آمار فیلم های اکران 97 تا 20 مرداد از نظر میزان فروش و تعداد بیننده اعلام شد.
فیلم «همه می دانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی با استقبال فراوان مخاطبان در جشنواره فیلم سارایوو به روی پرده رفت و رکورد تعداد تماشاگر در یک نمایش را در این رویداد سینمایی شکست.
دبیرهفدهمین جشنواره بین المللی تیاتر عروسکی تهران مبارک گفت: تیاتر شهر به عنوان میراث ملموس و معنوی ای که خاطرات چند نسل را در دل خود جای داده، حال خوشی ندارد.
معاون اجرایی هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران مبارک گفت: امسال دو بخش دانش آموزی و تجربه برای اولین بار به بخش های جشنواره اضافه شده است.
مراسم تشییع پیکر منوچهر عسگری نسب تهیه کننده و کارگردان سینما در جمع سینماگران و در محل خانه سینما برگزار شد.
انیمیشن «آقای گوزن» به کارگردانی مجتبی موسوی در جشنواره «انیبار» کوزوو حضور دارد.
سالن های مجموعه تئاتر شهر ، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر که در مجموع 10 نمایش را روی صحنه دارند تعداد تماشاگران هر نمایش را تا پایان روز 19 مرداد ماه جاری اعلام کردند
دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران مبارک گفت: بیش از ۶۰ درصد هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره زن هستند.
هجدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی «حافظ» در دومین سال فقدان علی معلم (بانی این جشن) با معرفی برگزیدگان و اهدای "نشان حافظ" برگزار شد.
فیلمبرداری «ماجرای نیمروز ۲» با نقشآفرینی الناز شاکردوست در سکوت خبری آغاز شده است.
تاریخ پایان اجراهای روی صحنه رفته در تالار های مختلف مجموعه تئاتر شهر در حالی اعلام شد که این مجموعه میزبان آثار نمایشی جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک خواهد بود.
علی منصوری درجایگاه کارگردان نمایش نخستین گام را که انتخاب نمایشنامه است، پرقدرت و هوشمندانه برداشته است. متنی را که انتخاب کرده - و خودش هم آن را ترجمه کرده - نه تنها سرشار از جذابیت های دراماتیک و محتوایی است بلکه اثری است بی زمان و بی مکان. زخم های وحشتناک زمین بازی از حال و روز انسان حکایت می کند؛ فارغ از آنکه در چه زمان و جغرافیایی به سر برد.
این روزها شهر ادینبورو در اسکاتلند میزبان یکی از مهمترین جشنوارههای جهانی تئاتر است. جشنوارهای که فارغ از اجراهای صحنهایاش بیشتر با عنوان فرینج(Fringe) شناخته میشود. فرینج عرصهای است که در سالهای گذشته به الگویی برای جشنوارههای مختلف تئاتری بدل شده است؛ اجرای هنرمندان تئاتر در فضاهای نامتعارف شهری با تمرکز بر مفاهیم مبتنیبر واژه Perform. در جشنواره تئاتر فجر نیز طی دو سال گذشته فرینج تاثیر بسزایی بر ساختار جشنواره گذاشته است.
۱۸ انیمیشن ایرانی به چهاردهمین جشنواره جهانی انیمیشن Anim!Arte برزیل راه یافتند.
فیلم داستانی «بچهخور» به کارگردانی محمد کارت و تهیهکنندگی سید مازیار هاشمی با نامزدی در هشت بخش عنوان بیشترین نامزدی دریافت جایزه را در نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران از آن خود کرده است.
«بودن» با طراحي و اجراي امير اميري در عمارت روبرو به صحنه رفت. اين عنوان به محض آغاز اجرا به ضد خودش بدل شد، اتفاقي كه احتمالا اميري هم انتظار داشت؛ به بيان ديگر يعني «بودن» آنتيتز خود را در صحنه توليد كرد و مخاطب با شخصيتي كاملا تحت انقياد مواجه شد. فردي كه در مرحله اول با كدهاي يك شخص حاضر در جايگاه تماشاگران و سپس از طريق صدا تحت كنترل بود. جايي كه «بودن» دقيقا به «نبودن» تغيير ماهيت داد. بلايي كه در زمانه تكنولوژي زده و تحت سيطره انواع رسانهها هر لحظه بر سر شهروندان آوار ميشود اما چشمها و گوشها بسته است. بگذريم كه آنچه در «بودن» - بخوانيد نبودن - اتفاق افتاد تنها ناظر به استيلاي تكنولوژي بر زندگي و زمانه ما نبود و هر قدرتي كه دستورالعملي صادر ميكند را در بر ميگرفت. اين گفتوگو بعد از پايان اجراهاي «بودن» انجام شد، درست به اين دليل كه ظاهرا با هنري مواجه هستيم كه تمايل چنداني به بودنش نيست. دانشگاهها و برنامهريزان تئاتر برايش برنامهاي ندارند و گويي همه در نبودن امر معاصر اتفاق نظر دارند.
علی قائم مقامی میگوید: از کارگردان فیلم بعد از پایان جشنواره فیلم فجر و در زمان اکران هیچ خبری ندارد و نمیداند کجاست.
علیرضا داودنژاد ضمن حمایت از کانون کارگردانان نسبت به هشداری که درباره ورود پولهای مشکوک به سنما داده است، گفت: عبور از مدیریتهای کلیشهای و تحول در نظام آموزش و پیوند زدن آن به بازار کار و خروج از حالت انفعال و تقلید و کپیبرداری و گام نهادن به مسیر ابداع و ابتکار و خلاقیت و تولید، تقدیر ناگزیر پیش روی کشور ماست.
۴۴۶ فیلم از ۶۱ کشور جهان برای شرکت در جشنواره پویانمایی ثبت نام کردند.
فیلم مستند «یک کیلو بال مگس» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به بخش مسابقه جشنواره مردمشناسی صربستان راه یافت.