محمدعلی سجادی کارگردان سینما از ساخت فیلم مستند "حمید همای" با مروری بر زندگی هنری و شخصی زنده‌یاد حمید سمندریان و هما روستا خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: محمدعلی سجادی کارگردان سینما درباره ساخت فیلم مستند "حمید همای"  گفت: ساخت این فیلم مستند نوعی واگویه شخصی بوده است چراکه من خودم را وامدار حمید سمندریان و هما روستا در عرصه فرهنگ و هنر می‌دانم و با ساخت این فیلم مستند ارادتم را به این دو هنرمند عزیز بیان کردم. البته امیدوارم این مستند حق مطلب را درباره این بزرگواران ادا کند.

این کارگردان سینما درباره پیشرفت ساخت این فیلم مستند توضیح داد: هنوز اول راه هستم و تنها چهار روز از تصویربرداری کل کار انجام شده و قرار است ادامه کار پس از بازگشت خانم روستا از سفر از سر گرفته شود.

سجادی در پاسخ به این که آیا این مستند به جشنواره فیلم فجر می‌رسد؟ گفت: به طور قطع این مستند به جشنواره فیلم فجر نخواهد رسید چون همانگونه که گفتم هنوز در آغاز راه هستم. اما قرار است به مناسبت نکوداشت هما روستا بخش هایی از این فیلم مستند را به شکل کلیپ آماده و در مراسم های ویژه نکوداشت‌ها پخش کنند.

وی در ادامه متذکر شد: ساخت این فیلم مستند در ادامه تجربه های مستندسازی ام است و امیدوارم اثر خوبی از آب درآید. البته نا گفته نماند فیلم مستند و تجربی "سیاوشان" را برای حضور در جشنواره فیلم فجر ارسال کرده ام. این فیلم یک اثر تجربی است که روایتی آزاد دارد و در ادامه تجربیات مستندسازی ام است.

سجادی در پایان بیان کرد: چند طرح فیلمنامه سینمایی آماده کار دارم که امیدوارم شرایط تولید فیلم نسبت به گذشته بهتر شود تا بتوانم فیلم تازه ای در حوزه سینمای بلند بسازم.