یک جایی از فیلم «کاناپه» بهانهای شد برای توقیف این فیلم؛ ولی روزی یکی از مدیران برجسته وزارت ارشاد به من گفت: «چقدر لطف کردی که با بیحجابی باعث شدی بهانهای برای توقیف این فیلم وجود داشته باشد وگرنه ما نمیدانستیم چطور این فیلم را توقیف کنیم.» اگر این بهانه نبود، نمیدانستم چطور میخواستند این اثر من را هم توقیف کنند.
درام «ترک عمیق» با آنکه تلاش کرده تا در مسیر اخلاق و شرافت گام بردارد اما به دلایلی چون «نبود زیرساختهای روانشناختی» و «رمزگشایی اندک در فصل فینال» نمیتواند مخاطب را از فضای گنگی که ساخته، راضی نگهدارد.
«صیاد» پتانسیل این را داشت تا با بهرهبردن از ارتباط زناشویی علی سرابی و مارال بنیآدم، لحظات عمیقتری را در زندگی شخصی شهید به تصویر بکشد اما آنچه فیلم در این وجه ماجرا از پس آن برنیامد، باورپذیرساختن همین ارتباط برای مخاطب است.
در دومین روز از چهل و سومین جشنواره فیلم فجر و به یاد جلیل شعبانی، سه فیلم سینمایی و یک پویانمایی (انیمیشن) در کاخ جشنواره به نمایش درمی آید.
مشکل فیلم «صیاد» در ارائه تصویری ناقص از سپهبد شهید علی صیاد شیرازی را می توان در نبود شخصیتپردازی مناسب درباره صیاد شیرازی و شخصیت هایی چون بنیصدر و بی توجهی به تاریخ مکتوب دانست.
تیزر فیلم سینمایی «خاتی» همزمان با حضور در چهلوسومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.
نشست خبری فیلم سینمایی «ترک عمیق» به کارگردانی آرمان زرین کوب و تهیهکنندگی محسن چگینی در جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
دویست و شصت و چهارمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه بهمن ۱۴۰۳ در ۱۳۸ صفحه منتشر شد.
فیلم سینمایی «صنم» به عنوان یکی از آثار بخش خارج از مسابقه جایگزین فیلم «زمانی در ابدیت» در روز دوم جشنواره فیلم فجر شد.
رضا بابک که نقش یک بیمار روانی را در فیلم «ترک عمیق» بازی کرده از تمایل خود به ادامه بازیگری و بازی در نقشهای کمدی گفت.
چهل و یکمین جشنواره فیلم ساندنس امریکا فهرست برندگان خود را در بخشهای مختلف اعلام کرد و دو سینماگر ایران با آثارشان موفق به کسب جایزه شدند.
سازنده انیمیشن «افسانه سپهر» با بیان اینکه «تا زمانی که انیمیشن مورد توجه قرار نگیرد،» دیده نخواهد شد، گفت: توقع ما این است که انیمیشنها هم در بخشهای مختلف سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر مورد ارزیابی قرار بگیرند.
ابوالفضل جلیلی عنوان کرد که نبود تهیهکننده او را وادار کرده تا تدوین فیلم را نیز بر عهده بگیرد. او اشاره کرد که انجام تمامی وظایف باعث میشود که نتواند به طور کامل به کارگردانی تمرکز کند و این موضوع بر کیفیت تدوین فیلم تأثیر میگذارد.
نشست رسانهای فیلم سینمایی «سونسوز» با حضور رضا جمالی نویسنده و کارگردان، سلمان عباسی تهیهکننده، ناصر محبی، بهروز اللهوردی زاده، حمدالله سلیمی بازیگران، عبدالله شکری مدیر فیلمبرداری، علی مغازهای آهنگساز و رسول علیزاده طراح صحنه و لباس برگزار شد.
پوستر فیلم سینمایی «رها» به کارگردانی حسام فرهمند و تهیهکنندگی سعید خانی، رونمایی شد.
پوستر فیلم سینمایی «آبستن» به کارگردانی مصطفی و محمد تنابنده با طراحی محمد موحدنیا منتشر شد.
نرگس محمدی با فیلم «دستتنها» به جشنواره فجر میآید.
پوستر فیلم «زیبا صدایم کن» به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه کنندگی سید مازیار هاشمی رونمایی شد.
در ژنو من تحقیق کردم که آسانترین رشته تحصیلی کدام است و اگر به دانشجویان علوم سیاسی برنخورد، این رشته را به من معرفی کردند.
ابوالفضل جلیلی درحالی پس از ۲۷ سال به جشنواره فجر بازگشته که «داد» آورده چندانی را برای این کارگردان به همراه نداشت. اگرچه نگاه اخلاقی و دغدغهمندی انسانی این کار ستودنی است اما این مقولات زیبا با روکشی از «فقر داستانی»، «عدمتشخیص نیازهای روز نوجوانان» و البته «عدمبازورزی کارگردان در قیاس با فیلمسازی ۴دههای خود» تزئین شده که این ملغمه، چندان به مذاق مخاطبان سینما خوشایند نیست.
نسخه نهایی فیلم «لاکپشت» به کارگردانی بهمن کامیار پس از دو سال توقیف، جهت نمایش به دبیرخانه جشنواره فجر تحویل شد و این فیلم در یکی از نوبتهای نمایش بخش ویژه برای اهالی رسانه و هنرمندان در کاخ جشنواره(برج میلاد) و پردیس ملت به نمایش در میآید.