بردلی کوپر در حال مذاکره است تا برای نخستین بار در فیلمی از گییرمو دل تورو نقشآفرینی کند.
فیلم «کینگ ریچارد» که قرار است با بازی ویل اسمیت ساخته شود، کارگردانش را پیدا کرد.
نمایش «یک زن و یک مرد» به کارگردانی هوشمند هنرکار شامگاه جمعه ۲۴ خرداد با حضور جمعی از هنرمندان به صورت رسمی افتتاح شد.
صحرا اسدالهی با نمایش «روباه» به کارگردانی معصومه خزایی روی صحنه میرود.
حسن معجونی قصد دارد با حضور بازیگران جوان تئاتر نمایش «آشپزخانه» را در شهر شیراز روی صحنه ببرد.
پوستر نمایش «چشم به راه میرغضب» تازهترین اثر حسین کیانی، با طراحی مهدی دوایی رونمایی شد.
شبنم مقدمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بعد از گذشت ۴ سال از آخرین تجربه حضور خود بر صحنه تئاتر، با نمایش «مرغ دریایی من» جدیدترین اثر نمایشی کیومرث مرادی به صحنه تئاتر باز می گردد.
چهار اثر نمایشی طی روزهای آینده در تالارهای چهارسو، قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر خواهند بود.
همزمان با تداوم عملیات نوسازی تکنولوژی صحنه ای تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، جایگاه تماشاگران تالار چهارسو نیز به صندلی های نو مجهز شد.
در پی انتشار خبر تعلیق برخی از اعضای سابق تعاونی مسکن خانه تئاتر محمدحسینی علائی، مدیرعامل سابق تعاونی مسکن خانه تئاتر جوابیه ای را منتشر کرد.
همزمان با نزدیک شدن به اکران فیلم سینمایی «کارت پرواز» ساخته مهدی رحمانی از پوستر فارسی این فیلم رونمایی شد.
کوروش نریمانی که سالهای زیادی از فعالیت هنری خود را صرف اجرای تئاترهای کمدی کرده است، میگوید: احساس میکنم داریم راه غلطی در کمدی میرویم و نگاه غلطی در حوزه تئاتر کمدی دنبال میشود. چارهای نیست جز اینکه در این شرایط، خلاف جریان آب شنا کنم. چون تبعات نگاه غلط به کمدی و فروش صرف نمایشها را خیلی خوب میشناسم و میدانم در نهایت ضربه مهلک خود را بر بدنه تئاتر ما وارد خواهد کرد.
فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران از ساماندهی دستفروشان در محدوده تئاتر شهر و چهارراه ولیعصر خبر داد و اعلام کرد که رفته رفته طبق مصوبه شورای شهر برای ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون این طرح در سراسر مناطق تهران اجرا خواهد شد.
بابک بهداد معتقد است: گزارش مالی مرکز گسترش باید از این منظر بررسی شود که اختصاص بودجه به تولید مستند، فقط برای تولید هر فیلمی است یا تولید فیلمهای تاثیرگذار.
قربان محمدپور کارگردان «دختر شیطان» دربارهی عدم اکران فیلماش در شهر قم نوشت: مگر دختر شیطان چه داشت که نمیگذارید در شهر قم اکران شود؟
پتانسیل فرم و میزانسن «است» برای ارائه مطالب مورد نظر خود آنقدر بالاست که در همین حالت تکبعدی خود، مخاطب را خسته نکرده و موجبات آزارش را فراهم نمیآورد. از آن جا که نمایشنامه برای اجرای بدین صورت نمایش به نگارش درآمده، هوشمندی خاصی را در ساختار خود رعایت کرده است. مدرسهای را تصور کنید که فقط در آن دانشآموزان حضور دارند و نه معلمی هست و نه مدیر و نه حتی ناظمی. اما این حضور تنها به شکل فیزیکی غایب است و تحکم و جبرشان پابرجاست. این اختیار هوشمندانه، خشونت ظریفی که در رفتار دبیران وجود دارد را به شکلی زیرکانه نمایش میدهد و قطعا جذابش میکند اما به هیچوجه کنش نمیسازد.
فیلم با وجود قوام کلی داستان و کلیت خوب و قابل قبولش، مانند سایر فیلمهای سفارشی و شبه سفارشی، دارای مشکلات اساسی در نوع نگاه به رویدادهای خاص است. هر فیلمسازی مختار است که بر اساس سلیقه و صلاح دید خود، قسمتی دلخواه از یک داستان مشخص را برای روایت سینمایی اش برگزیند. اما گزینش چنین فیلمسازانی (مانند کاری که مهدویان در ماجرای نیمروز کرد) بر اوج طوفان است نه آرامشهای دروغین پیش از طوفان.
با به پایان رسیدن فیلمبرداریِ «ابراهیم» تازهترین تجربهی عباس امینی، تدوین این فیلم آغاز شد.
این هفته در بخش مرور پرونده کاری بازیگران، فیلم هایی از «داستین هافمن» ، دربخش صحنه گران (مرور آثار) شبکه نمایش پخش میشوند
فیلم سینمایی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان بهزودی اکران میشود.