نمایش «۵۶،غسالخانه تهران» به زودی در تماشاخانه دیوار چهارم به روی صحنه می رود.
با نیم نگاهی به «نفرین قحطیزدگان» متوجه این موضوع میشویم که تا چه اندازه این متن حتی در فضا و فرهنگ آمریکایی خود نیز سطحی و عقبافتاده است. ماجرای جنگ ویتنام، شعارهای دهان پرکن سیاستمداران بعد از جنگ، بازگشت به دوران طلایی آمریکا و ساختوساز و آبادانی کشور به دست دلالان از جمله موتیفهای اصلی شپارد در این نمایشنامه است.
کمپانی «گریپ» بلژیک با همکاری عمارت نوفللوشاتو، پرفورمنس بودن (Being) را در این مجموعه نمایشی روی صحنه میبرد.
جولین مور با حضور در شب افتتاحیه جشنواره فیلم کارلووی واری با دریافت گوی بلورین جشنواره تجلیل شد.
۶۶ اثر متقاضی شرکت در بخش مرور جشنواره نمایشهای آیینی و سنتی توسط هیات انتخاب بررسی میشوند.
ایوب آقاخانی اعلام کرد که نگارش نمایشنامه «رگ» با موضوع تاریخ معاصر ایران به پایان رسید و این اثر سال جاری در مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد شد.
کامبیز بنان کارگردان نمایش «ز» که از دوشنبه ۱۰ تیر در خانه نمایش مهرگان روی صحنه میرود، تصریح کرد برای حمایت از گروهها باید به جای بلیت مهمان، بلیت آثار را بخریم.
نمایشنامهنویس شهیر انگلیسی قصد دارد براساس یک کوارتر قدیمی یهودی به تئاتر وستاند بازگردد.
گویی برای مجموعههای فرهنگی تاریخی تهران که سالهاست زیر نظر وزارت ارشاد در اختیار مجموعههای فرهنگی و نمایشی قرار گرفتهاند و بعد از ثبت ملیشان مشکلات و خردهفرمایشهای زیادی را توسط این مجموعهها و حتی مدیریت شهری به چشم دیدهاند آسیاب به نوبت است
رییس اتحادیه بوفهداران سینما و مجامع عمومی گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، وضعیت نامناسب سینما و فروش فیلم، میزان درآمد و کسب و کار واحدهای بوفهداری با کاهش قابل توجهی روبهرو شده است.
فیلم «دوباره زندگی» متعلق به قشر و یا رده سنی خاصی نیست، متعلق به سلیقه خاصی هم نیست، این فیلم برش عکاسی شدهای از زندگی همه آدمهاست که آیندهی نه چندان دورشان را نقاشی میکند
تقی علیقلیزاده تهیهکننده فیلم سینمایی«رستاخیز» با اشاره به لزوم رعایت اصول حرفهای از سوی تهیهکنندگان تأکید کرد در فضای حرفهای پولهای کثیف از سینما فاصله خواهند گرفت.
برخی از عوامل فیلم سینمایی زندگی علیرضا بیرانوند با حضور در روستای دارایی خرمآباد، استارت این فیلم را زدند.
نرگس آبیار در «شبی که ماه کامل شد» یک تراژدی عاشقانۀ ایرانی- یکی از هزاران عاشقانه های نافرجام- روی کاغذ ریخت و به درستی در فیلمی جا داد که محصول آن بالاتر و پرجنب و جوش تر از بسیاری آثار داخلی و هم دست و هم پایۀ خیلی از نمونه های اکشن و بیگ پروداکشن خارجی است. این بار آبیار با عنایت کامل بر شرایط روز و روحیه و ناخودآگاه جمعی مردم سرزمینش، فیلمی ساخته کوبنده و افشاگر
بیست و سه نفر، گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی بودند که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.
مهدی هاشمی یکی از ستارههای هنر بازیگری در ایران بود. در نسل او 6 ستاره بزرگ وجود داشتند؛ خسرو شکیبایی یکی از این 6 نفر بود که سالها پیش درگذشت. جهانگیر الماسی و احمد نجفی اعتبارشان را پای دولت قبل گذاشتند و پرویز پرستویی و رضا کیانیان پای دولت فعلی آن را باختند. فقط مانده بود مهدی هاشمی که تا مدتها توانست به این فضاهای حاشیهای آلوده نشود؛ اما چند روز پیش به نوعی دیگر، این اتفاق برای او هم افتاد.
فیلم سینمایی «جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان بعد از فیلم سینمایی «ایکس لارج» روی پرده میرود.
عمدتا همه تئاترهای خوب، موفق و پرتماشاگر از پس هزینههای خودشان برنمیآیند. اگر همکاری همه اعضای گروه در تخفیف دستمزدهای خودشان نباشد شاید خیلی از کارها پا نگیرند. با اینکه دستمزد قرارداد بسته میشود با رقم مشخص بین 60 تا 70 درصد، خود جامعه تئاتریها همکاری میکنند. با وجود وضعیت اقتصادی جامعه فکر نمیکردیم با چنین تماشاگری روبهرو شویم. بیاغراق بگویم دو برابر توقعم الان فروش میکنیم. تماشاگر و گیشه داریم که از پیشبینی من جلوتر است، اما با این وجود میگوییم به سوددهی نمیرسند.
الهام پاوه نژاد گفت: بخش چالش برانگیز و سخت «عاشقانه های خیابان» ارتباط با مخاطب است.
از سال گذشته اعتبارمان در حوزه تئاتر کم شد، سال 96 اعتبار مصوب ما 33 میلیارد بود و چیزی در حدود 25 میلیارد توانستیم اعتبار جذب کنیم. سال 97 اعتبار مصوب 25 میلیارد تومان شد، یعنی حدود هشت میلیارد تومان کسر شد، بهاضافه اینکه سال 97 ما رقمی حدود هفت میلیارد بدهی سال گذشته را هم داشتیم. یعنی در سال گذشته با جذب 25 میلیارد، آن کسری هفت میلیارد و 200 میلیون تومانی سال 96 را هم تسویه کردیم.