اسامی نامزدهای بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد.
پوستر فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی رونمایی شد.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» برای انتخاب شعار این رویداد فرهنگی از علاقه مندان دعوت کرد تا شعارهای مورد نظر خود را به این جشنواره ارایه دهند.
نشست خبری اپرای «پردیس و پریسا» به آهنگسازی لوریس چکناواریان روز یکشنبه هفتم بهمن با حضور دست اندرکاران اجرای این پروژه در تالار وحدت تهران برگزار شد.
«ستار الکلاسیکو» به کارگردانی هادی شریعتی، مستند پرترهای از «ستار مهرانی» قهرمان کورس اسبدوانی کشور است و به نیمه تولید رسیده است.
فیلمهایی درباره هنرمندان نامدار ایرانی و خارجی و همچنین فیلمهایی از علی حاتمی و آندری تارکوفسکی در «هفته فیلم تجسمی» یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نمایش داده میشود.
برنامه تلویزیونی «این.ج.ا» این هفته با حضور کارشناسان و مسئولین به بررسی جایگاه جشنواره فیلم فجر و ارتباط آن با انقلاب اسلامی میپردازد.
روح الله جعفری که اثرش به نام «ریچارد سوم اجرا نمیشود» طبق ادعای خودش از حضور در جشنواره بینالمللی تئاتر فجر کنار گذاشته شده و این اتفاق باعث اعتراض شدیدی از طرف او به مسئولان اجرایی این رویداد شده است؛ از تمام کسانی که اعتراض دارند خواست تا از طریق قانونی اقدام کنند تا این خلا قانونی پُر شود و فضایی عقلانی به جای مراجعه به عُرف شکل بگیرد.
مهرداد رایانی مخصوص در نشست بررسی «تئاتر پس از انقلاب اسلامی» اظهار کرد که بزرگترین آسیب اکنون ما این است که تئاترمان نقشه راه ندارد و چشم اندازی برای آینده آن موجود نیست.
اصغر همت در نمایش «ساعت هشت در کشتی» به کارگردانی مریم کاظمی به ایفای نقش میپردازد.
حسن معجونی قصد دارد نمایش «شهر ما» را به عنوان جدیدترین اثر گروه تئاتر «لیو» در اسفندماه سال جاری به صحنه ببرد.
یکی از کارگردانان نمایش «شب بخیر مادر» درباره ویژگی های این اثر نمایشی و تغییراتی که اجرا نسبت به متن اصلی داشته است، سخن گفت.
بخش دیگرگونههای اجرایی سی و هفتمین جشنواهی بینالمللی تئاتر فجر شامل ۱۷ اثر و با حضور کسانی چون علیظفر قهرمانینژاد و آزاده شاهمیری و جوانانی مانند احمد سلگی و همچنین حضور شش کارگردان زن؛ پنج نفر از تهران و یک نفر از مشهد، برگزار خواهد شد.
اسامى داوران بخش مسابقه ایران یک،ازسوى دبیرخانه ى سى وهفتمین جشنواره بین المللى تئاترفجر معرفى شدند.
«سامانه چگونه کار میکند؟ شما حق دارید از هر موسسه عمومی و خصوصی ارائهدهنده خدمات عمومی، درخواست اطلاعات کرده و پاسخ را دریافت کنید. درخواست شما به اجراییشدن قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات کمک میکند. اطلاعات درخواستی به صورت برخط در سامانه منتشر خواهد شد.» کاربران به محض ورود به «سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» با این عبارات مواجه خواهند شد؛ عباراتی که نهتنها مدعی شفافیت مالی در سیستم اقتصادی ایران هستند، بلکه مخاطبان را به پرسشگری در اینباره دعوت میکنند.
ردپاي وحشت در تاريخ سينما ،در نقاطي پررنگ و در برهه اي كمرنگ و حتي محو مي شود؛ ردپايي كه نشأت گرفته از تغيير و دگرديسي است؛ تغييري وابسته به نشانه هاي فرهنگي و سياسي، اگر سينماي ايران را به يك كشتزار بزرگ و فيلمسازان را به کشاورزاني كه از ترس خسارت ديدن،تنها به كشت چند محصول تكراري و آزموده شده بسنده مي كنند تشبيه كنيم ،شايد بتوان مثال ساده اما خوبي پيدا كرد كه بتوان آن را به خالي ماندن جاي ژانر وحشت در سينماي ايران بسط داد
رامبد جوان که فیلم «قانون مورفی» را با سه و نیم میلیارد تومان ساخته، معتقد است که این روزها هزینه ساخت فیلم در سینمای ایران بسیار زیاد است.
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره برگزاری طرح «سیمرغ و پروانهها» همزمان با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد.
نویسنده کتاب «مونو/ شورایی و گفتوگو با مردم» با بیان اینکه «ما امروز در شناخت تئاتر آگستو بوآل دچار سوءتفاهمهای زیادی در ایران هستیم» منشا این موضوع را سیستم دانشگاهی دانست که به عقیده او گاهی برخی اساتید اطلاعات غلط را ترویج میکنند.
میگوید، آدمها سه دستهاند؛ یا جنگ میکنند یا معامله یا بازی، و او همیشه بازی کرده است. فقط بازیچههایش عوض شدهاند اما با وجود این همه بازی، کودک درونش هنوز در پی یک بازی قدیمی است که دیگر جزو آرزوهایش شده است.