ناصر حسینی‌مهر کارگردان نمایش «هراکلس ۵» گفت: معاون امور هنری ابتدا وعده ۲۵ میلیون تومان تن‌خواه را داد اما در نهایت ۷ میلیون تومان به ما پرداخت شد که در ازای آن سفته گرفتند و باید در نهایت پس از اجرا آن را بازگردانیم.

پایگاه خبری تئاتر: ناصر حسینی‌مهر کارگردان و مدرس تئاتر در خصوص نمایش «هراکلس 5» اظهار داشت: تمرینات «هراکلس 5» را هرگز قطع نکردیم، به تازگی از برج آزادی به ایرانشهر آمدیم و در حال حاضر نیز مشغول تمرین هستیم. گروه ما از اوایل مهر ماه تمرینات خود را آغاز کردیم و از 17 بهمن ماه در سالن استاد سمندریان اجرا خواهیم رفت.

وی در پاسخ به این سوال که چندی پیش گروه تئاتر «6» طی یادداشت کوتاهی در رسانه‌ها اعلام کرد که پروژه این نمایش تعطیل می‌شود، بیان داشت: به این نتیجه رسیدم که در هر صورت نباید امید به کسی بست و تئاتر باید راه خود را ادامه دهد، به خصوص زمانی که با جوانان کار می‌کنیم. اینها چه ما بخواهیم و چه نخواهیم دست‌شان خالی است در نتیجه بهتر آن است که کار کنیم زیرا کسی حمایت نمی‌کند.

کارگردان نمایش «هملت ماشین» ادامه داد: هنرمندان در حال حاضر بدون حمایت در سالن‌های کوچک و بزرگ در حال فعالیت هستند. این بار علی‌رغم اینکه وعده‌هایی جهت مساعدت به ما دادند ولی این روزها از هزینه‌های شخصی استفاده می‌کنیم. البته آقای مرادخانی معاون امور هنری وعده‌هایی را دادند و مبلغی را به ما پرداخت کردند که در نهایت از ما پس خواهند گرفت.

حسینی‌مهر با بیان اینکه معاون هنری ابتدا وعده تن‌خواه دادند اما محقق نشد، گفت: آقای مرادخانی در دیداری که دو ماه پیش با نمایندگان گروه ما داشتند دستور صریحی دادند که تن‌خواهی به مبلغ 25 میلیون تومان به ما اختصاص یابد اما در نهایت با گرفتن سفته حدود 7 میلیون تومان به ما دادند که بعد از اجرا پس خواهند گرفت.

این کارگردان همچنین در خصوص شیوه اجرایی «هراکلس 5» خاطرنشان کرد: سبک و سیاق کارهای مولر را خواهیم داشت زیرا به غیر از آن عملی نخواهد بود بنابراین به همان روش پر تحرک «هملت‌ ماشین» خواهد بود.

«هراکلس 5» نوشته هاینر مولر است که ناصر حسینی‌مهر قصد اجرای ان را با حضور 30 بازیگر جوان دارد، اما چندی پیش این کارگردان تئاتر دست به اعتراض به وضعیت مالی زد و از اجرا انصراف داد.