سرانجام پس از کشمکشهای رسانهای بر سر عنوان مدیریت رضا مردانی، معاونت امور هنری وزارت ارشاد با صدور حکمی از سوی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به این ابهام پایان داد. بر اساس این حکم، رضا مردانی به طور رسمی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب شد تا مدیریت این اداره کل را برعهده بگیرد.
هیات مدیره جدید خانه تئاتر در شرایطی انتخاب شد که در آخرین دقایق رایگیری، شهاب حسینی که برای شرکت در این انتخابات نامزد شده بود، از کاندیداتوری خود انصراف داد.
هر چند کالیگولای مهرداد مصطفوی به لحاظ روایت، غنای نمایشنامه کامو را ندارد، اما به لحاظ اجرایی، توانسته حال و هوای تئاتریتری خلق کند و تماشایی باشد.
نمایش «کتابخانه نیمه شب» به کارگردانی محمد ملک شاهی و تهیهکنندگی حسین کلهر، دور دوم اجراهای خود را با استقبال گسترده مخاطبان در تماشاخانه ملک آغاز کرد.
مجمع عمومی و انتخابات انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر برگزار شد.
استاد بیست و چند سالهای بود که تازه از فرنگ آمده بود اما تاکید داشت که باید به داشتههای خود توجه کنیم و در دانشکده هنرهای زیبا نمایش ایرانی را آموزش بدهیم و با همین نگاه عزتالله انتظامی را بر آن داشت تا پایاننامهای درباره پیشپردهخوانی بنویسد که حالا بعد از این همه سال ارزش آن معلوم شده و در کنار پایاننامه سهراب سپهری، به عنوان یکی از پایاننامههای ارزشمند دانشکده هنرهای زیبا شناخته میشود.
نمایش «پوچ نوفسکی» به کارگردانی محیا مهدیزاده در خانه مستقل تهران اجرا میشود.
آمار فروش نمایشهای مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج از ابتدای سال تا پایان روز جمعه ۲۹ فروردینماه ۱۴۰۴ اعلام شد.
مصطفا کوشکی نمایشنامه «نکراسوف» نوشته ژان پل سارتر را برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر آماده میکند.
امروز، ۳۰ فروردین ماه سالروز درگذشت سعدی افشار است؛ هنرمندی که به هنرمندان بزرگ جهان نشان داد که تئاتر ایران زمین زنده است.
اغلب نمایشهایی که این روزها نویسندگان ایرانی تولید میکنند فاقد هر نوع ایده رهاییبخش به واسطه «عشق» است. برای اکثر کارگردانان تئاتر، سیاست بازنمایی روابط عاطفی نزد مردمان طبقات مختلف اجتماعی اغلب ذیل خیانت و زرنگبازی جنسی شکل یافته و این بهانه را به نظم نمادین میدهد که در مقام نهاد کنترلگر وارد میدان اجتماعی شده و بیش از پیش انسانهای خطاکار شهری را عقوبت کند.
نمایش «فصل زرد» به نویسندگی، کارگردانی و تهیهکنندگی زری اماد از ۱ اردیبهشت در تماشاخانه صحنه آبی اجرای خود را آغاز میکند.
ابراهیم پشت کوهی کارگردان شناخته شده تئاتر میگوید: مگر اجازه میدهند جلوی مجلس دستفروشی بشود، یا جلوی وزارتخانهها بساط پهن شود؟ پس چرا در مهمترین مکان تئاتری کشور باید چنین فضای نازیبایی باشد؟ اینها ناشی از سومدیریت و نادیده گرفتن اهمیت تئاتر است
فراخوان اجرای نمایشنامهخوانی در سینما فلسطین در راستای آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان تئاتر با متون نمایشی منتشر شد
رضوان سنجاقی کارگردان «شورش کلفتها» این نمایش را بازخوانی معاصر از متنی کلاسیک دانست؛ روایتی تازه از زنانی مطرود که اینبار دیگر نقش قربانی را بازی نمیکنند.
ایوب آقاخانی و بهرام سرورینژاد با نمایش «به یک قاتل ساده نیازمندیم» به صحنه میآیند.
حمیدرضا نعیمی در جدیدترین تجربه کارگردانی خود، نمایش «فردریک» را از ۱۵ اردیبهشت در تالار وحدت روی صحنه میبرد.
دوره سرپرستی اتابک نادری در ادارهکل هنرهای نمایشی به پایان رسیده و گویا قرار است از هفته آینده تئاتر ایران شاهد حضور مدیرکل جدید هنرهای نمایشی باشد.
فرزانه کابلی با بیان اینکه حرکات موزون محلی دستهجمعی نشانگر اتحاد و یکی بودن مردم کشور است، بر عشق و علاقهاش برای ماندن در ایران سخن میگوید و تاکید میکند که در این خاک ریشه دارد و تنها در این سرزمین میتواند نفس بکشد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک بازیگر تئاتر در کشور اقدام به راهاندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و به بهانه برگزاری کلاس های استعدادیابی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد خبر داد.
گزارش مصوری از عملکرد تماشاخانه ایرانشهر در سال ۱۴۰۳ در قالب کاتالوگی در ۹۰ صفحه منتشر شد.