۱۳ انیمیشن و ۱۲ نماهنگ در بخش مسابقه نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی رقابت میکنند.
امسال سال بسیار خوب و جذابی برای فیلمهای کمدی به شمار میرود و فیلمهای زیادی قرار است روی پرده سینماها اکران شوند. کمدی اغلب اوقات بهعنوان یک زیرژانر برای آثار سینمایی استفاده میشود تا لحن و درونمایه فیلم را سبکتر و دلنشینتر کند، مخاطب را درگیر داستان کند و همچنین با ارائه چیزی برای خندیدن و لذت بردن اوقات خوشی را برای مخاطبان به ارمغان میآورد.
انسان در وجودش مملو از ویژگیهای متناقض است که هر کدام او را به سویی میکشد. چگونه میشود در یک پیکر نیروهای کاملا متضاد وجود داشته باشد و هر کدام از این نیروها این پیکر بیچاره را به سمت خود سوق دهد. دوگانگی یا چندگانگی ویژگیهای انسان زمانی مانند اژدهای چند سر نمود بیرونی پیدا كرده و فرد در مواجهه با خویشتنش دچار بهت و حیرت میشود.
در هجوم این مشکلات عجیب و غریب، زندگی حالتی از باری به هر جهت بودن به خود میگیرد، دیالوگهای طولانی، فیلم را به بیانیهای علیه همه چیز تبدیل میکند و بسیاری از سکانسهای فیلم هم هستند که شما را ناچار میکنند از خودتان بپرسید آیا من فیلم را نمیفهمم یا این تصاویر واقعا ربطی به داستان ندارند و به هیچ جای مشخصی ختم نمیشوند! این مساله که صحنههای ترسناک فیلم در نهایت بدون توضیح مشخصی ختم به خیر میشوند و هیچ چیز تازهای به شخصیتها، داستان یا پایانبندی فیلم اضافه نمیکنند هم به نابسامانی که فیلم در آن غوطهور است، اضافه میکند.
تئاتر محل گفتوگو است و علیه جامعه تکصدایی. بیشک تئاتر تعاملی اگر به استلزامات واقعی تعامل و گفتوگو وفادار باشد، میتواند در این مسیر راهی هر چند کوچک به رهایی و رستگاری بگشاید، اما نکته اینجاست که تئاتر نمیتواند فقط کارکردگرایانه باشد و باید به زیباشناسی صحنه به مثابه یک ضرورت نگاه کند. بدون داشتن یک نظام پیشروی زیباشناسانه، تقلیل دادن یک اجرا به پدیدهای کاربردی میتواند محافظهکارانه باشد.
شاید بهتر باشد که بگوییم نمایش توافقنامه یک نمایش در نمایش است. نمایش اول برخوردهای دو دوست با یکدیگر که کم و زیادش طی اجرا حس میشود و از سوی دیگر رجعت دوباره در انتهای نمایش به ابتدای آن است. اینجاست که روشن میشود نمایش در نمایش چگونه با نازکای خیال نویسنده درهم آمیخته میگردد و با نگاهی سلطهپذیر و ملموس از سطح رویینه کار به انتهای آن نقبی به نور زده میشود.
داریوش فرهنگ: متاسفانه عصر ظرافت جایش را به عصر جهالت داده و نهفقط در ایران، بلکه آن طرف دنیا هم اینطور است. شما به دهه 60 تا 70 آن طرف و رمانها و فیلم و سریالها و موسیقی و شعر و نقاشی نگاه کنید و به مملکت خودمان هم نگاه کنید و به الان هم نگاه کنید. یک آَشفتهبازاری رخ داده و همه اینها هم پشت یک سپر دفاعی به نام مردم است. من روی این نکته تاکید دارم و اصرار میورزم که اولا این کلمه مردم هیچ هویت مشخص و شفافی ندارد و یک تصویر مجازی است.
یکی از اقتباسهای مورد انتظار از دنیای انیمه و مانگا به لایو اکشن One-Punch Man مربوط میشود که اطلاعات جدیدی از آن منتشر شده است.
در تمام این سالها یک شایعه پیرامون سهگانه شوالیه تاریکی نولان پررنگ بوده و آن هم برنامه نقشآفرینی جوکر هیث لجر فقید با جلوههای ویژه در فیلم سوم مجموعه است.
استودیو مارول بهدنبال شکستهای اخیرش، در پی ایجاد تغییرات اساسی است.
در جدیدترین فهرست سینمایی میخواهیم ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدرها را به شما معرفی کنیم. ما در این مطلب با فیلمهای اکشن فوقالعاده و ستارههای کالت آن دوران خاطرهبازی میکنیم؛ منظور من از از استیون سیگال تا جت لی و حتی چاک نوریس است.
فیلمسازان زیادی توانستند بازیگران را در راستای رسیدن به جایزه اسکار بازیگری همراهی کنند. از اساتید سینمای کلاسیک مانند الیا کازان گرفته تا نمایندههایی از سینمای مدرن مانند مارتین اسکورسیزی. در ادامه نگاهی میاندازیم به کارگردانهایی که ثابت کردهاند همکاری مناسب با یک بازیگر و به ظهور رساندن تواناییهای او در مقابل دوربین، یک مهارت بسیار با ارزش است. کدام فیلمسازان بیش از همه توانستهاند هدایت بازیگران برندهی جایزه اسکار را بر عهده بگیرند؟ آیا فقط کارگردانهای فیلمهای برندهی اسکار بودهاند که توانستهاند چنین کنند؟
فیلم «تلماسه: بخش دو» (Dune: Part Two) بالأخره در سینماها به نمایش در آمد و در باکس آفیس نیز جایگاه خود را به دست آورد. دنبالهای که بسیاری از مخاطبان انتظارش را میکشیدند، اقتباس دنیس ویلنوو از اولین رمان «تلماسه» نوشته فرانک هربرت را تکمیل کرده و این مجموعه را به عنوان یک فرنچایز سینمایی تثبیت میکند؛ مجموعهای که نباید از دست داد. اما نکات جالب و هیجان انگیزی در مراحل تولید «تلماسه: بخش دو» وجود داشت که شنیدن آنها از زبان کارگردان فیلم خالی از لطف نیست.
صحبتهای جواد خیابانی درباره وصیتنامه خودش و مصاحبه با دیگو مارادونا که قرار است بعد از فوت خودش منتشر شود.
مینی سریال جدید Baby Reindeer نتفلیکس، داستان واقعی و ترسناکی از آزار و اذیت یک کمدین اسکاتلندی به نام ریچارد گَد (Richard Gadd) را به تصویر می کشد.
سکانس کوتاهی از قسمت جدید سریال «نون خ ۵» بین کاربران فضای مجازی دست به دست می شود. این سکانس را در ادامه می توانید تماشا کنید:
پوپک گلدره، با «دنیای شیرین دریا» ساخته بهروز بقایی بود که مشهور شد؛ دختری 27 ساله که البته پیشازآن در «ساعت خوش» و «سال خوش» مهران مدیری و «سرزمین سبز» بیژن بیرنگ و مسعود رسام نیز درخشیده بود.
حیات و ممات کنونی موسیقی ایران، حتی همین پیکره نیمهجان، مدیون حضور اساتید و بزرگانی است که بدون اندک چشمداشتی، موسیقی را از ورطه هلاک نجات داده و به ساحل امن رساندند. بیمقدمه باید از استاد داریوش صفوت بهعنوان پرچمدار خادمان به هنر موسیقی نام برد که خدمات فراوان او به هنر، بر هیچ اهل هنری پوشیده نیست.
«نگین سیاه» به کارگردانی محمدعلی سجادی برنده بهترین انیمیشن بلند از فستیوال سنتمونیکا شد.
انتشار برخی تصاویر و ویدئوها از «دورچی» خواننده خبرساز ماه های اخیر، واکنش های فراوانی را در فضای مجازی باعث شده است.