سالن‌های مختلف تئاتر از اواخر آبان‌ماه و اوایل آذر ماه، میزبان نمایش‌های جدیدی می‌شوند.

پایگاه خبری تئاتر: مجموعه‌ی «تئاتر شهر» از اواخر آبان و اوایل آذر ماه میزبان نمایش‌های مختلفی خواهد بود، نمایش «دایی وانیا» اثر آنتوان چخوف و به کارگردانی اکبر زنجان‌پور از 9 آذر ماه در تالار اصلی مجموعه‌ی «تئاتر شهر» به صحنه می‌رود.

«دایی وانیا» درباره‌ی روزمرگی زندگی انسان‌هایی است که به‌بن بست رسیده‌اند و در غم آنچه به دست نیاورده‌اند، روزگار خود را می‌گذراندند.

در تالار «چهارسو» نیز نمایش «تیغ و استخوان» نوشته دیوید ریب و به کارگردانی منیژه محامدی که از اوایل آبان ماه به صحنه رفته است، به اجرای خود ادامه می‌دهد.

این نمایشنامه درباره جنگ ویتنام است و به آدم‌هایی می‌پردازد که از جنگ برگشته‌اند اما در خانواده‌شان با وضعیتی تازه روبرو می‌شوند.

نمایش «عروسک‌های سکوت» نوشته‌ی فرزانه سهیلی و به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد دیگر نمایش تازه‌ای است که از 27 آبان اجرای خود در تالار «سایه» شروع می‌کند و پیشنهاد شده است که افراد زیر 15 سال آن را نبینند.

روایت‌گر داستانی واقعی درباره‌ی دو خواهری است که مادرشان را در آتش سوزی از دست داده‌اند.

نمایش «پروانگی» نوشته سیاوش پاکراه و به کارگردانی عامر مسافرآستانه نیز به عنوان یک اثر ضد جنگ، از همین تاریخ در تالار «قشقایی» به صحنه می‌رود.

نمایش تک نفره «گرفتار شدن باز در لانه جغدان» با کارگردانی و بازی محبوبه بیات از 5 آبان در کارگاه نمایش به صحنه رفته و همچنان به اجرایش ادامه می‌دهد.

این نمایش براساس مثنوی مولانا به صحنه رفته است.

نمایش «نمی‌دونم فردا چی می‌شه» نوشته تنسی ویلیامز و به کارگردانی سمیرا مهدوی از 13 آبان در کافه «تریای» تالار «چهار‌ سو» روی صحنه است و همچنان اجرا می‌شود.

این نمایش در قالب یک کار محیطی اجرا می‌شود و پیچیدگی‌های رابطه زنی کافه‌دار و مرد معلمی که در حرف زدن و بیان احساساتش دچار مشکل است را در شکل و فرمی ساده روایت می‌کند.

نمایش «گارسون» نوشته نوشین تبریزی و کار مسعود میرطاهری در کافه تریای اصلی تئاتر شهر از 25 مهر اجرای خود را شروع کرده است تا 30 آبان به اجرایش ادامه می‌دهد.

این نمایش اثری کاملا محیطی است که تماشاگر مجاب به تماشاگری صرف اثر نیست و می‌تواند در حین اجرا به فعالیتهای دیگر بپردازد و داستان گارسونی در آن روایت می‌شود که شیوه زندگی خود را تغییر داده و در کافی شاپ مشغول به کار است و یکی از ویژگی‌های این گارسون این است که اسکیت به پا دارد.

فرهنگسرای نیاوران نیز این روزها میزبان سه نمایش است. نمایش «شهر تنهایی من» نوشته نوشین تبریزی و به کارگردانی سیدعلی هاشمی که اجرایش را از 25 مهر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده، همچنان به اجرای خود ادامه می‌دهد.

همچنین نمایش «پزشک پوشالی» اثر چارلز دیزنز به کارگردانی حسین کشفی به تازگی اجرایش را در تالار گوشه فرهنگسرای نیاوران هر شب ساعت 19 آغاز کرده است. در همین تالار نمایش «دوستت دارم با صدای آهسته» نوشته چیستا یثربی و به کارگردانی زهرا صبری از 26 آبان هر شب ساعت 21 اجرا می‌شود.

تماشاخانه ایرانشهر نیز از 12 آبان میزبان نمایش «بی‌سرزمین تر از باد» نوشته و کار حسن باستانی است. این نمایش در سالن استاد سمندریان این تماشاخانه تا 13 آذر ساعت 20 و 30 اجرا می‌شود.

نمایش «پایین گذر سقاخانه» اثر زنده‌یاد اکبر رادی و به کارگردانی رضا رشادت در تالار انتظامی خانه هنرمندان تا اول آذر ساعت 18 به اجرای خود ادامه می‌دهد،این نمایش روزهای پنجشنبه و جمعه در دو سانس 18 و 19/30 اجرا می‌شود.

خانه نمایش اداره تئاتر از 6 آبان میزبان نمایش «چشم‌ها» نوشته مسعود هاشمی‌نژاد و کار بهار محمود زاده است. این نمایش به اجرایش تا 30 آبان ساعت 18/30 ادامه می‌دهد.

تالار هنر هم میزبان نمایش«درخت الاکلنگ» نوشته دیویدوود و کار هومن مجابی است که اجرای آن از روز دوشنبه 27 آبان ماه آغاز می‌شود.این نمایش ساعت 17:30 به صحنه می‌رود.

در خلاصه نمایش آمده است: برای ساخت زمین بازی، آقای «جی» مالک سوپرمارکت مبلغ زیادی به اعضای شورا پیشنهاد می‌دهد که وسوسه انگیز است اما آقای «بان» یکی از افراد حاضر در جلسه، اعتراض میکند و به آنها یادآوری مینماید که در آن زمین درختان سر سبز وسالم وجود دارد که از همه مهمتر درخت بلوط سیصد ساله است و ...

در این نمایش بازیگرانی چون ژاکلین آواره، مجید علم بیگی، قاسم طاهر احمدی، مهدی باقرپور، آزاده اکبری، مریم عسکری و آهو کاظمی به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «سقوط از ارتفاع پست» کار کامبیز اسدی از 25 تا 28 آبان ساعت 19 در تالار «وحدت» بر صحنه خواهد بود و اثری در ژانر سیاسی است که الهام گرفته از تحولات منطقه و در خصوص آخرین روز حکومت یک دیکتاتور است.

تالار «حافظ» هم از 23 مهر میزبان نمایش «قرار» نوشته طلا معتضدی و کارگردانی سیامک احصایی است که این نمایش تا 28 آبان ساعت 20 اجرا می‌شود و داستان زن و مردی است که بصورت اینترنتی با یکدیگر در ارتباط هستند.

نمایش «کابوس‌ها و خون» به کارگردانی روزبه اختری ساعت 19/30 در تالار «محراب» به صحنه رفته است.