نمایش «سوگلی» از روز یکشنبه ۸ دی در مجموعه تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می رود.
تئاتر «پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آبهای سرد و معتدل اقیانوس اطلس» از 15 دی ماه در تماشاخانه «سپند» به روی صحنه میرود.
سارا افشار از روز یکشنبه ۸ دی و در هفته پایانی اجرای نمایش «اختراع والس» جایگزین شبنم فرشادجو شد که این روزها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.
نمایش «کریملوژی» از ۱۵ دی در تئاتر هامون روی صحنه می رود.
نمایشنامهخوانی «زمزمه های پریشان» به کارگردانی سیامک صفری در عمارت نوفللوشاتو برگزار می شود.
نمایش «مدرسه پینوکیو» تا بیستم دی ماه ساعت ۲۱ به روی صحنه می رود.
اجرای نمایش «فردای شب» به نویسندگی و کارگردانی جواد اسفندیاری در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر تا یک هفته دیگر تمدید شد.
کارگردان نمایش «باق وحش» که قرار است از ۹ دی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود اظهار کرد که این نمایش در قالب یک کار گروهی شکل گرفته است.
محمدجواد بشارت گفت: نمایش بازی تاج و تخت صرفاً یک نمایش سیاهبازی نیست و کمی نیز مدرنیته اجرا میشود.
رضا مولایی کارگردان نمایش «مردی که...» عنوان کرد این نمایش برگرفته از نمایشنامه پیتر بروک و تجربیات مستند یک روانپزشک در رابطه با بیماران اعصاب و روان است.
اعتراض یا به فریاد و کنش تبدیل میشود و یا به خوندل. هنرمندی که با زمانهاش یک دل باشد، اگر از سر برخی ملاحظات سکوت کند (که این نیز خود جای بحث و تامل دارد)، این سکوت زهرآگین خواهد بود و جگرسوز. گویی هر کجا که زبان به سخن باز کند، خون و پارهجگر بالا خواهد آورد. حال این فرد اگر در قامت کارگردان قرار گیرد، چگونه باید انتظار داشت که اثرش خونی نباشد.
کارگردان «شازده احتجاب» با اشاره به ویژگیهای نمایش و برداشت آزادی که از رمان هوشنگ گلشیری داشته، عنوان کرد این نمایش درباره نابودی و زوال قدرت در جوامع مختلف جهانی است.
بازیگران نمایش «پاتوق» به کارگردانی مهدی پاشایی که به زودی در تماشاخانه شهرزاد به صحنه میرود، معرفی شدند
زيراکس پس از تمامشدن شروع ميشود. مخاطب هم تلاش ميکند که در برابر خود آينهاي بگذارد و گرههاي خود را پيدا کند؛ هرچند سخت، هرچند ناتمام.
ژستها در «سوختن» چگونه هستند؟ آيا رئاليستي هستند؟ آيا توزيع قدرت و نيروهاي سياسي را نمايش ميدهند؟ اغتشاش و آشفتگي در اين بخش از كارگرداني فراوان است. بارت، اشيا را آخرين فرآيند دلالت نخستين ميداند. اشيا در سوختن آنچنان نمادين و شكيل به كار رفتهاند كه تبديل به نشانهاي مازاد شدهاند.
اجراي ماسك يادآور نمايشهاي آبزورد است؛ روايتي از فروپاشي ذهني و هويتي يك بازيگر كه گويي زمانهاش بهسر آمده و نوعي هراس از گذشته در او باقي مانده است. هراسي چنان مهيب كه گويي راهي نمانده الا زدن ماسك و پناه بردن بر همان گذشته. در انتها وقتي ماسك از صورت نقشها كنار زده ميشود گويي لحظه آرامش و رهايي فرا ميرسد.
پوستر نمایش «مانستر» به کارگردانی کوروش شاهونه منتشر شد.
با پایان یافتن اجراهای «سوگ جامه» در تالار سایه و «خاک و تاج» و «دستهای آلوده» در تالار قشقایی سه اثر تازه راهی تالارهای مجموعه تئاتر شهر شدند.
هومن گامنو قرار است در نمایشنامهای به نام «دزدان شماره43» به کارگردانی شاهین صادقیان روی سن برود.
نمایشنامه حرفهایی که بهش نگفتم ۷ دی ماه در تماشاخانهی سپند خوانده میشود