پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران از کمبود امکانات در شهرستان‌ها با عنوان یکی از چالش‌های پیش روی هنر تئاتر و شکوفایی استعدادهای جوان یاد کرد و گفت: بودجه‌های فرهنگی متناسب با نیاز جامعه هنری نیست و به طور معمول در بخش های دیگر هزینه می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر:  علی نصیریان در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر منطقه 3 کشور روز شنبه در فرهنگسرای جوان زاهدان اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت‌های بسیاری در هنر تئاتر وجود دارد که امکانات و بودجه‌های فرهنگی برای پاسخ به این ظرفیت‌ها با نیازهای جامعه متناسب نیست.

وی به هنرمندان رشته تئاتر توصیه کرد: تمرین و ممارست را سرلوحه کار خود قراردهند و از نقد و بررسی، کارکردن گروهی، بحث و تبادل نظر، تلاش و گفت‌وگو به عنوان رمزهای موفقیت در این رشته غافل نشوند.

نصیریان با بیان اینکه به دلیل کمبود امکانات، آموزش تمامی هنرمندان در سراسر کشور میسر نیست ادامه داد: به همین دلیل هنرمندان شهرستانی باید خود‌آموزی، خلاقیت و نوآوری را به‌عنوان عوامل موفقیت و پیشرفت خود در این عرصه مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به پیشرفت علم و بروز وسایل ارتباط جمعی همچون رسانه‌های مختلف و اینترنت اظهار داشت: تاتر شهرستان‌ها در پیش از انقلاب برای بسیاری از مردم و مسئولان ناشناخته بود و توجه جدی به آن نمی شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل ازدیاد جمعیت و گرایش به سمت ارتباطات جمعی چشم بسیاری از افراد جامعه نسبت به هنر نمایش بینا شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمینه تحصیل و ورود بسیاری از جوانان و علاقمندان برای تحصیل و یا فعالیت در این رشته هموار شده‌است افزود:  تا سال 1330 تنها یک کتاب تاتر در تمامی کشور موجود بود اما خوشبختانه در حال حاضر به واسطه رشد و توسعه وسایل ارتباط جمعی منابع متعددی برای هنرمندان و فعالان این رشته هنری وجود دارد که باید از آنها برای ارتقای کیفیت هنر بهره جست.

بیست و پنجمین جشنواره تاتر منطقه 3 کشور با حضور هنرمندان استان‌های خراسان رضوی، گلستان، خراسان جنوبی، کرمان، مازندران، کرمانشاه، هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان با اجرای 21 نمایش در زاهدان شامگاه شنبه به کار خود پایان داد.