هیئت انتخاب نماینده ایران در اسکار، فیلم سینمایی «علت مرگ نامعلوم» به کارگردانی علی زرنگار و تهیهکنندگی مجید برزگر را به عنوان نماینده رسمی سینمای ایران برای رقابت در آکادمی اسکار ۲۰۲۶ به اتفاق آراء انتخاب کرد.
شماره جدید ماهنامه فیلمنامهنویسی «فیلمنگار» ویژه مهر منتشر شد.
آقای دهنمکی هیئت علمی دانشگاه است. اما در همان دانشگاه وقتی از فیلم خوب صحبت میشود کسی سراغ آثار ایشان نمیرود در عوض «یک اتفاق ساده» آنالیز میشود و دانشجو با حسرت از کلاس بیرون میرود. دانشجو میخواهد سهراب شهید ثالث و عباس کیارستمی شود اما در نهایت «فسیل» و این قبیل آثار را میسازد.
نوری بیگله جیلان در ایران مسترکلاس برگزار می کند
میتوان حاکميت دولت سيزدهم بر فرهنگ و سينما را از جهاتي با دوره ميرسليم مقايسه کرد.
چند رسانه از وزیر خواسته اند با ایجاد تغییرات جدی در بدنه سازمان سینمایی، شعار وفاق ملی دولت را عینیت ببخشد.
فرید ناظرفصیحی، هوش مصنوعی را یک ابزار تسهیل کننده برای فیلمسازی دانست و با تاکید براینکه این تکنولوژی هنوز نوپاست و تولید فیلم در این فرایند نیاز به کسب تجربه دارد، گفت: تدارک یک بخش ویژه هوش مصنوعی در جشنواره فیلم کوتاه تهران یک اقدام مهم و نویدبخش نتایج خوبی در آینده است.
انیمیشن سینمایی «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزادگان و میثم حسینی و تهیهکنندگی محمدمهدی مشکوری با جذب ۱۸ هزار تماشاگر، به یک میلیارد فروش رسید.
فیلم «بی سر و صدا» با چالش زیادی برای اکران مواجه است.
«غریزه» آخرین ساخته سیاوش اسعدی در نیمه دوم سال روی پرده سینماهای سراسر کشور خواهد رفت.
سالنهای سینمایی در حالی پیش فروش کمدی «زودپز» را یک هفته زودتر آغاز کردهاند که در هفت روز گذشته فقط حدود ۶۰۰ هزار نفر به تماشای فیلمهای روی پرده رفتهاند.
فیلم سینمایی «نفرین ارتا» روی پرده سینما رفت.
«مهمانی از کارائیب» نخستین تجربه کارگردانی بهزاد فراهانی پس از ۳ سال، برای اکران عمومی آماده میشود.
تمرکز بیش از حد بر فیلمهای کمدی ممکن است به کاهش تنوع ژانرها و تضعیف سایر بخشهای سینما منجر شود؛ اتفاقی که در ماههای اخیر باعث شده است که تمام گونههای دیگر به غیر از کمدی، در کل ۲۵ درصد از فروش گیشه سینما را شامل شوند! کاهش کیفیت کلی سینما، نارضایتی بخش قابل توجهی از سینماروها، احتمال تکراری شدن سوژهها، افت خلاقیت در تولیدات کمدی، از بین رفتن نگاه جهانی به فیلمهای اجتماعی سینمای ایران و جایگزین شدن آن با فیلمهای زیرزمینی میتواند از تبعات جایگزینی ژانر کمدی به جای همه ژانرهای دیگر باشد
فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در جمع مردم شهر ونکوور کانادا اکران شد.
احمد بهرامی نویسنده و کارگردان سهگانه «خاموش» گفت که در فیلمهای بعدیاش نوع دیگری از فیلمسازی را تجربه میکند.
سی و هفتمین جشنواره فیلم توکیو فهرست آثار خود را با حضور چند فیلم از سینمای ایران اعلام کرد.
حضور در «اسکار» در هر شرایطی برای ایران یک فرصت و امتیاز است؛ حتی اگر پشت آن سیاستمداران و سرمایهداران قالتاق باشند که هدفشان بهرهبرداری از این موقعیت جهانی سینمایی است.
طبقه ششم مجتمع تجاری، فرهنگی چارسو، تبدیل به نمایشگاه محصولات تجاری میشود و دیگر در اختیار سینمادوستان نخواهد بود.
حدود نیمقرن پیش، خیابان شمالی-جنوبی لالهزار به عنوان قطب فرهنگی پایتخت شناخته میشد. تمام کافههای معروف، سالنهای تئاتر و سینماهای پایتخت در این خیابان قرار داشتند که هویت فرهنگی پایتخت را شکل میدادند.
اشاره به اصطلاح و تعریف «پارودی» یک ویژگی و خصیصه جدی قابل ادعا برای بررسی فیلم «مفتبر» است. پارودی به زبان ساده، تمهیدی است که با تمسخر کاراکتر یا سکانسی از یک فیلم آشنای قدیمیتر به نیت خنداندن تماشاگر مورد استفاده قرار میگیرد. همان رویکرد و تمهیدی که اساسا عادل تبریزی فیلم خود را بر اساس آن بنا کرده است.