وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه اعضای شورای بازبینی فیلم های سینمایی را منصوب کرد.
خسرو شکیبایی، زاده هفتمین روز بهار است؛ هنرمندی که اگر زنده بود، امسال ۸۰ شمع بر کیک تولدش خاموش میکرد.
کارگردان با به نمایش درآوردن احساسات واقعی افرادی که به صورت حرفهای میتوانند خودشان را درک و بازی کنند در واقع بخش زنانه هر کدام از بازیگران زن سینمای ایران را نیز به تصویر کشیده است و از آنجا که هیچ بازیگری و نقش حرفهای در کار نیست، احتمالاً ما بدون واسطه با احساسات زنان برجسته سینمای ایران و در واقع با احساسات زن ایرانی آشنا میشویم و عشق را از نگاه زنان ایرانی روی پرده سینما میبینیم و درک میکنیم.
روحالله حجازی فیلمسازی شهودگراست و این موضوع از عوامل جذابیت سینمای او به شمار میرود. با اینحال نسبت به دیگر آثار این کارگردان، «روشن» فیلمی است که تا حدی بر اساس قواعد و ساختارهای معمول کلاسیک شکل گرفته است.
سعید راد بازیگر کهنهکار و نامآشنای سینمای ایران چندیست در بستر بیماری است.
ساسان سالور گفت: مدیران فقط بیلان می دهند و دنبال آمار فروش و گزارش اکران هستند. این است معنای سینما؟ اندیشه جایش در این سینما کجاست؟ چرا سینمای ما تهی شده از اندیشه؟
«آسمان غرب» یک اکشن هوایی و فیلمی قهرمانمحور از زندگی شهیدی است که استاد ممکنساختن از غیرممکنها بود.
روح الله سهرابی، مدیر کل نظارت سازمان سینمایی در گفتوگو با فریدون جیرانی گفت: میخواستیم فیلم «برادران لیلا» را بعد از نوروز ۱۴۰۲ اکران کنیم که قاچاق شد.
وقتی کسی نه با فضای فوتبال آشناست، نه درست و حسابی فوتبالیستها را میشناسد، نه بلد است یک صحنه باورپذیر داخل زمین فوتبال و بیرون زمین بسازد، نه تحقیق بدردبخوری کرده، نه تسلطی در فیلمسازی دارد و نه بلد است از زاویه درستی به ماجرا نگاه کند، نتیجهاش میشود یک فیلم یکسویهی سفارشی که نه به لحاظ تاریخی قابل اعتناست، نه از حیث سینمایی به حداقلها دست پیدا میکند.
عطا پناهی با اشاره به اینکه انتخاب بازیگرانی که بتوانند فوتبال بازی کنند یا فوتبالیستهایی که توانایی ایفای نقش داشته باشند یکی از چالشهای ساخت «پرویز خان» بود، تأکید کرد: برای انتخاب بازیگر شبیه پرویز دهداری عمل کردیم.
شهاب حسینی با اشاره به تفاوتهای فیلمسازی در ایران و آمریکا میگوید: باید آثار بزرگانی همچون مولانا، فردوسی و سایر گنجینههای ادب و هنر این کشور را دستمایه نگارش فیلمنامههایی به زبان انگلیسی قرار داد تا در نتیجه آن، آثاری ساخته شوند تا نشانگر عظمت فرهنگ و هنر ایرانی باشند.
فیلم سینمایی «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر از جمله فیلمهای اکران نوروزی و روایتگر تلاش یک جوان عاشق سینما در اوایل دهه ۶۰ برای ساخت اولین فیلم خود است.
به دلیل آماده نشدن نسخه مورد نظر سازندگان، اکران آنلاین فیلم ویلای ساحلی به تعویق افتاد.
فیلمهای نوروزی سینما پس از حدود دو هفته اکران بیش از ۴۰ میلیارد تومان بلیت فروختند.
خاطره ی اکبر عبدی بازیگر سینما از دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای فیلم مادر را در این فیلم مشاهده میکنید.
پس از آغاز اکران فیلم سینمایی «آسمان غرب» به نویسندگی و کارگردانی محمد عسگری، تیزر رسمی این اثر منتشر شد.
«در بهار سالهای کودکی ما، یک جایی بود که همیشه بهار بود. تا زمستان، فقط در آنجا بود که یک فصل ادامه داشت تا فصل اکنون، همه بچهها به آن «سینما» میگفتند.»
این ویدیو که بخشهایی از مستند «آخرین سه شنبه سال» به کارگردانی محمد حسن یاسایی است که همراه با خاطرات جالبی از سازندگان فیلم «چهارشنبه سوری» است. مانی حقیقی در این ویدیو از واکنش عباس کیارستمی به فیلم «چهارشنبه سوری» تا اولین واکنشش به تماشای این فیلم میگوید.
سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ توانست با یک عملکرد درخور تحسین، تعداد مخاطبان خود را از مرز ۲۸ میلیون نفر فراتر برده و گیشه را نیز به بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان برساند.
پس از ثبت دو رکوردشکنی فروش روز نخست «تمساح خونی» و سپس افتتاحیه این فیلم، حالا غافلگیری دیگری برای اکران ۱۴۰۳ به ثبت رسیده و آن، ۱۰ برابری شدن گیشه به نسبت مدتزمان مشابه سال گذشته است.
همزمان با دومین هفته از اکران های نوروزی، تیزر رسمی فیلم سینمایی «آپاراتچی» منتشر شد.