نمایش «مده آ» به کارگردانی علی اصغرراسخ راد در تالار قشقایی روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه ویژه هنرمندان به صحنه می رود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در مجموعه تئاتر شهر از نزدیک در جریان آسیب های اجتماعی مرتبط با محیط پیرامون مجموعه تئاتر شهر و اقدامات مدیریت مجموعه در زمینه ی رفع آن قرار گرفت.
سردار کیوان ظهیری در گفتگو با رادیو تهران گفته است که تئاتر شهر برای پلیس مهم است و برنامهای برای پاکسازی این منطقه طراحی خواهد کرد.
فیلم مستند سینمایی متولد سینما به تهیهکنندگی و کارگردانی مهرشاد کارخانی آماده نمایش شد.
محدوده «تئاترشهر» سالهاست تغییر چهره داده و بساط دستفروشها، معرکهگیران، فالگیرها، معتادان و کارتنخوابها بر چهره این کانون فرهنگی هنری پایتخت سایه انداخته؛ این کلکسیون تقریبا کامل بود که چند روز قبل وقوع یک فقره «هفتتیرکشی» آن را بینقص کرد!
مستند جدید «مارتین اسکورسیزی» درباره «باب دیلن»، خواننده و ترانهسرای برنده نوبل ادبیات از فردا (چهارشنبه) در شبکه نتفلیکس و همزمان با اکران محدود در سینما رونمایی میشود.
هیات مدیره خانه تئاتر طی نامه ای سرگشاده به شهردار تهران ضمن درج این مطلب که «این خانه دیگر امن نیست»، خواستار ایجاد امنیت در محدوده تئاتر شهر شدند.
حمید جعفری با بیان انتظاراتش از رییس سازمان سینمایی و با ارزیابی عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: تا وقتی این مرکز اساسنامه خود را منتشر نکند، هیچ ملاکی برای ارزیابی دقیق عملکرد مالی آن وجود ندارد.
مایکل داگلاس بازیگر سرشناس ادعا کرد اسپیلبرگ برای مخالفت با محصولات اچبیاو نگذاشت تا نخل طلای کن به وی اهدا شود.
آمار تفکیکی اطلاعات فروش و تعداد تماشاگر تماشاخانههای اداره کل هنرهای نمایشی تا روز جمعه ۱۷ خرداد مشخص شد.
تئاتر در ايران براي طبقه متوسط است. طبقه «اليت» و «مرفه» جامعه به تئاتر كاري ندارد. آنها پول و قدرت دارند. اين طبقه اصلا به نقد و دغدغه و تئاتر كاري ندارد. آنها در ثبات هستند. طبقه كارگر و پايين جامعه هم نميتواند به ديدن تئاتر برود. آنها خسته و فرسوده هستند. تئاتر بايد به ديدن كارگر برود نه اينكه كارگر به ديدن تئاتر برود.
وقتي غمي نباشد لابد ماتمي هم نيست و سوگواري بيمعناست. اما حداقل ميتوان به ميانجي مرگ مادر، بار ديگر در كنار هم قرار گرفت و خانواده شد. در يكي از همان خانههايي كه يادآور سليقه، ذوق و زيباشناسي دهه هفتاد شمسي است. خانههايي مملو از چيزهاي سرد.
«ترور سرچشمه» بيش از آنكه تعبيري از يك رخداد باشد، كوششي است در جهت بازسازي يك دوره به مثابه امري نوستالژيك. از اين طريق است كه او موفق ميشود، ديدگاه سياسياش نسبت به دوره تاريخي مورد نظر را بازسازي و به بيننده منتقل كند. همين رويكرد است كه كموبيش موجب دوقطبي شدن قضاوت در مورد سينما و نوع نگرش او ميشود.
من در زمره فيلمسازان وابسته نيستم. فيلمسازي نيستم كه همسرم يا پدرم تهيهكننده باشد. به همين جهت بايد با شرايط كنار بيايم. در غير اين صورت معلوم نبود كه شرايط بهتري چه زماني برايم فراهم ميشود و آيا اساسا شرايط بهتر براي من و امسال ما وجود دارد يا خير؟ به همين جهت وقتي اين فرصت طلايي براي من پيش آمد از آن نهايت استفاده را بردم و اينجا با تاكيد ميگويم كه شايد استانداردهاي لازم را اين فيلم نداشته باشد ولي فيلم الكن نساختم چون در اين صورت 5 عضو شوراي نمايش به اين فيلم راي اكران نميدادند. حتما سر و شكلي دارد كه روي پرده عريض سينما قرار گرفته است.
نریمان حامد، فرزند فاطمه معتمدآریا هنرمند فیلمساز کشورمان، دست به ساخت مستندی درباره شاهنامه طهماسبی و چگونگی بازگشت آن به ایران زده است، که تهیهکنندگی آن هم برعهده فرزاد پاک است.
«امپراتور و آنجلو» اثر ایوب آقاخانی از ارتباط و تلاش برای برقراری ارتباط دو انسان با دو زبان متفاوت سخن میگوید.
چهرهها حق دارند یا نه؟ میتوانند فرزندشان را دور از مرزها به دنیا بیاورند یا به احترام نظر مردم باید از این فکر صرف نظر کنند؟
حتمالاً در شبکههای اجتماعی عکس یا خبری از رامبد جوان و نگار جواهریان درباره سفرشان به کانادا خواندهاید. سفری که در ابتدا گفته شد برای اکران فیلم «قانون مورفی» در تورنتو بوده و در روزهای گذشته هم عکسهایی از این اکران منتشر شده اما به گمان غالب کاربران شبکههای اجتماعی، تنها برای یک مراسم اکران سینمایی نیست.
نمایش «جنایات و مکافات» به کارگردانی رضا ثروتی امشب اجرا نمیشود.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از وضعیت محوطه اطراف تئاتر شهر گفت: فضای فرهنگی مجموعه تئاتر شهر متعلق به تمام شهروندان است و نباید جو حاکم بر آن به گونه ای باشد که امکان حضور تمام اقشار در آن سلب شود.