غلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم «کیک محبوب من» درباره حواشی به وجود آمده درباره این فیلم توضیحاتی ارائه داد.
بعد از یک هفته از اکران فیلم سینمایی سرخپوست بر پرده سینما، این موضوع به اثبات رسیدهاست که هنوز سینمای متنوع و موضوعی در کشور مخاطب دارد و سلیقه مخاطب به سمت سخافت محض پیش نمیرود.
جدول فروش و تعداد مخاطب فیلمهای اکران ۹۸ تا ۲۵ خرداد منتشر شد.
کیان باباییان از همکاری با شاهد احمدلو برای ساخت فیلم «احمقها را معروف نکنیم» خبر داد.
جشنوارهی فیلم کوتاه حسنات به دبیری رسول صدرعاملی با معرفی اعضای هیات انتخاباش بخشی از مقدمات برگزاریاش را آغاز کرد.
تهیه کنند فیلم متری شش و نیم در گفتگو با تسنیم گفت: ما میخواستیم با ساخت این فیلم هشداری از پدیده شوم مواد مخدر به جامعه بدهیم.
نخستین جلسه شورای جشنوارههای سازمان سینمایی برگزار شد.
موزیک ویدئو «شبی که ماه کامل شد» براساس شعری از حسین صفا و با آهنگسازی و آواز محسن چاوشی منتشر شد.
بازی حمید فرخ نژاد در فیلم سینمایی «زنبور کارگر» آغاز شد.
«پدرو آلمادوار» کارگردان اسپانیایی به عنوان دریافتکننده جازه شیر طلای یک عمر دستاورد سینمایی از سوی جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۹ معرفی شد تا به فهرست سینماگران بزرگ دریافتکننده این جایزه اضافه شود.
فیلم کوتاه «حلزون» به کارگردانی محمد توریوریان به بخش مسابقه نهمین جشنواره «CINEVERSATIL» آرژانتین راه یافت.
نکوداشت منوچهر فرید در کانون فیلم خانه سینما برگزار میشود.
فیلم «تهران شهر عشق» به کارگردانی علی جابرانصاری به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم مونیخ آلمان به روی پرده میرود.
اکران ۶ فیلم کوتاه همزمان با سالروز تولد عباس کیارستمی در سینماهای گروه هنروتجربه آغاز خواهد شد.
جشنواره فیلم کن تاریخ برگزاریاش در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد.
فیلم «کینگ ریچارد» که قرار است با بازی ویل اسمیت ساخته شود، کارگردانش را پیدا کرد.
همزمان با نزدیک شدن به اکران فیلم سینمایی «کارت پرواز» ساخته مهدی رحمانی از پوستر فارسی این فیلم رونمایی شد.
بابک بهداد معتقد است: گزارش مالی مرکز گسترش باید از این منظر بررسی شود که اختصاص بودجه به تولید مستند، فقط برای تولید هر فیلمی است یا تولید فیلمهای تاثیرگذار.
قربان محمدپور کارگردان «دختر شیطان» دربارهی عدم اکران فیلماش در شهر قم نوشت: مگر دختر شیطان چه داشت که نمیگذارید در شهر قم اکران شود؟
فیلم با وجود قوام کلی داستان و کلیت خوب و قابل قبولش، مانند سایر فیلمهای سفارشی و شبه سفارشی، دارای مشکلات اساسی در نوع نگاه به رویدادهای خاص است. هر فیلمسازی مختار است که بر اساس سلیقه و صلاح دید خود، قسمتی دلخواه از یک داستان مشخص را برای روایت سینمایی اش برگزیند. اما گزینش چنین فیلمسازانی (مانند کاری که مهدویان در ماجرای نیمروز کرد) بر اوج طوفان است نه آرامشهای دروغین پیش از طوفان.
با به پایان رسیدن فیلمبرداریِ «ابراهیم» تازهترین تجربهی عباس امینی، تدوین این فیلم آغاز شد.