دلارا نوشین گفت: جنایات قلب در راستای اهمیت به بنیان خانواده است و کاراکترها و شخصیتهای آن برای همه مخاطبان ملموس است.
محمدجواد بشارت گفت: نمایش بازی تاج و تخت صرفاً یک نمایش سیاهبازی نیست و کمی نیز مدرنیته اجرا میشود.
رضا مولایی کارگردان نمایش «مردی که...» عنوان کرد این نمایش برگرفته از نمایشنامه پیتر بروک و تجربیات مستند یک روانپزشک در رابطه با بیماران اعصاب و روان است.
یک عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران مصوبهای درخصوص حمایت از آثار فرهنگی و هنری دارد که باید جدیتر اجرای آن پیگیری شود.
تئاتر والش مردهشوران به نویسنده کوروش نریمانی و با کارگردانی سید حسین بیطرف در سالن آمفیتئاتر مجتمع فرهنگی هنری مهر شاهرود به روی صحنه رفت.
اعتراض یا به فریاد و کنش تبدیل میشود و یا به خوندل. هنرمندی که با زمانهاش یک دل باشد، اگر از سر برخی ملاحظات سکوت کند (که این نیز خود جای بحث و تامل دارد)، این سکوت زهرآگین خواهد بود و جگرسوز. گویی هر کجا که زبان به سخن باز کند، خون و پارهجگر بالا خواهد آورد. حال این فرد اگر در قامت کارگردان قرار گیرد، چگونه باید انتظار داشت که اثرش خونی نباشد.
مولفه مرگ یکی از داراییهای مهم این اثر است که به نوعی تمام شرایط جهان نمایش را در اختیار داشته و حتی از نگاهی قوه محرکی برای برونریزی شخصیتها است، زیرا جهان اثر با مرگ یکی از اعضای خانواده آغاز میشود که در روایت بیشتر حاشیه آن که همان برخورد سایر شخصیتها نسبت به این موقعیت است را مخاطب مشاهده میکند.
26 نمایش جدید در تماشاخانههای پایتخت روی صحنه آمد.
کارگردان «شازده احتجاب» با اشاره به ویژگیهای نمایش و برداشت آزادی که از رمان هوشنگ گلشیری داشته، عنوان کرد این نمایش درباره نابودی و زوال قدرت در جوامع مختلف جهانی است.
برنامههای سومین روز از همایش برگزیدگان جشنوارههای تئاتر استانهای کشور با حضور اساتید حوزه تئاتر و گروههای نمایشی منتخب استانها دنبال میشود.
به دلیل استقبال و تقاضای هنرمندان و دانشجویان مهلت ثبت نام در کارگاهها و مسترکلاسهای گروه تئاتر اودین به سرپرستی یوجینیو باربا تا روز یکشنبه ۸ دی ماه تمدید شد.
مهرداد رایانیمخصوص معتقد است تئاتر ایران هیچ کمبودی نسبت به تئاتر جهان ندارد. همچنین مهدی مشهور میگوید برای حضور در عرصه بینالمللی نباید نمایش خود را آنطور که مطلوب غربیهاست، آماده کنیم.
یضایی مسیر طاقتفرسایی را برگزیده که پستی و بلندیهای آن میتواند هر هنرمندی را از پای درآورد. بزرگی بیضایی نمایشی، تقلبی و برساخته از پروپاگاندای پوچ و هیاهوی رسانههای نوین و برآمده از جدالهای سیاسی و جناحی نبوده و از یک شعور ذاتی و پشتوانه علمی و دغدغهمندی متبلور شده که هزینه آن، صرف زمان و ثانیه به ثانیه از عمر خود کاستن، برای رسیدن به نتیجهای در خور است.
حسن معجونی میگوید وقتی متن به دست بازیگر میرسد مبتدی تمام عیار است، حتی اگر 50 سال سابقه بازیگری داشته باشد.
دبیر سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از شرکت کنندگان بخش استانی جشنواره خواست تا نگرانی بابت داوریها نداشته و مطمئن باشند حقشان ضایع نمیشود.
همزمان با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در بهشهرِ مازندران، ۲۵۰ کیلومتر آنطرفتر در همین استان، سالنِ سینمای هتل تاریخی رامسر در آتش سوخت.
بازیگران نمایش «پاتوق» به کارگردانی مهدی پاشایی که به زودی در تماشاخانه شهرزاد به صحنه میرود، معرفی شدند
سینا ییلاقبیگی معتقد است طراحی صحنه در تئاتر خلق نمیشود، بلکه شکار میشود.
علی اکبر علیزاد مدرس کارگاه «نگارش خلاق» چهارمین همایش برگزیدگان جشنوارههای تئاتر استانها بیان کرد: فرآیند نوشتن شبیه فرآیند رشد و شکل گیری یک گیاه است. نمی توان به یک گیاه دستور داد که چه زمانی و چگونه رشد کند. نویسنده لازم است گاهی خود را به ندانستن بزند و از این که نوشتهاش او را به کجا میبرد، نترسد.
«از قدمهاي ابتدايي که در عکاسي برداشتم، ديدن عکس براي من يکي از الزامات زندگيام بود. دوست داشتم عکسهاي خوب ببينم که خوشبختانه بعد از حضور پررنگ اينستاگرام، با کار عکاسان بزرگ جهان بيشتر آشنا شدم. با ديدن آثار آقاي کيارستمي هميشه به اين فکر ميکردم که اي کاش من هم صاحب نگاه شوم و به دنبال اين بودم که راز اين نگاه متفاوت عباس کيارستمي چيست؟