یکشنبه , ۱۸ آبان, ۱۴۰۴
آخرین اخبار | صفحه 2322
چالش‌های احساسی سه خواهر / روایت دلارا نوشین از نمایش «جنایات قلب» شنبه 7 دی 1398 00:00

چالش‌های احساسی سه خواهر / روایت دلارا نوشین از نمایش «جنایات قلب»

دلارا نوشین گفت: جنایات قلب در راستای اهمیت به بنیان خانواده است و کاراکترها و شخصیت‌های آن برای همه مخاطبان ملموس است.

روایت محمدجواد بشارت از نمایش «بازی تاج و تخت» / یک سیاه بازی مدرن شنبه 7 دی 1398 00:00

روایت محمدجواد بشارت از نمایش «بازی تاج و تخت» / یک سیاه بازی مدرن

محمدجواد بشارت گفت: نمایش بازی تاج و تخت صرفاً یک نمایش سیاه‌بازی نیست و کمی نیز مدرنیته اجرا می‌شود.

ورود به جهان بیماران اعصاب/ نیاز به سالن‌هایی که چرتکه نیندازند شنبه 7 دی 1398 00:00

ورود به جهان بیماران اعصاب/ نیاز به سالن‌هایی که چرتکه نیندازند

رضا مولایی کارگردان نمایش «مردی که...» عنوان کرد این نمایش برگرفته از نمایشنامه پیتر بروک و تجربیات مستند یک روانپزشک در رابطه با بیماران اعصاب و روان است.

فراموشی سهم آثار فرهنگی و هنری از تبلیغات شهری/ پیگیری مصوبه شورا شنبه 7 دی 1398 11:22

فراموشی سهم آثار فرهنگی و هنری از تبلیغات شهری/ پیگیری مصوبه شورا

یک عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران مصوبه‌ای درخصوص حمایت از آثار فرهنگی و هنری دارد که باید جدی‌تر اجرای آن پیگیری شود.

تئاتر والس مرده‌شوران در شاهرود روی صحنه رفت شنبه 7 دی 1398 00:00

تئاتر والس مرده‌شوران در شاهرود روی صحنه رفت

تئاتر والش مرده‌شوران به نویسنده کوروش نریمانی و با کارگردانی سید حسین بی‌طرف در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری مهر شاهرود به روی صحنه رفت.

نقد نمایش «مردی که...» به کارگردانی رضا مولایی/ آسیب‌شناسی با طعم شیرینی‌زبان شنبه 7 دی 1398 00:00

نقد نمایش «مردی که...» به کارگردانی رضا مولایی/ آسیب‌شناسی با طعم شیرینی‌زبان

اعتراض یا به فریاد و کنش تبدیل می‌شود و یا به خون‌دل. هنرمندی که با زمانه‌اش یک دل باشد، اگر از سر برخی ملاحظات سکوت کند (که این نیز خود جای بحث و تامل دارد)، این سکوت زهرآگین خواهد بود و جگرسوز. گویی هر کجا که زبان به سخن باز کند، خون و پاره‌جگر بالا خواهد آورد. حال این فرد اگر در قامت کارگردان قرار گیرد، چگونه باید انتظار داشت که اثرش خونی نباشد.

نقدی بر نمایش «امیرحسین غفاری» /«نسخ»، روایت زوال زمانه‌ زودگذری که دیر می‌گذرد شنبه 7 دی 1398 00:00

نقدی بر نمایش «امیرحسین غفاری» /«نسخ»، روایت زوال زمانه‌ زودگذری که دیر می‌گذرد

مولفه مرگ یکی از دارایی‌های مهم این اثر است که به نوعی تمام شرایط جهان نمایش را در اختیار داشته و حتی از نگاهی قوه محرکی برای برون‌ریزی شخصیت‌ها است، زیرا جهان اثر با مرگ یکی از اعضای خانواده آغاز می‌شود که در روایت بیشتر حاشیه آن که همان برخورد سایر شخصیت‌ها نسبت به این موقعیت است را مخاطب مشاهده می‌کند.

آغاز اجرای 26 نمایش همزمان با شروع فصل زمستان / از جمعه 6 دی 1398 00:00

آغاز اجرای 26 نمایش همزمان با شروع فصل زمستان / از "آقای اشمیت کیه؟" و "سقوط در کوه مورگان" تا "لانچر 5" و "پونز"

26 نمایش جدید در تماشاخانه‌های پایتخت روی صحنه آمد.

«شازده احتجاب» روایتی جهان شمول دارد/ روایت یک زوال روی صحنه جمعه 6 دی 1398 00:00

«شازده احتجاب» روایتی جهان شمول دارد/ روایت یک زوال روی صحنه

کارگردان «شازده احتجاب» با اشاره به ویژگی‌های نمایش و برداشت آزادی که از رمان هوشنگ گلشیری داشته، عنوان کرد این نمایش درباره نابودی و زوال قدرت در جوامع مختلف جهانی است.

مروری بر برنامه‌های سومین روز از همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها جمعه 6 دی 1398 00:00

مروری بر برنامه‌های سومین روز از همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها

برنامه‌های سومین روز از همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌های کشور با حضور اساتید حوزه تئاتر و گروه‌های نمایشی منتخب استان‌ها دنبال می‌شود.

مهلت ثبت نام در کارگاه‌های گروه تئاتر اودین تمدید شد جمعه 6 دی 1398 00:00

مهلت ثبت نام در کارگاه‌های گروه تئاتر اودین تمدید شد

به دلیل استقبال و تقاضای هنرمندان و دانشجویان مهلت ثبت نام در کارگاه‌ها و مسترکلاس‌های گروه تئاتر اودین به سرپرستی یوجینیو باربا تا روز یکشنبه ۸ دی ماه تمدید شد.

رایانی‌مخصوص: تئاتر ایران دست کمی از برترین‌های تئاتر دنیا ندارد جمعه 6 دی 1398 00:00
در پنل «تئاتر در عرصه بین‌الملل» مطرح شد؛

رایانی‌مخصوص: تئاتر ایران دست کمی از برترین‌های تئاتر دنیا ندارد

مهرداد رایانی‌مخصوص معتقد است تئاتر ایران هیچ کمبودی نسبت به تئاتر جهان ندارد. همچنین مهدی مشهور می‌گوید برای حضور در عرصه بین‌المللی نباید نمایش خود را آنطور که مطلوب غربی‌هاست، آماده کنیم.

سخت است بیضایی شدن! جمعه 6 دی 1398 00:00

سخت است بیضایی شدن!

یضایی مسیر طاقت‌فرسایی را برگزیده که پستی و بلندی‌های آن می‌تواند هر هنرمندی را از پای درآورد. بزرگی بیضایی نمایشی، تقلبی و برساخته از پروپاگاندای پوچ و هیاهوی رسانه‌های نوین و برآمده از جدال‌های سیاسی و جناحی نبوده و از یک شعور ذاتی و پشتوانه علمی و دغدغه‌مندی متبلور شده که هزینه آن، صرف زمان و ثانیه به ثانیه از عمر خود کاستن، برای رسیدن به نتیجه‌ای در خور است.

حسن معجونی: وقتی متن به دست ما می‌رسد مبتدی تمام عیار هستیم جمعه 6 دی 1398 00:00
در کارگاه «بازیگری» مطرح شد؛

حسن معجونی: وقتی متن به دست ما می‌رسد مبتدی تمام عیار هستیم

حسن معجونی می‌گوید وقتی متن به دست بازیگر می‌رسد مبتدی تمام عیار است، حتی اگر 50 سال سابقه بازیگری داشته باشد.

برهانی‌مرند: نگران دیده نشدن آثارتان نباشید جمعه 6 دی 1398 00:00

برهانی‌مرند: نگران دیده نشدن آثارتان نباشید

دبیر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از شرکت کنندگان بخش استانی جشنواره خواست تا نگرانی بابت داوری‌ها نداشته و مطمئن باشند حقشان ضایع نمی‌شود.

چشم آتش به مونسان افتاد! پنجشنبه 5 دی 1398 00:00

چشم آتش به مونسان افتاد!

همزمان با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بهشهرِ مازندران، ۲۵۰ کیلومتر آن‌طرف‌تر در همین استان، سالنِ سینمای هتل تاریخی رامسر در آتش سوخت.

«پاتوق» بازیگرانش را شناخت/ نقدی بر وضعیت این روزهای تئاتر پنجشنبه 5 دی 1398 00:00

«پاتوق» بازیگرانش را شناخت/ نقدی بر وضعیت این روزهای تئاتر

بازیگران نمایش «پاتوق» به کارگردانی مهدی پاشایی که به زودی در تماشاخانه شهرزاد به صحنه می‌رود، معرفی شدند

ییلاق‌بیگی: طراحی صحنه در تئاتر خلق نمی‌شود بلکه شکار می‌شود پنجشنبه 5 دی 1398 00:00

ییلاق‌بیگی: طراحی صحنه در تئاتر خلق نمی‌شود بلکه شکار می‌شود

سینا ییلاق‌بیگی معتقد است طراحی صحنه در تئاتر خلق نمی‌شود، بلکه شکار می‌شود.

علیزاد: نویسنده نباید بترسد که نوشته‌اش او را به کجا می برد پنجشنبه 5 دی 1398 00:00
در کارگاه «نگارش خلاق» مطرح شد؛

علیزاد: نویسنده نباید بترسد که نوشته‌اش او را به کجا می برد

علی اکبر علیزاد مدرس کارگاه «نگارش خلاق» چهارمین همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها بیان کرد: فرآیند نوشتن شبیه فرآیند رشد و شکل گیری یک گیاه است. نمی توان به یک گیاه دستور داد که چه زمانی و چگونه رشد کند. نویسنده لازم است گاهی خود را به ندانستن بزند و از این که نوشته‌اش او را به کجا می‌برد، نترسد.

با مهدی پاکدل به بهانه برگزاری نمايشگاه «مکث روی سکوت»/ کيارستمی هميشه تأثيراتش را در زندگی‌ام گذاشته است پنجشنبه 5 دی 1398 00:00

با مهدی پاکدل به بهانه برگزاری نمايشگاه «مکث روی سکوت»/ کيارستمی هميشه تأثيراتش را در زندگی‌ام گذاشته است

«از قدم‌هاي ابتدايي که در عکاسي برداشتم، ديدن عکس براي من يکي از الزامات زندگي‌ام بود. دوست داشتم عکس‌هاي خوب ببينم که خوشبختانه بعد از حضور پررنگ اينستاگرام، با کار عکاسان بزرگ جهان بيشتر آشنا شدم. با ديدن آثار آقاي کيارستمي هميشه به اين فکر مي‌کردم که ‌اي کاش من هم صاحب نگاه شوم و به دنبال اين بودم که راز اين نگاه متفاوت عباس کيارستمي چيست؟