با هدف ارزیابی ظرفیت ها و پاسخ به شرایط اضطراری، «مانور دور میزی بحران با سناریوی آتش سوزی» روز دوشنبه پانزدهم دی ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
مهلت تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره سیونهم فیلم فجر در حالی دقایقی قبل به پایان رسید که مجموعا ۱۱۰ فیلم متقاضی حضور در این رویداد شدند.
آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی صبح امروز ۱۵ دی ماه در مجموعه تئاترشهر استان کرمان برگزار شد.
سینماهای حوزه هنری در 19 استان کشور بازگشایی شدند و هم اکنون در دسترس مخاطبان قرار دارند.
پویانمایی «گرگم و گله میبرم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین در فهرست نهایی فیلمهای کوتاه انیمیشن اسکار ۲۰۲۱ قرار گرفت.
انیمیشن جدید پیکسار/دیزنی با عنوان «روح» در دومین هفته اکرانش در چین ۱۳.۸ میلیون دلار فروش کرد.
فراخوان بخش هنر بدن و حرکت (فیزیکال-تئاتر) به عنوان یک بخش ویژه از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد.
فیلم سینمایی «بی سرزمین» به کارگردانی تورج اصلانی و با بازی ترکیبی از بازیگران ترکی، سوری، عراقی و اقلیم کردستان که اخیراً آماده نمایش شده است؛ متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شد.
مستند خودکار داستان زندگی علیاکبر رفوگران، پدر نوشتافزار ایران و بنیانگذار کارخانه بیک در کشور است. او این روزها گرچه دیگر خودکاری تولید نمیکند اما به تولید محصول دیگری روی آورده است.
انیمیشن «The Gools» به کارگردانی فرزاد دالوند از کشور چین مجوز نمایش گرفت.
شهرام مکری معتقد است در جشنواره فیلم فجر تناقضی وجود دارد که در حالت خوشبینانه باید آن را یک سوءتفاهم دانست یا یک عهد و قرار قدیمی که هنوز بهروز نشده است.
«لب خط» به کارگردانی علی جبارزاده فرم حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را پر کرد.
دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اعلام کرد استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی سالنهای تئاتر برای حضور مخاطبان را در قالب یک روش پیشنهادی به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه داده و منتظر پاسخ هستند.
فیلم مستند «بانو» در هفتمین جشنواره بین المللی فیلمهای مستقل مکزیک «وراکروز» و در بخش مسابقه فیلمهای مستند بلند موفق به کسب دیپلم افتخار شد.
تدوین فیلم سینمایی «یقه سفیدها» به کارگردانی شهرام مسلخی به پایان رسید.
مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی برنده بهترين كارگردانی از پنجمین جشنواره جهانی فیلم «روز زمین» آمریکا شد.
فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» در سینماهای شهرستانها به نمایش درمیآید.
آقای سینایی معمولا از اکران فیلمهایشان ناراضی بودند، چون اثری که روی پرده میرفت، از نظر تصویر یا صدا یا همین حذف و کوتاه کردنها کیفیتی را که دلشان میخواست، نداشت. این حساسیتها روی گرافیک و پوستر هم بود. آن زمان روی این مسائل خیلی حساس بودند و سخت میگرفتند.
رویکرد اجرایی رفیعی در مواجهه با متن لورکا، انتزاعی کردن مناسبات و روابط است: خلق چشماندازهای زیبا، تصویرهای باشکوه و صحنهآراییهای دقیق.
جمعی از هنرمندان و اهالی تئاتر امروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع و مطالبات خود را مطرح کردند.