دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: آثار بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره در حال تکمیل شدن است، اگر بودجه این بخش افزایش یابد تعداد آثار بخش بین‌الملل از 15 اثر بیشتر خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: «اسماعیل عالی‌زاد» دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر  اظهار داشت: در حال حاضر در مرحله دریافت آثار این بخش بودیم و تا زمانی که آخرین اثر متقاضی به ما ارسال نشود کمیته انتخاب بخش بین‌الملل را فعال نخواهیم کرد زیرا بین کارها گسست ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: آخرین زمانی که به کمپانی‌ها و گروه‌های خارجی برای ارسال آثار اعلام کردیم نیمه دوم آبان ماه است از این تاریخ به بعد فرآیند بررسی آثار ارسالی اعم از آثاری که از طریق فراخوان به دست ما رسیده و نمایش‌هایی که با گروه‌های بین‌المللی برای حضورشان در این دوره از جشنواره مذاکره کردیم آغاز خواهد شد.

عالی‌زاد تصریح کرد: پس از پایان بررسی‌ها نتایج را به گروه‌ها اعلامم می‌کنیم و بعد از طی فرآیندهای قانونی که باید در کشورمان انجام شود اخبار مربوطه منتشر خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر فجر با بیان اینکه آثار بخش بین‌المللی بین 11 تا 15 نمایش خواهد بود گفت: آنچه در جدول ما بناست قرار گیرد براساس امکانات موجود و بودجه مخصوص این بخش است که هنوز درباره آن اعلام رسمی به ما نشده است البته ما براساس تجربه سالیان گذشته عمل خواهیم کرد. اگر بخواهیم از بین نمایش‌هایی که برای ما ارسال شده آثار را از لحاظ کیفی انتخاب کنیم جا دارد که به تعداد رشته برای حضور در بخش بین‌الملل باید اضافه شود.

وی افزود: اگر بتوانیم منابع مالی علاوه بر بودجه‌های مصوب را فراهم کنیم شاید تعداد آثار بخش بین‌الملل افزایش پیدا کند.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در رابطه با آثار مشترک بین‌المللی نیز بیان داشت: تولید آثار مشترک تجربه خوبی بوده که در سنوات گذشته انجام شده است سال گذشته هم نمایش تل ضحاک به کارگردانی علی‌اصغر دشتی در جشنواره فجر اجرا شد که جزء آثار خوب جشنواره محسوب می‌شود.

از سوی دیگر وقتی برنامه هنرمندان را می‌بینیم متوجه می‌شویم که هنرمندانی هستند که در طول سال به خارج از کشور رفت و آمد دارند و آثار مشترکی را در شرف تولید دارند این فضا را برای ما ایجاد می‌کند در جشنواره فجر از این نوع آثار نه فقط به عنوان استفاده‌ای که جشنواره از آنها می‌کند بلکه به عنوان تقویت این جریان مورد پردازش قرار گیرد و ما سعی داریم در ترویج و اشاعه این جریان نقش داشته باشیم البته باید درخواست‌های زیادی را از سوی هنرمندان داخلی داریم اما چون اطلاعات گروه‌ها کامل نشده و ناقص است تا زمانی که اطلاعاتشان کامل نشود و طرح اجرایی‌شان از امتیاز لازم برخوردار نباشد ترجیح می‌دهیم که نامی از آنها برده نشود.