، تا جایی که نمی‌توانید به راحتی فقط طرف یکی از آنها را انتخاب کنید.


«بدترین شیطان» یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ است که در زمان پخش بینندگان بسیاری را در سراسر دنیا شیفته‌ی خود کرد. پس اگر طرفدار ژانر نئو نوآر و اکشن هستید، در اولین فرصت تماشای این مجموعه را که یکی از بهترین سریال‌های جی چانگ ووک است، شروع کنید.

۷- کی ۲ (The K2)

  • سال پخش۲۰۲۰
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهکواک جونگ هوان، سونگ یونگ ایل
  • سایر بازیگرانایم یونا، سونگ یون آه، جو سونگ ها، لی جونگ جین
  • امتیاز IMDb به سریال۷.۸ از ۱۰

سریال پرطرفدار «کی ۲» که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، یکی از بهترین سریال‌های جی چانگ ووک و در لیست آثار برجسته‌ی تلویزیون کره در ژانر اکشن است. این مجموعه دو جایزه‌ی بازیگری را برای جی چانگ ووک به ارمغان آورد و او را به پردرآمدترین بازیگر برای یک درام تلویزیونی تبدیل کرد.

این ستاره‌ی جوان برای ایفای هرچه بهتر نقش شخصیت «K2»، تحت آموزش‌های حرفه‌ای بدلکاری قرار گرفت و تمامی صحنه‌های اکشن را شخصا انجام داد. تلاش‌های صادقانه‌ی او برای این نقش، درنهایت منجر به درخشش و شهرت هرچه بیشترش در قاب جادویی تلویزیون شد.

در کنفرانس مطبوعاتی سریال «کی ۲»، کارگردان کواک جونگ هوان در توصیف این مجموعه چنین گفت: «در کنار صحنه‌های اکشن چشمگیر و تحسین‌آمیز جی چانگ ووک، این درام داستان میل سیری‌ناپذیر انسان‌ها و نزاع‌های سیاسی میان افرادی را روایت می‌کند که هرکدام رازهای سربه‌مهر خودشان را دارند.»

ماجراها پیرامون شخصیت محوری بادیگاردی به نام کیم جه ها (جی چانگ ووک) اتفاق می‌افتد که در طول سریال اغلب با نام «K2» از او یاد می‌شود. کیم جه ها سرباز ویژه‌ی سابق به دلیل جنایتی که مرتکب نشده، تحت تحقیب نیروهای عراقی است. او به کره جنوبی می‌گریزد و توسط نامزد ریاست جمهوری چوی سونگ ها، برای یک مأموریت ویژه استخدام می‌شود. او باید از کو آنا (ایم یونا) دختر نامشروع این سیاستمدار محافظت کند.

اگرچه بسیاری از طرفداران از سکانس‌های کیم جه ها با شخصیت همسر نامزد رئیس جمهور چوی یو جین (سونگ یون آه) بیشتر استقبال کردند، اما بسیاری نیز از علاقه‌مندان پروپاقرص شیمی میان کیم جه ها و کو آنا بودند. اما به‌هرصورت حضور قدرتمند و متفاوت هر دو زن نقش اصلی دنبال کردن این داستان عاشقانه را جالب‌تر کرده است. این مجموعه ترکیبی فوق‌العاده از مضامین سیاسی و عاشقانه با صحنه‌های اکشن خیره‌کننده و نفس‌گیر است.


۶- سوپرمارکت ست بیول (Backstreet Rookie)

  • سال پخش۲۰۲۰
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهمیونگ وو لی
  • سایر بازیگرانکیم یو جونگ، هان سون هوا، کیم مین کیو، آن سول بین
  • امتیاز IMDb به سریال۷.۵ از ۱۰

سریال «فروشگاه ست بیول» که با عناوین «ست بیول تازه‌کار» و «سوپرمارکت ست بیول تازه‌کار» نیز ترجمه شده است، یکی دیگر از نقش‌آفرینی‌های متفاوت جی چانگ ووک است. فیلمنامه برگرفته از وبتون معروفی به نام «فروشگاه ست بیول» است که طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ منتشر می‌شد و ماجراها پیرامون شخصیت‌های چوی ده هیون (جی چانگ ووک) صاحب یک سوپرمارکت محلی و دانش‌آموز دبیرستانی عصیانگری به نام ست بیول (کیم یو جونگ) است.

قصه از جایی شروع می‌شود که ست بیول تلاش می‌کند، چوی ده یون را وادار کند تا از یک سوپرمارکت برای او سیگارش بخرد، اما او زیر بار نمی‌رود و به جای سیگار به او آب نبات می‌دهد. سال‌ها بعد، مرد جوان باید شبانه‌روز و بدون لحظه‌ای استراحت فروشگاه خانوادگی‌شان باز نگه دارد، تا آن را از ورشکستگی نجات دهد. او قصد دارد به درآمد قابل‌قبولی برسد و رابطه‌ی عاشقانه‌ با دوست‌دخترش را به سرانجام برساند؛ اما نه تنها اوضاع فروشگاه خوب پیش نمی‌رود، بلکه درنهایت رابطه‌اش نیز به پایان می‌رسد.

چوی ده هیون از سر ناچاری و به دلیل کمبود خواب شدید، تصمیم به استخدام کارگری نیمه‌وقت می‌گیرد تا در اداره‌ی امور فروشگاه به او کمک کند و درست در همین لحظه‌ی سرنوشت‌ساز، سروکله‌ی ست بیول پیدا می‌شود. او که از زمان اولین برخوردشان به چوی ده هیون علاقه‌مند شده بود، از این فرصت استفاده می‌کند و برای این شغل درخواست می‌دهد. اما سرنوشت رابطه‌ی این دو نفر به کجا می‌رسد؟ آیا چوی ده هیون هم به ست بیول علاقه‌مند می‌شود یا هنوز هم مثل گذشته او را نوجوانی سرکش و خام در نظر می‌گیرد؟

اگرچه این سریال عاشقانه به دلیل طرح داستانی نامتعارف و برخی صحنه‌های نامتداولش مورد انتقاد واقع شد و در زمان پخش حواشی بسیاری پیدا کرد؛ اما همچان طرفداران ویژه‌ی خود را داشت و در جشنواره‌های هنری نیز در چندین بخش مورد تحسین قرار گرفت. جی چانگ ووک نیز به خاطر ایفای نقش چوی ده هیون در ۳ عنوان بخش بازیگری، نامزد دریافت جایزه شد.

شیمی بالای زوج جی چانگ ووک و کیم یو جونگ یکی از جذابیت‌های انکارناپذیر «فروشگاه ست بیول» است. این درام عاشقانه هرچند بدون ایراد نیست، اما همچنان در تمام مدت شوخ‌طبع و سرگرم‌کننده باقی می‌ماند و تماشای آن پس از یک هفته‌ی پرمشغله و طولانی، بدون شک لذت‌بخش و مفرح است. پس اگر به دنبال سریالی دلنشین و البته کمی هم نامتعارف هستید، تماشای سریال «فروشگاه ست بیول» را که از بهترین سریال‌های جی چانگ ووک است، فراموش نکنید.


۵- هیلر (Healer)

  • سال پخش۲۰۱۴
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازنده: لی جونگ سوب، کیم جین وو
  • سایر بازیگرانپارک مین یانگ، یو جی ته، دو جی وون، کیم می کیونگ
  • امتیاز IMDb به سریال۸.۴ از ۱۰

برجسته‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین نقش، در کارنامه‌ی بازیگری جی چانگ ووک تا به امروز، نقش او در سریال اکشن رمانتیک «هیلر» بوده است. مجموعه‌‌ی تلویزیونی «هیلر» که با ترجمه‌ی «شفادهنده» نیز در میان فارسی‌زبانان شهرت دارد، نقطه‌ی اوجی مهم و سرنوشت‌ساز در حرفه‌ی هنرپیشگی جی چانگ ووک بود و او را در قامت یک سوپراستار به مخاطبان در گوشه و کنار دنیا معرفی کرد و یک جایزه‌ی بازیگری و دو جایزه‌ی بهترین زوج را برای او به همراه داشت. این سریال همچنین در سال ۲۰۱۶ به عنوان بهترین درام کره‌ای برگزیده شد.

جی چانگ ووک در این سریال با ستاره‌ی مطرح کره‌ای پارک مین یانگ همبازی است و نقش شخصیتی ملقب به هیلر یا شفادهنده را ایفا می‌کند که هویتی دوگانه دارد. او به عنوان هیلر با همکاری هکری قدرتمند، در ازای گرفتن پول هر مأموریت ناممکنی را می‌پذیرد و در جایگاه سو جونگ هو (چی جانگ ووک)، خبرنگاری معمولی است که با چه یونگ شین (پارک مین یانگ) همکاری می‌کند.

چه یونگ شین و کیم مون هو (یو جی ته) در تلاش‌اند تا رازهای یک پرونده‌‌ی مبهم از دهه‌ی نود را کشف کنند و در این راه با مسائلی بسیار شوم مواجه می‌شوند. از سوی دیگر هیلر نیز ناخواسته به این جریانات وارد می‌شود و با این دو نفر درگیر می‌شود.

سریال اکشن جنایی «هیلر» با بازی خوب تمامی بازیگران، شیمی بیش از حد جذاب جی چانگ ووک و پارک مین یانگ و داستانی که شما را به هیچ‌وجه خسته نمی‌کند، جایگاه ویژه‌ای را در بین بهترین سریال‌های جی چانگ ووک به خود اختصاص می‌دهد. این سریال با گذشت ۱۰ سال از زمان پخش، همچنان محبوبیتش را حفظ کرده و امتحان خود را در طول گذر زمان پس داده است. بسیاری از علاقه‌مندان به سریال‌های کره‌ای هنوز هم شیفته‌ی سریال تکرارناشدنی «هیلر» هستند؛ شما نیز با تماشای اولین قسمت آن، متوجه دلیل این مسئله خواهید شد.


۴- شریک مشکوک (Suspicious Partner)

  • سال پخش۲۰۱۷
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهپارک سون هو
  • سایر بازیگراننام جی هیون، چوی ته جون، کوان نارا، هوانگ چان سونگ
  • امتیاز IMDb به سریال۷.۸ از ۱۰

سریال محبوب «شریک مشکوک» یک درام حقوقی با بازی نام جی هیون و جی چانگ ووک و دومین همکاری این دو بازیگر پس از سریال «بک سونگ دو دلاور» است. این مجموعه‌ی تلویزیونی نخستین بار سال ۲۰۱۷ از شبکه‌ی «SBS» منتشر شد و برای هفته‌های متوالی در فهرست سریال‌های پربیننده قرار داشت.

داستان پیرامون اون بونگ هی (نام جی هیون) یک کارآموز دادستانی است که نزد نو جی ووک (جی چانگ ووک) آموزش می‌بیند، اما در جریان حادثه‌ای به اشتباه متهم به قتل می‌گردد و به عنوان مظنون اصلی بازداشت می‌شود. دادستان نو جی‌ ووک که به بی‌گناهی او اطمینان دارد، از حیثیت شغلی خود می‌گذرد و از او رفع اتهام می‌کند. مدت‌ها بعد این دو نفر به واسطه‌ی همین پرونده‌ی قتل با یکدیگر ملاقات می‌کنند و به جستجوی قاتل فراری می‌پردازند و در این مسیر به یکدیگر علاقه پیدا می‌کنند.

اگرچه فیلمنامه‌ی «شریک مشکوک» خرده‌داستان‌های زیادی دارد، اما عملکرد موفقی را در ایجاد و برقراری تعادل میان عناصر مختلف به نمایش می‌گذارد و به طرز شگفت‌انگیزی آنها را در کنار هم می‌چیند و به خدمت ایده‌ی مرکزی می‌آورد. این مجموعه با پیچ و تاب‌ها و چرخش‌های داستانی و همچنین عاشقانه‌ی دلپذیرش، بدون شک انتخابی شایسته برای علاقه‌مندان به سریال‌های تلویزیونی حقوقی است و در فهرست بهترین سریال‌های جی چانگ ووک نیز جای می‌گیرد.


۳- ملکه کی (Empress Ki)

  • سال پخش۲۰۱۳
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندههان هی، لی سونگ جون
  • بازیگرانها جی وون، بک جین هی، جو جین مو، کیم یونگ هو
  • امتیاز IMDb به سریال۸.۴ از ۱۰

جی چانگ ووک در سریال «ملکه کی» نقش طغون تیمور امپراتور مغول (جی چانگ ووک) که یکی از شخصیت‌های کلیدی است را ایفا می‌کند. این سریال نقطه‌ی عطفی در کارنامه‌ی حرفه‌ای این بازیگر کره‌ای بود.  پخش مجموعه ۵۱ قسمتی «ملکه کی» در پاییز ۲۰۱۳ آغاز شد و تا بهار سال بعد ادامه یافت.

داستان این سریال تاریخی پربیننده با الهام از روایت‌های تاریخی واقعی نوشته شده و درباره‌ی زنی جاه‌طلب به نام کی سونگ نیانگ (ها جی وون) است که اگرچه در گوریو (کره جنوبی) به دنیا آمده است اما با وجود محدودیت‌های سیستم طبقاتی، عاقبت با تلاش‌های بی‌وقفه‌اش به قدرت می‌رسد و ملکه‌ی بانفوذ و تاریخ‌ساز سلسله‌ی یوان می‌شود.

«ملکه کی» حول محور سفر قهرمانانه‌ی کی سونگ نیانگ و رسیدن او به جایگاه ملکه و همچنین رابطه‌ی عاشقانه‌اش با امپراتور مغول می‌گردد و با روایتی هیجان‌انگیز و غیرقابل‌پیش‌بینی بینندگان را تا انتها با خود همراه می‌کند. بازی‌های درخشان ها جی وون و جی چانگ ووک از نقاط قوت این مجموعه‌ی ماندگار تاریخی است.

«ملکه کی» که یکی از بهترین سریال‌های جی چانگ ووک است، هنگام پخش در صدر جدول رتبه‌بندی قرار داشت و به خاطر فیلمنامه‌‌‌‌‌ی قوی، بازی‌های تاثیرگذار، تصویربرداری استادانه و صحنه‌های به‌یادماندنی، تحسین تماشاگران و منتقدان را برانگیخت. جی چانگ ووک نیز برای ایفای هنرمندانه‌ی نقش امپراتور طغون تیمور، جایزه‌ی بهترین بازیگری را دریافت کرد.


۲- به سامدالری خوش آمدید (Welcome To Samdal-ri)

  • سال پخش۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهچا یونگ هون
  • سایر بازیگرانشین هه سان، کانگ مین آ، کانگ یون سونگ، شین دونگ می، کیم می کیونگ
  • امتیاز IMDb به سریال۸ از ۱۰

مجموعه‌ی تلویزیونی «به سامدالری خوش آمدید» با حضور جی چانگ ووک و ستاره‌ی محبوب این روزهای کره جنوبی شین هه سان به یکی بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۳ تبدیل شد و قلب بینندگان بسیاری را تسخیر کرد. این سریال تماشایی قطع به یقین یکی از بهترین سریال‌های جی چانگ ووک است.

داستان در جایی موسوم به سامدالری و در جزیره‌ی گرمسیری ججو کره جنوبی اتفاق می‌افتد و حول محور شخصیت زن و مردی جوان می‌گردد. جو یونگ پیل (جی چانگ ووک) و چو سام دال (شین هه سان) از کودکی دوستان صمیمی یکدیگر بوده‌اند و در اوایل جوانی نیز رابطه‌ی عاشقانه‌شان زبانزد اهالی جزیره بوده است؛ اما رویای چو سام دال برای عکاسی حرفه‌ای و مهاجرت به پایتخت، رابطه‌ی آنها را به پایان می‌رساند و چو سام دال پس از آن دیگر هرگز به زادگاهش بازنمی‌گردد.

از سوی دیگر چو یونگ پیل، که در کودکی مادرش را به دلیل پیش‌بینی اشتباه هواشناسی از دست داده است؛ تصمیم می‌گیرد تا برای محافظت از مردم شهرش، به عنوان یک کارشناس هواشناسی مشغول به کار شود. چو سام دال نیز اکنون در سئول به عنوان یک عکاس حرفه‌ای شناخته شده و بسیار مشهور مشغول به کار است؛ اما ناگهان زندگی‌ کاری موفق او، به‌خاطر حسادت و تهمت‌ ناروای دستیار بی‌استعدادش، در عرض یک شبانه‌روز نابود می‌شود و او به‌ناچار برای فرار از خبرنگاران به زادگاهش سامدالری باز می‌گریزد.

اگرچه چو سام دال تمام تلاش خود را می‌کند تا به‌خاطر گذشته، با جو یونگ پیل مواجه نشود، اما در نهایت موفق نمی‌شود و این دو نفر دوباره یکدیگر را می‌بینند و ملاقات‌شان باعث از سرگیری سوءتفاهم‌ها و دعواها می‌شود. اما همین نزاع‌ها رفته‌رفته رابطه‌ی آنها را دچار تحول و دگرگونی می‌کند.

سریال «به سامدالری خوش آمدید» برشی دلچسب از زندگی اهالی جزیره‌ی سامدالری است و با ترسیم روابطی زیبا، لحظاتی شیرین و آرامش‌بخش را برای‌ شما رقم خواهد زد. مانند سریال‌های پرطرفدار و خوش‌ساخت «دهکده ساحلی چاچاچا» و «غم‌های ما» که داستان‌هایشان را در جزایر زیبای کره جنوبی روایت کرده‌اند، مجموعه‌ی «به سامدالری خوش آمدید» نیز با موفقیت از عهده‌ی این کار برمی‌آید و از طبیعت بکر و خیره‌کننده‌ی جزیره برای به تصویر کشیدن قاب‌هایی استثنایی و به‌‌یادماندنی بهره می‌گیرد؛ پس چنان‌چه ذهن‌تان از درگیری‌های زندگی شهری انباشته شده است، با تماشای تازه‌ترین پروژه جی چانگ ووک، نفسی تازه کنید و در احساس آرامش و سرزندگی غوطه‌ور شوید.


۱- دلباخته در شهر (Lovetruk In The City)

  • سال پخش۲۰۲۰
  • تعداد فصل‌ها۱
  • سازندهپارک شین وو
  • سایر بازیگرانکیم جی وون، هان سون هوا، کیم مین کیو، آن سول بین
  • امتیاز IMDb به سریال۷.۶ از ۱۰

«دلباخته در شهر» بدون تردید یکی از بهترین سریال‌های جی چانگ ووک است و گزینه‌ای مناسب و دلگر‌م‌کننده برای تمام کسانی است که به تازگی از شریک عاطفی‌شان جدا شده‌اند. این سریال و باعث می‌شود تا آنها قدری کمتر احساس تنهایی و شکست پیدا کنند. جی چانگ ووک و کیم جی وون در نقش‌های محوری این سریال عاشقانه بازی می‌کنند. آن‌ها شخصیت دو جوان را به تصویر می‌کشند که در یک سفر تعطیلاتی با یکدیگر آشنا می‌شوند و به هم دل می‌بندند، اما در نهایت جدا می‌شوند و سال‌ها بعد، این عشاق سابق در شرایطی متفاوت دوباره با همدیگر ملاقات می‌کنند.

سریال «دلباخته در شهر» به دغدغه‌های فردی و مشکلات جوانان در روابط عاطفی‌شان می‌پردازد و از دیدگاه شش جوان ساکن شهر، عشق را بازتعریف می‌کند. این سریال عاشقانه نکته‌ای حساس و جدی را به شاعرانه‌ترین شکل ممکن را یادآوری می‌کند: هر پایان می‌تواند یک نقطه‌ی سرآغاز باشد. زندگی می‌تواند به راحتی تغییر کند؛ زیرا سرنوشت با روش‌هایی خنده‌دار و غیرقابل‌پیش‌بینی و درست زمانی که اصلا انتظارش را نداریم، ما را با ایجاد تحول شگفت‌زده می‌کند.

بازی باورپذیر و تأثیرگذار جی چانگ ووک یکی از نقاط قوت مهم این مجموعه‌ است که بدون تردید تا مدت‌ها در خاطرتان محفوظ می‌ماند. جوئل کلر در روزنامه‌ی «New York Post» ضمن تحسین این سریال، شخصیت‌های پارک جه وون (جی چانگ ووک) و لی اون او (کیم جی وون) را به ریچل و راس، در سریال ماندگار و پربیننده‌ی «Friends» تشبیه می‌کند و «دلباخته در شهر» را یک کمدی رمانتیک دلنشین و جذاب برمی‌شمرد و آن را نمونه‌ای خوب برای ورود به دنیای کی‌دراما (سریال‌های کره‌ای) می‌داند.