نمایشنامه "مثل آب برای شکلات" به نویسندگی ابراهیم پشت کوهی، همزمان با اجرای نمایش در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر، منتشر شد.

پایگاه خبری تئاتر: گروه نمایشی "تی تووک"، نمایشنامه "مثل آب برای شکلات" را، که این روزها به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه است، منتشر کرد و در اختیار خبرنگاران و سایر علاقه مندان قرار داد.

پشت کوهی، که این نمایشنامه را براساس رمانی به همین نام، نوشته لورا اسکوئیل، نویسنده مکزیکی، تنظیم کرده، در یادداشتی به همین منظور آورده است:

سال ها پیش در کرمان "مثل آب برای شکلات" را خوانده بودم و از نزدیکی دنیای مردم آمریکای لاتین با مردم خوب ایران و به طور مشخص هرمزگان به وجد آمده بودم. (این همخوانی در آثار نویسندگان دیگری مثل مارکز، فوئنتس، کورتاسار و... دیده می شود)، هرگز فکر نمی کردم روزی بخواهم رمانی از این دست را به تئاتر تبدیل کنم. پس از برگزاری دوره بازیگری در تئاتر
تی¬تووَک، برای پایان کار بازیگر دنبال متنی تازه می گشتم، اما متنی آماده نداشتم. چون تعداد بازیگران زن زیادتر بود، بهتر بود کار حال و هوایی زنانه داشته باشد. شاید اهالی تئاتر با گفتن حال و هوای زنانه (البته به همراه خشونت و ذلت) کارهای لورکا به ذهن شان خطور کند. "مثل آب برای شکلات"، از جهتی شباهتی به خانه برنارد آلبا دارد. در ابتدا می خواستم این دو متن را (برنارد آلبا و شکلات) با هم تلفیق کنم، اما هرچه بیشتر با رمان درگیر شدم، احساس کردم نیازی نیست. رمان کامل و پُر و پیمان است و تبدیل آن به نمایش را به همراه بازیگران آغاز کردم.

گفتنی است، این نمایشنامه در 80 صفحه، همراه با عکس های اجرای نمایش در بندرعباس و جشنواره تئاتر فجر منتشر شده است. علاقه مندان به تهیه این نمایشنامه می توانند به روابط عمومی گروه اجرایی نمایش مراجعه کنند.

رمان "مثل آب برای شکلات" پیش از این با ترجمه مریم بیات از سوی انتشارات "روشنگران" و "مطالعات زنان" به چاپ رسیده است.
نمایش "مثل آب برای شکلات" به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی هر شب، به جز شنبه ها، ساعت 21 در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه است.