در سال‌های اخیر انیمه‌های جذابی با ژانرهای متفاوت منتشر شده است، اما در ادامه به ۱۰ انیمه می‌پردازیم که مناسب تماشا با خانواده هستند.
چارسو پرس: در بیشتر موارد پیدا کردن انیمه‌ای که بتوان آن را همراه با خانواده تماشا کرد کار دشواری است. نه تنها برخی ژانرها انیمه مناسب تماشا با خانواده نیستند، آثاری که خشونت و فضای سنگینی دارند نیز مناسب نخواهند بود، همچنین اگر کسی با انیمه آشنایی نداشته باشد، حتی شوخی‌های آنها نیز می‌توانند برای آن فرد نگران کننده باشند.

زمانی که به انیمه‌های خانوادگی فکر می‌کنیم به یاد آثاری مانند Pokémon و Digimon می‌افتیم، اما تعداد زیادی انیمه وجود دارد که پیام‌های مثبت و دلگرم‌کننده‌ای را به بیننده منتقل می‌کنند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

۱۰. Poco’s Udon World



Poco’s Udon World روایت‌گر داستان مردی با نام سوتا تاوارا است که پس از فوت پدرش به زادگاهش باز می‌گردد، اما متوجه می‌شود پسر کوچکی در خانه او مخفی شده است. این پسر کوچک پوکو نام دارد و یک تانوکی است، تانوکی‌ها راکون‌های تغییر شکل دهنده‌ای هستند که می‌توانند به شکل انسان نیز دربیایند، به همین دلیل سوتا تصمیم می‌گیرد پوکو را در خانه خود نگه دارد و از او مراقبت کند.

این انیمه داستانی ساده اما سرشار از اشتیاق و امید را روایت می‌کند، زیرا سوتا بااینکه با بازگشت به خانه احساس خوبی دارد باید با اندوه و ترس‌های خود نیز مواجه شود. این انیمه سریالی پر است از شخصیت‌های بامزه و دوست‌داشتنی، که آن را به گزینه مناسبی برای تماشا همراه با خانواده پس از یک روز طولانی تبدیل می‌کند.


۹. Tonari no Seki-kun: The Master of Killing Time



Tonari no Seki-kun: The Master of Killing Time با داستان دانش آموزی که از کلاس خود خسته شده است آغاز می‌شود. این انیمه ثابت می‌کند با خلاقیت و نوآوری جایی برای بی‌حوصلگی وجود ندارد، پس پروتاگونیست انیمه یعنی شخیصت توشیناری سکی، بازی‌های پیچیده اما جذابی می‌سازد تا به کلاس درس توجه نکند.

این سریال به دلیل سادگی می‌تواند برای همه جذاب و دیدنی باشد و مدت زمان کوتاه هر اپیزود از خسته‌کننده شدن آن نیز جلوگیری می‌کند. Tonari no Seki-kun الهام‌بخش و سرگرم‌کننده است که قطعا از آن لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ انیمه مشهور که پایانی تلخ و سیاه دارند


۸. Kobato



Kobato اثر دیگری از نویسندگان مانگا محبوب Cardcaptor Sakura یعنی استودیو CLAMP است که داستان دختری با نام هاناتو کوباتو را دنبال می‌کند، او گذشته خود را فراموش کرده و اصول رفتار در جامعه را به یاد نمی‌آورد. با این حال، او فقط یک هدف دارد و آن پر کردن بطری جادویی است تا بتواند آرزویش را برآورده کند. این بطری با خوب کردن کسانی که غم و اندوه دارند، ذره ذره پر خواهد شد.

انیمه Kobato داستانی لذت‌بخش از چگونگی تشویق دیگران و تغییر در زندگی آنها از طریق مهربانی است. بااینکه Kobato در جهان دیگر آثار CLAMP روایت می‌شود، نیازی به تماشای آثار دیگر این استودیو برای لذت بردن از داستان خنده‌دار و شیرین این انیمه ۲۴ قسمتی نیست.


۷. Tamako Market


تاماکو با به مدرسه رفتن و کمک کردن در فروشگاه خانواده‌اش درحال سپری کردن روال عادی زندگی است، تا روزی که یک پرنده سخنگو وارد زندگی او می‌شود و ادعا می‌کند ماموریت مهمی از طرف یک شاهزاده دارد. بااینکه این انیمه المان‌های فانتزی در خود جای داده است، روایتی واقعی از زندگی نیز می‌باشد.

Tamako Market با شوخی‌های بامزه، طراحی رنگارنگ و شخصیت‌های دوست داشتنی، انیمه‌ای آرام است. در سال ۲۰۱۴ دنباله این اثر در قالب یک انیمه سینمایی با نام Tamako Love Story نیز منتشر شد که بر روی آینده شخصیت‌ها تمرکز داشت.


۶. Barakamon



Barakamon روایت‌گر داستان یک خوش‌نویس است که پس از بحث با کسی که به کار او توهین کرده، به شهری بسیار کوچک نقل مکان می‌کند و در آنجا با افراد جدید و البته دوست داشتنی مختلفی آشنا می‌شود. نه تنها اتمسفر شهر شخصیت هاندا را شگفت‌زده می‌کند، بلکه دنیایی را کشف کرده که در آن مردم تعامل بیشتری باهم دارند، به یکدیگر کمک می‌کنند و حریم خصوصی نیز افسانه‌ای بیش نیست.

انیمه Barakamon اثر آرامی است که بیننده را با چالش‌های هنری هاندا همراه می‌کند تا درس‌های مهمی از افراد شهر یاد بگیرد تا از آنها در زندگی و خلق آثار خود استفاده کند.

 5. Silver Spoon


انیمه Silver Spoon، که توسط نویسنده Fullmetal Alchemist خلق شده است، داستان نوجوانی را روایت می‌کند که برای تحصیل به دبیرستان کشاورزی رفته، درحالی که چیزی از کشاورزی نمی‌داند. Silver Spoon به موضوعات متفاوتی از جمله توقعات خانواده و مسئولیت‌پذیری می‌پردازد. این انیمه پر از لحظات شاد و خنده‌دار است، درحالی که سختی‌های کار در مرزعه را نیز به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: ۲۰ انیمه ترسناک برتر که باید تماشا کنید


۴. Campfire Cooking in Another World With My Absurd Skill



Campfire Cooking یک انیمه ایسکای محسوب می‌شود، ساب‌ژانری که در آن شخصیت به شکلی به دنیای دیگری منتقل می‌شود و باید در آنجا راهی برای بقا پیدا کند. اما مهارت‌های شخصیت اصلی این انیمه، برای مبازه بی‌فایده هستند، زیرا موکودا تنها به فروشگاهی در دنیای اصلی خود دسترسی دارد تا از آن مواد اولیه و غذا تهیه کند.

او با مواد و محصولاتی که تهیه می‌کند غذاهای متفاوت و جذابی درست می‌کند. این داستان، Campfire Cooking را برای ورود به دنیای انیمه‌های ایسکای، به گزینه مناسبی تبدیل کرده که تماشای آن درکنار خانواده نیز لذت بخش خواهد بود.


۳. Little Witch Academia



انیمه Little Witch Academia روایت‌گر داستان روزمره آتسوکو کاگاری در مدرسه آموزش جادو و جادوگری است. او با کمک دوستان جدیدش، به چالش‌های تبدیل شدن به یک جادوگر غلبه می‌کند و با این محیط سازگار می‌شود. شخصیت‌های دوست داشتنی و طنز خاص، از ویژگی‌های مثبت Little Witch Academia هستند. این انیمه زیبا، شاد و سرگرم‌کننده است، و بااینکه داستان ساده‌ای دارد آن را به بهترین نحو روایت می‌کند.


۲. Spy X Family



شخصیت‌های مرموز و جذاب Spy X Family را نسبت به دیگر آثار لیست متمایز می‌کنند. این انیمه داستان خانواده فورجر را روایت می‌کند، خانواده‌ای که به خاطر رازهای اعضای آن، معمولی نیست. لوید یک جاسوس و یور قاتلی حرفه‌ای است. هردوی آنها از خانواده استفاده می‌کنند تا مخفی باقی بمانند، اما شخصیت آنیا می‌تواند با استفاده از قابلیت‌های خود افکار لوید و یور را بخواند و به هویت واقعی آنها پی برده است.

درحالی که آنها دلایل شخصی خود را برای خانواده بودن دارند، اما احساس اعضای آن واقعی است و از یکدیگر محافظت می‌کنند. Spy X Family انیمه‌ای شاد و سرگرم‌کننده با مقداری اکشن است که بیش از حد خشونت آمیز نمی‌شود، به همین دلیل تماشای آن هیجان انگیز و مناسب با خانواده خواهد بود.


۱. Haikyu



درحالی که به دلیل تشویق به کار تیمی، نظم و فداکاری، انیمه‌های ورزشی زیادی را می‌توانستیم در لیست قرار دهیم، Haikyu را به خاطر شخصیت‌پردازی بی‌نظیرش انتخاب کردیم. هیناتا شویو اشتیاق زیادی به ورزش دارد و باقی اعضای تیم نیز به همان اندازه دوست‌داشتنی هستند.

حتی اگر علاقه‌ای به والیبال ندارید و قوانین آن را هم نمی‌شناسید، به خاطر توضیحات متفاوت و مسابقاتی که شما را بر روی لبه صندلی خود نگه می‌دارند، از آن لذت خواهید برد. پس از تماشای چند اپیزود اول، احتمالا برای برد تیم کاراسونو اشتیاق زیادی دارید.