جمعه , ۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
مصاحبه | صفحه 14
آقای فرهادی چرا فقط از من امضا گرفتید؟ چهارشنبه 6 بهمن 1400 06:18

آقای فرهادی چرا فقط از من امضا گرفتید؟

من در تمام این دو سال خواستار دیدن آقای فرهادی و صحبت با ایشان و مصالحه بودم. اصلا هرگز نمی خواستم از آقای فرهادی شکایت کنم. از ذهنم هم نمی ­گذشت که برای شکایت از آقای فرهادی به دادسرا بروم.

حکم رئیسی نبود دینامیت مجوز نمی‌گرفت پنجشنبه 30 دی 1400 09:14

حکم رئیسی نبود دینامیت مجوز نمی‌گرفت

فیلم دینامیت سه‌سال اسیر شد و امروز درآمدزایی می‌کند. اما من از این افراد نمی‌گذرم، باید یک روز حلالیت بطلبند، چون بی‌خود توقیف شد. فیلمی که الان به‌راحتی پخش شد آن زمان چرا پخش نشد؟ یک آقایی پافشاری کرد که من اجازه نمی‌دهم و در نهایت امضا نمی‌کرد تا حکم آقای رئیسی (رئیس وقت قوه قضائیه) آمد.

خداحافظی بهروز افخمی با فیلم سازی در سینمای ایران دوشنبه 27 دی 1400 19:59

خداحافظی بهروز افخمی با فیلم سازی در سینمای ایران

بهروز افخمی که سرانجام پس از گذشت بیش از یک دهه، فیلم «فرزند صبح»‌ش آماده اکران عمومی شده، تصمیم گرفته است با همین فیلم از فیلمسازی در سینمای ایران خداحافظی کند، چرا که معتقد است سینما دیگر نمی‌تواند دوران‌ساز باشد.

رمز و رازی عاشقانه در حیطه ادبیات یکشنبه 26 دی 1400 19:12
گفت‌و‌گو با نیکی کریمی، کارگردان فیلم «آتابای»

رمز و رازی عاشقانه در حیطه ادبیات

من کل فیلم را قبل از فیلم‌برداری در ذهنم داشتم. برای من از همه چیز مهم‌تر طبیعی‌شدن قصه است که آن را خیلی غریزی انجام می‌دهم. حتی جای دوربین را سر صحنه غریزی انتخاب می‌کنم؛ بر اساس باور، زیبایی‌شناسی و ناخودآگاهم. دکوپاژ کلاسیک نمی‌کنم.

 تئاتر به مدیران دلسوز نیاز دارد یکشنبه 26 دی 1400 18:57

تئاتر به مدیران دلسوز نیاز دارد

بهروز غریب پور، نویسنده،کارگردان‌تئاتر و سینما و استاد نمایش عروسکی در ایران است‌که نمایش‌های ماندگاری از او به صحنه رفته است. غریب‌پور علاوه بر کارگردانی نمایش‌های مختلف، یکی از مدیران موفق عرصه تئاتر به شمار می‌آید. او خانه هنرمندان ایران را پایه‌گذاری کرد و در سمت مشاور فرهنگی شهردار تهران در سال‌های1369تا 1384به اقداماتی زیرساختی پرداخت.

 به هیچ نامی پایبند نبودیم / از هیچ کس دعوت نمی‌کنم سه شنبه 21 دی 1400 20:37

به هیچ نامی پایبند نبودیم / از هیچ کس دعوت نمی‌کنم

حسین مسافر آستانه سال‌هاست که در جشنواره‌های گوناگون حضور دارد، او در دو سال کرونایی اخیر، مسئولیت سنگین دبیر جشنواره تئاتر فجر را بر عهده داشته است. او معتقد است که تغییر، جزو ذات تئاتر است هرچند عموما با مقاومت رو به رو می‌شود.

با تانک هم از سینما نمی روم! / به بازیگران می گفتند درفیلم من بازی نکنن پنجشنبه 9 دی 1400 05:00

با تانک هم از سینما نمی روم! / به بازیگران می گفتند درفیلم من بازی نکنن

محمدامین کریم پور کارگردان فیلم سینمایی «حکم تجدیدنظر» در اولین واکنش به موج انتقادات نسبت به ورودش به عنوان یک چهره اینستاگرامی به سینما، تأکید کرد قصد رها کردن فیلمسازی را ندارد.

گپی متفاوت و طنز با سیروس ابراهیم زاده پنجشنبه 11 آذر 1400 07:07

گپی متفاوت و طنز با سیروس ابراهیم زاده

سیروس‌ ابراهیم زاده که سال‌ها در تلویزیون، سینما، ‌تئاتر و رادیو فعالیت کرده، مدتی است حضور چندانی در عرصه بازیگری ندارد و شاید یکی از آخرین کارهای او که بتوان از آن نام برد، سریال «ساختمان پزشکان» باشد. این هنرمند از فعالیت این روزهایش در حوزه نگارش و ترجمه کتاب سخن گفت.

پروانه نمایش صادر شده اما دوباره فیلم ها بازبینی می شود/ هرکس ساز خودش را می زند پنجشنبه 11 آذر 1400 07:04

پروانه نمایش صادر شده اما دوباره فیلم ها بازبینی می شود/ هرکس ساز خودش را می زند

کارگردان فیلم «یقه سفیدها» معتقد است تا برنامه ریزی در سینما وجود نداشته باشد هر لحظه ممکن است شرایط دوباره بحرانی شود.

به ۹۰ درصد فیلم ها نباید پروانه نمایش بدهیم/ شورا تساهل می‌کند سه شنبه 9 آذر 1400 19:44

به ۹۰ درصد فیلم ها نباید پروانه نمایش بدهیم/ شورا تساهل می‌کند

سعید مستغاثی عضو شوراهای پروانه ساخت و نمایش فیلم های سینمایی با انتقاد از ضعف ساختاری فیلم های سینمای ایران تأکید کرد نباید به ۹۰ درصد از فیلم های سینمایی پروانه نمایش بدهیم.

سینمای ایران در موج پسافرهادی امکان تجربه های نو را از خودش گرفت شنبه 6 آذر 1400 12:58
مرتضی فرشباف، کارگردان «تومان»

سینمای ایران در موج پسافرهادی امکان تجربه های نو را از خودش گرفت

برای من طبق تحقیقات گسترده میدانی از سال 86، بخش هایی از فیلمنامه از روی سرنوشت آدم های اطراف خودم نوشته شده است. به‌شکل عجیبی از قمارباز داستایوفسکی تا به امروز، فکر می کنم این ماجرا نه جغرافیا و ملیت و زبان می شناسد و نه چیز دیگری! ذات قمار و موقعیت آن و ذات انسان در مواجهه با امر قمار همیشه به نتیجه های مشترک می رسد.

اشتباهی جبرا‌ن ناپذیر شنبه 6 آذر 1400 09:54
گفت‌و‌گو با کمال تبریزی، فیلم‌ساز

اشتباهی جبرا‌ن ناپذیر

خدا را چه دیدید شاید روزی برسد که خانه سینما و خود سینماگران به شکلی مستقل، جشنواره‌ ای برپا کنند که در تراز وجهه بین المللی سینمای ایران باشد.

آفرین دارد این همه خیالبافی و قصه و رنگ! شنبه 6 آذر 1400 09:33
گفت‌وگو با لیلی گلستان درباره برگزاری نمایشگاه عكس و نقاشی های مسعود كیمیایی

آفرین دارد این همه خیالبافی و قصه و رنگ!

مسعود زنگ زد و گفت می خواهم بیایی نقاشی هایم را ببینی و برایم نمایشگاه بگذاری. سكوت كردم. درست شنیده بودم؟ پرسیدم مگر تو نقاشی می كنی؟ گفت از دوران نوجوانی. رفتم. دیدم. حیرت كردم. واضح است كه نقاشی ها كار یك نقاش متبحر و حرفه ای نیستند. خودش هم چنین ادعایی ندارد. كارهای ناب و پر از تخیلند. پر از رویا یا كابوس و با جسارت یا اعتماد به نفس تمام، كارهایی اند با اندازه هایی بزرگ. كارها حاصل ذهنی خیالباف و مغشوشند.

 آقای خزایی تکلیف سینماحقیقت را قبل از جشنواره روشن کن! چهارشنبه 3 آذر 1400 21:00

آقای خزایی تکلیف سینماحقیقت را قبل از جشنواره روشن کن!

کارگردان مستند «بر سر خاک» معتقد است سیاست‌های غلط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، موجب شده تا دو فیلم آماده‌اش را تحویل جشنواره بین‌الملی سینماحقیقت ندهد.

رامین پرچمی: حضورم برای‌تان دردسرساز نمی‌شود/ ممنوع‌الفعالیت نیستم شنبه 29 آبان 1400 22:58

رامین پرچمی: حضورم برای‌تان دردسرساز نمی‌شود/ ممنوع‌الفعالیت نیستم

رامین پرچمی می‌گوید هستند کسانی که بدون آن که حضور او در سینما، تئاتر و شبکه نمایش خانگی ممنوع باشد، از نزدیک‌شدن به او می‌ترسند و با خود می‌گویند نکند مشکل سیاسی داشته باشد و آن‌ها را هم درگیر کند. او تاکید می‌کند از کسی انتظار ندارد که به او پیشنهاد کاری بدهد، اما حداقل فکر نکنند حضورش برای‌شان دردسرساز می‌شود.

اختلافی میان «اوج» و «روایت فتح» نیست/با «سینماحقیقت» زاویه داریم سه شنبه 25 آبان 1400 14:12

اختلافی میان «اوج» و «روایت فتح» نیست/با «سینماحقیقت» زاویه داریم

داوود مرادیان مدیر گروه مستند بنیاد «روایت فتح» با انتقاد از مغفول ماندن مستندسازی آرشیوی تأکید کرد که در طول ۴۰ سال گذشته برخی فیلمسازان اجازه فعالیت به آن ها را نداده اند.

گفت وگو با احمد بهرامی کارگردان فیلم «دشت خاموش»/ با استثمار آدم ها مساله دارم یکشنبه 23 آبان 1400 22:39

گفت وگو با احمد بهرامی کارگردان فیلم «دشت خاموش»/ با استثمار آدم ها مساله دارم

واقعا برای من دراین کار اولویت این بود که فیلم باورپذیر به نظر برسد. وقتی از بازیگران چهره استفاده می کنیم به خصوص آنهایی که به قول خودمان ستاره هستند بلافاصله بیننده از آن آدم در ذهنش فاصله می گیرد و آن آدم را خیلی سخت در آن شخصیت می پذیرد؛ در حقیقت مخاطب چهره شناخته شده ای را می بیند که نقشی را بازی می کند. من دوست نداشتم این شکل اتفاق بیفتد.

حرف های صریح تهیه کننده «آژانس شیشه ای»: هر سال دریغ از پارسال سه شنبه 6 مهر 1400 17:07

حرف های صریح تهیه کننده «آژانس شیشه ای»: هر سال دریغ از پارسال

تهیه‌کننده «آژانس شیشه ای» با بیان اینکه «الان دوره‌ کاسبی کردن به اسم سینماست نه دوره‌ اندیشه‌­ورزی و فرهنگ ­سازی در سینما» می گوید:‌ متاسفانه دخالت ها، مدیریت‌ها و لابی گری های پنهان، اجازه جولان و هدف‌گذاری را به مدیران نمی دهند و این تجربه ی اشتباهی ا­ست که به بهانه‌ مبارزه با فساد یا ایجاد تحول، مجدد به سمت مدیریت گلخانه ای برویم.

«قیصر» به دلیل تفاوت با جریان رایج فیلم‌های آن زمان محبوب بود شنبه 3 مهر 1400 23:03

«قیصر» به دلیل تفاوت با جریان رایج فیلم‌های آن زمان محبوب بود

مسعود نجفی کارگردان مستند «قیصر، ۴۰ سال بعد» که همزمان با روز ملی سینما وارد شبکه نمایش خانگی شده از آن روزها و ساخت این مستند با حضور عواملش گفت.

خط قرمزهایی که تاریخ سینما را سانسور می‌کند یکشنبه 21 شهریور 1400 16:58

خط قرمزهایی که تاریخ سینما را سانسور می‌کند

عباس بهارلو که معتقد است اگر سینمای صامت ایران در نطفه خفه نشده بود، بی‌شک زبان سینمای ما بیش از امروز گسترش یافته بود، می‌گوید در حوزه پژوهشِ سینما موضوع‌هایی هستند که در محدوده خط قرمز قرار دارند و نمی‌توان از آن‌ها نوشت، وگرنه کار دچار ممیزی و سانسور می‌شود.