اولین تریلر انیمیشن موانا ۲ پخش شد که در آن، موانا راهی سفر به اقیانوس می‌شود.
چارسو پرس: تقریبا هشت سال از اکران انیمیشن Moana می‌گذرد و اکنون سرانجام پس از مدت‌ها انتظار استودیو انیمیشن‌سازی دیزنی اولین تریلر انیمیشن Moana 2 را منتشر کرد و در طی آن شاهد بازگشت موانا به جزیره مونتونوی هستیم. با اتفاق افتادن حوادث عجیبی موانا سعی می‌کند با اجدادش ارتباط بگیرد و پرده از راز اتفاقات جزیره بردارد؛ او به‌همراه خروس دوست‌داشتنی‌اش هی هی و در ادامه‌ از راه رسیدن مائووی با صداپیشگی دواین جانسون، راهی ماجراجویی جدیدی در اقیانوس می‌شود تا بتواند مردمش را نجات دهد:

[attachment=1044:904557e20e7b12059658844b91f8f17259133238-480p.mp4]

همچنین دواین جانسون این هفته خبر داد مراحل فیلم‌برداری و تولید فیلم لایواکشن Moana از پاییز امسال آغاز می‌شود؛ دیزنی تاریخ اکران این فیلم را برای ۱۹ تیر ۱۴۰۵ (۱۰ ژوئن ۲۰۲۶) تنظیم کرده است. انیمیشن موانا ۲ ابتدا برای یک سریال دیزنی‌پلاس برنامه‌ریزی شده بود اما دیزنی آن را به یک انیمیشن سینمایی تغییر داد. انیمیشن Moana 2 ادامه داستان موزیکال موانا را روایت خواهد کرد که او به‌همراه مائووی و گروهی از دریانوردان کاملا جدید و غیر معمول یک سفر دریایی جدید را آغاز می‌کند.

موانا پس از اینکه با پیامی غیر منتظره از اجداد راه‌یاب خود مواجه می‌شود، باید به دریاهای دور از اقیانوس و در آب‌های خطرناک و گمشده سفر کند تا با ماجراجویی جدیدی مواجه شود که پیش از این آن را تجربه نکرده است. دیوید دریک جونیور، طراح داستانی و هنری با سابقه دیزنی که سابقه کار روی انیمیشن موانا، انیمیشن Raya and the Last Dragon و انیمیشن Encanto را در کارنامه خود دارد، وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه انیمیشن موانا ۲ را بر عهده دارد.

همچنین بازگشت آلیئی کراوالیو برای صداپیشگی موانا، دواین جانسون برای صداپیشگی مائووی و آلن تودیک برای صداپیشگی هی هی در انیمیشن Moana 2 تایید شده است، اما اطلاعاتی از صداپیشگان دیگر انیمیشن در دسترس نیست. ابیگیل بارلو، امیلی بیر و اوپتایا فوای که هر یک برنده یا نامزد دریافت جایزه گرمی شده‌اند، وظیفه ساخت موسیقی متن و آهنگ‌های انیمیشن موانا ۲ را بر عهده دارند. 

انیمیشن Moana 2 قرار است در تاریخ ۷ آذر ۱۴۰۳ (۲۷ نوامبر ۲۰۲۴) اکران شود. انیمیشن Moana در سال ۲۰۱۶ اکران و در آن سال نامزدی جایزه اسکار را به‌دست آورد. انیمیشن موانا در گیشه جهانی هم موفق ظاهر شد و فروش ۶۸۷.۲ میلیون دلاری را تجربه کرد.