"سیم و سرمه" از آخرین نمایشنامههای روزبه حسینی است که با دیباچه رویا نونهالی منتشر شده است.
نمایشنامه « تلفن همراه مرد مرده » به نویسندگی سارا رول و ترجمه سمیه صادقی در انتشارات پیام چارسو منتشر شد .
نمایشنامه «اوریدیس» نوشته ژان آنوی با ترجمه شهلا حائری حکایت انسانهای عصیانگر و آرمانگرایی است که هرگز دچار ابتذال نمیشوند.
کتاب «شوهر دلخواه و زنی بیاهمیت» شامل دو نمایشنامه از اسکار وایلد با ترجمه پرویز مرزبان منتشر شد.
اولین سری از نمایشنامههای فارسی که برخی از آنها نیز اجرا شدهاند از سوی نشر نیو روانه بازار کتاب شدند.
کتاب «نبرد گالیله، انتقام سیاوش» ۲ نمایشنامه نوشته مسعود طیبی از سوی انتشارات ایده نو منتشر شد.
مهلت ارسال آثار به نخستین مسابقه سراسری نمایشنامهنویسی اقتباسی «چهارراه» تا پایان شهریور تمدید شد.
چاپ تازه نمایشنامه «تراژدی قیصر» نوشته ویلیام شکسپیر با ترجمه فرنگیس شادمان منتشر شد.
شهرت يكي از مضامين اصلي نمايشنامه بوته آزمايش است. بيشتر شخصيتهاي داستان براي حفظ شهرت خود تلاش ميكنند. آنها نگرانند كه آنچنانكه بايد، خوب به نظر نرسند. نمونه بارز اين شخصيتها جان پراكتور است كه روابط خود را با دختري به نام ابيگيل پنهان ميكند.
فراخوان پنجمین فصل از دور نوین پروژه «چهارفصل تئاتر ایران» با عنوان «مدافعان سلامت» منتشر شد.
نمایشنامه «پلکان»، اثر یکی ازبزرگترین نمایشنامهنویسان معاصر؛ یعنی اکبر رادی ضمن بازگویی وضعیت جامعه ایران در دوره حساسی از تاریخ، صعود و سقوط شخصیت اصلی را روایت میکند.
تاب ما را به جهان فوسه، خلوتها و سكوتهاي موجود در آثارش ميبرد. آدمهايي كه نتوانستند خودشان را با زندگي شهري مصرفزده و اميالي كه ميسازد، هماهنگ كنند و به دليل همين دست نيافتن به اين ايدهآل ساخته شده به طبيعت، كنار دريا و درياچهها در روستاها پناه بردهاند. از ارتباط نوهها با پدربزرگها و مادربزرگهايشان صحبت ميكند و ميگويد، رابطه فرزندان با والدينشان مخدوش است. تئاتر ايران با جهان تئاتري مد نظر فوسه فاصله دارد.
هنريك ايبسن بدون شك مهمترين درامنويس جهان مدرن است و خيليها هم او را «پدر درام مدرن» ميدانند اما خودش ميگويد كه «تراژدي مدرن» مينويسد. وي آثارش را با توجه به شخصيتپردازي چندلايه و زندگي روزمره و با محوريت اعتراض پيش ميبرد.
ادارهکل هنرهای نمایشی همزمان با آغاز محرم و روزهای سوگواری امام حسین(ع) برنامه تعطیلی تئاتر را مشخص کرد.
حکایت غریببی است، حکایت مردی که از همان دوران نوجوانی، شیفته دنیای قصهها و افسانهها بود و به هر کجا سرک میکشید تا گنجهای ادبیات فولکلور را گردآوری کند، به آنها رخت نمایشی بپوشاند، به قاب تصویر بنشاند تا به لطف سینما و تلویزیون به یادگار بماند برای آیندگان ولی همین مرد، آثار گمشده بسیار دارد. آثاری که معلوم نیست چرا از دست رفتهاند.
نمایشنامه «امینه» نوشته علی شمس توسط انتشارات «انار» در کشور کانادا، منتشر شد.
نمایشنامه "سکوت بردهها" نوشته علیرضا کوشک جلالی منتشر شد.
نمایشنامه «در مهمانی بالماسکه تنها گربهپوشها اسم شب را میدانند» نوشته شقایق مدی منتشر شد.
نیایش بهمنیه از انتشار نمایشنامه «هفت دقیقه» نوشته استفانو ماسینی خبر داد و عنوان کرد این اثر نمایشی درباره مطالبات کارگران، عزت نفس و خشونتی است که به این قشر اعمال میشود.
کتاب «ایست تردست!» تازهترین اثر سیروس همتی، نمایشنامه نویس و بازیگر، منتشر شد.