سازمان سینمایی در حالی طرح «هر روز یک فیلم تازه در شبکه نمایش خانگی» را برای ایام خانهنشینی مخاطبان کلید زده که برخی فیلمهای اکراننشده و تازه نیز در صف انتظار رونمایی در این طرح هستند.
وودی هارلسون جایگزین جیسون استاتهام در یک فیلم در دست ساخت کمدی اکشن شد.
بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون قصد دارد اولین تجربه کارگردانی تئاتر را هم انجام دهد.
«تام هنکس» ستاره هالیوودی اعلام کرد او و همسرش «ریتا ویسلسون» هر دو مبتلا به ویروس کرونا شدهاند.
رخشان بنیاعتماد اعلام کرد هیچ شماره حسابی را درباره کرونا و جمعآوری کمک اعلام نکرده است.
شخصیتهای فیلم آشغالهای دوست داشتنی تولد بهروز وثوقی را تبریک گفتند.
مهدی فردقادری میگوید: این تفکر که ما در دنیا از یک نقطهای آغاز میکنیم و به نقطهای دیگر میرسیم درست نیست بلکه ما در این جهان بسته به هم ربط داریم.
مدیران مهمترین جشنواره سینمایی اروپا ضمن آنکه بیمه نیستند مدعیاند که با اتکا به صندوق ذخیره خود، بدون برگزاری جشنواره میتوانند بینگرانی، یکسال به کار خود ادامه بدهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با صدور حکمی دبیر بیست و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر دانشگاهی ایران را منصوب کرد.
محمد مهدی عسگرپور با انتقاد از برخی اظهارنظرها درباره تعطیلی رویدادهای فرهنگی و سینمایی برای جبران خسارتهای پیش آمده ناشی از شیوع کرونا در سینما گفت: انگار ناتوانیها به حدی رسیده که حتماً باید در درون خانواده، یک چیزی فدای چیزی دیگر از همان خانواده شود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر روز صبح یکی از تولیدات سینمایی و یا تئاترهایش را در پرتال اینترنتی خود منتشر میکند.
فیلم کوتاه «خداحافظ المپیک» به کارگردانی مجتبی پوربخش در ۲ جشنواره آمریکا به نمایش درمیآید.
حسین کشاری مدیر سینما «استقلال» تهران عنوان کرد که ضرر تعطیلی سینماها بهواسطه شیوع کرونا بزرگترین ضرری بوده که سینماهای کشور تا به امروز تجربه کردهاند.
مارک والبرگ قصد دارد مستندی برای اچبیاو درباره خودش بسازد.
به دلیل جلوگیری از گسترش شیوع کرونا ویروس جدید، جشنواره بینالمللی فیلم پراگ جدیدترین رویداد سینمایی است که اعلام کرده امسال در موعد مقرر برگزار نمیشود.
سامان صفاری به جمع بازیگران سریال «خانه امن» به تهیهکنندگی ابوالفضل صفری و کارگردانی احمد معظمی پیوست.
همزمان با شیوع ویروس کرونا فراخوان مسابقه نمایش عروسکی «بچهها و عروسکها مقابل کرونا» منتشر شد.
ناصر حسینیمهر اعلام کرد برای اجرا در سال ۹۹، نمایش «مده آ-ماتریال» اثر هاینر مولر را جایگزین نمایش «مسخ» کافکا کرد.
زماني بود كه سينماي ايران به دور از پرداختن به دغدغههاي اجتماعي، پا در راهي گذاشته بود كه باعث ساخته شدن آثاري به نام «فيلم آپارتماني» شد. نكتهاي كه بسياري از منتقدان، لزوم برونرفت از آن را گوشزد ميكردند. همه ما خوانده و شنيدهايم كه فيلمسازي چون «ژان لوك گدار»، زماني اين پيشنهاد را مطرح كرد كه سينما براي ماندگارياش، چارهاي جز اين ندارد كه بيشتر به ميان مردم برود و آينه تمامنماي جامعه باشد. موجي كه هماكنون از آن به عنوان «سينماي نو»ي فرانسه ياد ميشود. به نظر ميرسد جرياني كه در سينماي ايران راه افتاده، ديگر قصد ندارد بر پايه سينماي «از ونك به بالا» حركت كند.
«من ميترسم» و «شناي پروانه» از نظر ترسيم وجه تازهاي از خشونت اجتماعي عليه زنان، فيلمهاي مهمي هستند. هر كدام از يك ديدگاه و براساس آشنايي سازندگانشان با جامعه، اين روسياهي را ثبت كردهاند.