هیئت انتخاب نماینده ایران در اسکار، فیلم سینمایی «علت مرگ نامعلوم» به کارگردانی علی زرنگار و تهیهکنندگی مجید برزگر را به عنوان نماینده رسمی سینمای ایران برای رقابت در آکادمی اسکار ۲۰۲۶ به اتفاق آراء انتخاب کرد.
«شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی به زودی در سینماهای ایران روی پرده میرود.
ثبت نام آثار متقاضی حضور در سی و ششمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از روز شنبه ۲۰ مرداد آغاز میشود.
پریناز ایزدیار، رضا عطاران، عباس جمشیدیفر و آزادی صمدی بازیگران فیلم کمدی «صدام» شدند.
تهیهکننده فیلم «راه میانبُر» با بیان اینکه تولید این فیلم همچنان متوقف است، گفت: اگر چه شرایط کلی سینما برای ساخت «آتشبس۳» هم مناسب نیست، اما فیلمنامه آن تکمیل شده و منتظر فرصت مناسبی برای تولید هستیم.
مهدی هاشمی این روزها با دو فیلم پرفروش «تگزاس ۳» و «پول و پارتی» حضورش را در سینما تداوم میبخشد، هرچند نقشهایی که در این دو فیلم دارد در حدو اندازه کارهای درخشانش نیست.
ناصر جبلی شاعر ، نویسنده و پدر حمید جبلی( هنرمند سرشناس) که در این سالها در برخی فیلمها به ایفای نقش هم پرداخته بود، از دنیا رفت.
«پول و پارتی» آخرین ساخته سعید سهیلی با بازی ساعد سهیلی و پردیس احمدیه است که روزهای اکران عمومی خود را سپری میکند؛ اثری که قصد داشته سینمای هند را ایرانیزه کند، اما خروجی آن فیلمی ماقبل از سینمای بالیوود شده است.
امیر نادری با اشاره به رفاقت دیرینهای که با سعید راد داشت، «خداحافظ رفیق» را فیلمی دانست که سعید راد و خودش با آن در سینما متولد شدند.
اکران فیلم «بیبدن» در شبکه نمایش خانگی، بار دیگر بازنمایی و روایت پروندههای قضایی بر پردههای سینمایی را در کانون نقد و نظر قرار داده است. اینکه فیلمی که براساس یک پرونده واقعی ساخته میشود، چقدر میتواند یا باید وفادار و ملزم به اصل پرونده باشد و چقدر فیلمساز میتواند بهاقتضای سینمایی و منطق درام در آن تصرف کرده و به بازخوانی آن بپردازد. در این میان نقش مشاوران حقوقی فیلمها چیست و آنها چه وظایفی در قبال ساخت چنین آثاری دارند.
در نشست «شب سعید راد» با اشاره به جایگاه این بازیگر در زمانی که موج نو سینمای ایران به ستاره احتیاج داشت، از بازیگرانی سخن به میان آمد که سالهاست در غربت ماندهاند در حالیکه همیشه دلسوز مملکت بودند و تاکید شد که «آنها را با عینک دیگری ببینیم.»
خانه سینما نسبت به پیشنویس سند ملی سینما اعلام نظر و مخالفت صریح خود را با آن، اعلام کرد.
وارد باشگاه ۱۰۰ میلیاردیها شدن چه فرمولی دارد؟ در تاریخ سینمای ایران تنها ۵ وارد این باشگاه شدهاند؛ «فسیل»، «هتل»، «تگزاس ۳»، «تمساح خونی» و «مست عشق». شاید با نگاه به این فیلمها بشود این فرمول را کشف کرد.
فیلم سینمایی «بیبدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده رکورد فروش آنلاین را در کمتر از ۲۰ روز شکست و از ده و نیم میلیارد تومان عبور کرد.
فراخوان شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم های ورزشی ایران تا اول شهریور تمدید شد.
جشنواره بینالمللی فیلم بوسان با تاکید بر نزدیکتر کردن مخاطبان به فیلمهای مستند، یک جایزه جدید برای فیلم مستند، به جوایزش افزود.
قرارداد سرگروهی ۶ فیلم جدید برای اکران در سینماها ثبت شد.
مسعود دهنمکی برای ساخت اسپینآف (فصل چهارم) «اخراجیها» پروانه ساخت درخواست کرد.
ساعت ۶ عصر را نمیتوان نقد کرد، چون کسی نمیتواند با آن وارد چالشی جدی شود که حالا در این چالش طرف کار بایستد یا روبهروی آن. با چیزی طرفیم که اساسا معنای فیلم سینمایی نمیدهد و این حکمی نیست که براساس سلیقه من یا شما صادر شود یا براساس یک دیدگاه بهخصوص راجعبه هنر و سینما استنتاج شده باشد. این حکم بدیهی است که با استناد و ارجاع به بدیهیترین اصول و چهارچوبهای هنر سینما میشود به آن رسید.
مشکل اصلی ساعت 6 صبح پرداخت و اجرای ضعیف مدیری از سوژهای است که فیالنفسه سوژه بدی نیست اما همین سوژه نسبتا خوب آدم کاربلدی میخواهد تا با پرداختی درست آن را تبدیل به فیلمی پرکشش نماید. «ساعت 6 صبح» بار دیگر این فرضیه را اثبات میکند که مهران مدیری برای ساخت یک اثر ماندگار احتیاج به زمان بیشتری به اندازه یک سریال دارد و زمانی که قرار است یک داستان را در طول90 دقیقه جمع و جور کند عاجز میشود.
فیلم از لحاظ فرم در تمامی سطوح ضعفهای آشکار دارد و انگار در یک شهر هرت بیقانون، فیلمبرداری شده است.ریتم فیلم بسیار کند و حوصله سربر است و مخاطب بیش از ۱۵ دقیقه دوام نمیآورد و بر خی سالن را ترک میکردند.