سرپرست گروه تئاتر شورایی تهران گفت: : اجرای کاربردی، تولید محتوا و آموزش صحیح به مخاطبان از مهمترین اهداف تئاتر شورایی است.
کارگردان پرسه های موازی گفت: انعکاس دغدغه های جامعه یکی از مهترین رسالتهای هنرمند است.
مدیر بخش مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: متن به کم اهمیت ترین مولفه در تولید یک نمایش تبدیل شده است.
نامزدهای دریافت جوایز بخش «مسابقه ی تئاتر صحنه ای ایران دو» سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.
نامزدهای دریافت جوایز مسابقه ی «نمایشهای رادیویی» سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.
۳ اسفند ماه آخرین روز جشنواره بین المللی تئاتر فجر سه نمایش در بخش مسابقه تئاتر ایران-یک و چهار نمایش در بخش مسابقه تئاتر بین الملل روی صحنه می روند.
نامزدهای مسابقه بخش «دیگر گونههای اجرایی» سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر اعلام شد.
نامزدهای مسابقه بخش «تئاتر خیابانی» سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر معرفی شدند.
اسامی فیلمهای راهیافته به شانزدهمین جشنواره فیلم تصویر اعلام شد.
همزمان با شروع اجراهای نمایشِ «سقراط»، نمایشنامهی آن به نویسندگی حمیدرضا نعیمی تجدید چاپ شد.
کارگردان پرسه های موازی بر ضرورت ایجاد شرایط مناسب برای دیده شدن گروه های تئاتر شهرستانی تاکید کرد.
نویسنده و کارگردان سردسیر گفت: حضور گروههای جوان در بخش ایران 1، به پویایی و خلاقیت جشنواره تئاتر فجر اضافه کرده است.
کارگردان مرگ و دوشیزه گفت: اندیشه اصلی تئاتر ایران را باید در گروههای جوان جستجو کرد.
کارگردان مرگ و دوشیزه گفت: انعکاس دغدغه های اجتماعی بخشی از رسالت هنر تئاتر است.
کارگردان و نویسنده لانچر 5 گفت: نمایشنامه های پلیسی و معمایی کم کم در میان مخاطبان جا باز میکند.
کارگردان و نویسنده زمان در حبس قصر گفت: در اغلب اجراهای بخش دیگرگونه ها مخاطب با شگفت زدگی صحنه نمایش را ترک می کند چون به دلیل نوعیت فضا و ارتباط تنگاتنگی که بازیگر با تماشگر ایجاد می کند، مخاطب بعد از پایان نمایش مدت ها درگیر فضا و نمایش خواهد بود.
مدیر روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: کارگردان زندگی در تئاتر در زمان ثبت نام، مفاد آیین نامه جشنواره را به خوبی مطالعه نکرده است.
درجهان کنونى با گسترش رسانه هاى گوناگون براى ارائه اطلاعات و مفاهیم فرهنگی، هنرى وسیاسى باید زبان ایجاز راجستجو کنیم.
یک مطالعه فاش کرده است که تنها در ۳۵درصد از فیلمها بیش از ۱۰ شخصیت زن دیالوگی دارند.
بررسی آمار فروش فیلمها در یازده ماهه اول سال جاری افزایش تعداد تماشاچیان را نشان میدهد و حاکی از گردش مالی ۲۳۱ میلیارد تومانی برای سینمای ایران است.