جمعه , ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳
اخبار | صفحه 2291
فرانسه با دو نمایش در جشنواره عروسکی حاضر است/ پرسشی نابودگر از پادشاه فرانسه و نگاهی دوباره به تمدن بشری چهارشنبه 17 مرداد 1397 13:47

فرانسه با دو نمایش در جشنواره عروسکی حاضر است/ پرسشی نابودگر از پادشاه فرانسه و نگاهی دوباره به تمدن بشری

کشور فرانسه با دو نمایش"پادشاه سرگردان" و " کوچکترین نمایش از انتهای دنیا " در هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک حضور دارد.

پیش فروش اینترنتی نمایش « در اعماق » آغاز شد چهارشنبه 17 مرداد 1397 12:20

پیش فروش اینترنتی نمایش « در اعماق » آغاز شد

پیش فروش اینترنتی نمایش « در اعماق » نوشته ماکسیم گورگی و به کارگردانی علی رضا کامیارنیا از امروز 17 مرداد ماه در سایت تیوال آغاز شد.

تخفیف ویژه دانشجویی برای نمایش «خانه نم زده» چهارشنبه 17 مرداد 1397 12:15

تخفیف ویژه دانشجویی برای نمایش «خانه نم زده»

بلیت نمایش "خانه نم زده" نوشته حامد مکملی و کارگردانی شادی اسد پور که اجرای خود را از 11 مرداد ماه در عمارت نوفل لوشاتو آغاز کرده و با استقبال خوب تماشاگران و هنرمندان روبه رو بوده است با 30% تخفیف به دانشجویان ارایه خواهد شد.

مهلت ثبت نام در جشنواره «تئاتر باران» تمدید شد چهارشنبه 17 مرداد 1397 12:10
تا 22 مرداد

مهلت ثبت نام در جشنواره «تئاتر باران» تمدید شد

مهلت ثبت نام در جشنواره تئاتر باران که این دوره با عنوان"فغر" برگزار می شود؛ تا 22مرداد ماه تمدید شد و علاقه مندان می‌توانند تا پایان تاریخ اعلام شده، به دبیرخانه مجموعه تئاتر «باران» مراجعه کنند.

پیام تبریک دبیر جشنواره تئاتر فجر به مناسبت روز خبرنگار چهارشنبه 17 مرداد 1397 12:03

پیام تبریک دبیر جشنواره تئاتر فجر به مناسبت روز خبرنگار

نادر برهانی مرند طی پیامی روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت.

رجبی معمار روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت چهارشنبه 17 مرداد 1397 11:59

رجبی معمار روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر در پیامی از خبرنگاران و اهالی عرضه خبر و رسانه تقدیر کرد

تاملي بر رواج كنسرت- نمايش‌ها در گفت‌وگو با بهروز غريب پور و مهيار عليزاده / گندم‌نمايي و جو فروشي چهارشنبه 17 مرداد 1397 03:27

تاملي بر رواج كنسرت- نمايش‌ها در گفت‌وگو با بهروز غريب پور و مهيار عليزاده / گندم‌نمايي و جو فروشي

برگزاري كنسرتي موفق و پرمخاطب در روزگار امروز موسيقي ايران، كار چندان پيچيده‌اي نيست. تنها كافي است گروه برگزار كننده دو مولفه اصلي را در نظر گرفته و رعايت كنند: حضور خواننده محبوب و پر مخاطب و گروه بازيگران چهره‌اي كه از خيل هزاران، سري بين سرها درآورده باشند. اگر به اين دو مولفه انواع و اقسام تبليغات رسانه‌اي را هم بيفزاييد آن وقت است كه به قول قديمي‌ها نان‌تان در روغن غوطه مي‌خورد. گواه اين مدعا نمونه‌هاي اجرايي مختلفي است كه طي سال‌هاي اخير رشد فزاينده داشته‌اند؛ اجراهايي كه يك روز عنوان «كنسرت-پرفورمنس» را يدك مي‌كشند، روز ديگر «كنسرت- نمايش» و قس علي‌هذا.

گفت‌وگوی بهزاد صدیقی با حمیدرضا نعیمی به بهانه اجرای «ریچارد» در تالار وحدت / ناگزير از کُشتن چهارشنبه 17 مرداد 1397 03:20

گفت‌وگوی بهزاد صدیقی با حمیدرضا نعیمی به بهانه اجرای «ریچارد» در تالار وحدت / ناگزير از کُشتن

نمايش ريچارد به نويسندگي و کارگرداني حميدرضا نعيمي اين شب‌ها با بازي حامد کميلي، بهناز نازي، شقايق فراهاني، کتانه افشاري‌نژاد، يعقوب صباحي، منوچهر عليپور، کامبيز اميني، فريد قبادي، رضا جهاني، محسن سالاري، ايمان سلگي، اشکان دلاوري، علي گلشني، عيسي حسيني، اميرارسلان خالويي، مجتبي بابايي‌فرد، سپاس رضايي، محمد نيازي، عطا مقيمي، افشين حسنلو، آرش عليقليان، پرهام ابراري، فرهاد قديم‌خاني، حسين عارف، اشکان شريعت، صالح لواساني و اميد شوندي در تالار وحدت روي صحنه مي‌رود. تئاتري که در ۱۲۵ دقيقه اقتباسي از «ريچارد سوم» شکسپير را به نمايش مي‌گذارد.

نگاهی به نمایش «اتفاق» به کارگردانی مسعود سالاری / بررسی یک نمایش اقتباسی چهارشنبه 17 مرداد 1397 03:12

نگاهی به نمایش «اتفاق» به کارگردانی مسعود سالاری / بررسی یک نمایش اقتباسی

اتفاق که هم‌اکنون در تالار کوچک مولوی روی صحنه می‌رود، بر اساس نمایش‌نامه‌ای اقتباسی است، برگرفته از داستان «اتفاق» نوشته هاینریش بل. همه ماجرا به‌ شکل بسیار ساده‌ای بازگوشدنی است. همه‌چیز از آنجا شروع می‌شود که کارمند ساده‌ای‌ که مانند هر آلمانی دیگری در آن سال‌ها خاطرات بسیاری را از زمان جنگ با خود دارد، وقتی به اداره می‌رود،

یک روایت از هیپولیت چهارشنبه 17 مرداد 1397 03:05

یک روایت از هیپولیت

حال می‌توان به میانجی ترجمه رشک‌برانگیز عبدالله کوثری از نمایش‌نامه «هیپولیت» یا همان «ایپولیتوس»، با جهان به نسبت رئالیستی «اوریپید» یا همان «ائوریپیدوس» به شکل بی‌واسطه‌تری مواجه شد؛ روایتی که یادآور داستان‌ یوسف و زلیخاست.

حضور «آلفابت» در ۴ جشنواره خارجی چهارشنبه 17 مرداد 1397 02:02

حضور «آلفابت» در ۴ جشنواره خارجی

انیمیشن «آلفابت» ساخته کیانوش عابدی به ۴ جشنواره خارجی می رود.

اعلام مهلت ارسال نسخه ویدیویی متون برگزیده جشنواره تئاتر مقاومت چهارشنبه 17 مرداد 1397 01:55

اعلام مهلت ارسال نسخه ویدیویی متون برگزیده جشنواره تئاتر مقاومت

مهلت ارسال نسخه ویدیویی (DVD) متون برگزیده بخش بازخوانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت تا ۲۵ شهریورماه است.

بررسی گزینه‌های احتمالی جایگزینی حیدریان/ جا برای مدیران جوان باز می‌شود؟ سه شنبه 16 مرداد 1397 18:49

بررسی گزینه‌های احتمالی جایگزینی حیدریان/ جا برای مدیران جوان باز می‌شود؟

به نظر می‌رسد با جدی‌تر شدن اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، ریاست حیدریان در سازمان سینمایی به روزهای پایانی خود نزدیک است و احتمال می‌رود فردی دیگر جایگزین او شود. این روزها قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بیش از پیش به برسر زبان‌ها افتاده است و بازنشستگان مشغول به کار در سازمان‌ها و مراکز دولتی باید آماده خداحافظی با سمت و جایگاه خود باشند.

هجوم سرطان ابتذال بر پیکر سینمای ایران سه شنبه 16 مرداد 1397 18:46

هجوم سرطان ابتذال بر پیکر سینمای ایران

بانی فیلم نوشت: از همان موقعی که ولی ا… سیف رییس کل (حالا دیگر سابق شده!) بانک مرکزی، افزایش قیمت ارزهای خارجی را «حباب» نامید، می شد حدس زد که اقتصاد تا کجاها «بیخ» پیدا خواهد کرد! همان زمان که تعداد سفرهای خارجی ایرانیان را زیادتر از شاخصه های جهانی(؟!) دانست، می شد حدس زد که این قصه، سر درازی دارد!

اکبر عالمی:مستند «شرقی» به طرز جنون آمیزی سرشار از عنصر پژوهش است سه شنبه 16 مرداد 1397 18:44

اکبر عالمی:مستند «شرقی» به طرز جنون آمیزی سرشار از عنصر پژوهش است

مراسم معرفی و نشست خبری فیلم مستند شرقی روز دوشنبه پانزده خرداد با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد

رونمایی از تیزر فیلم راه رفتن روی سیم+فیلم سه شنبه 16 مرداد 1397 18:37

رونمایی از تیزر فیلم راه رفتن روی سیم+فیلم

آنونس فیلم سینمایی «راه رفتن روی سیم» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا معتمدی در آستانه اکران عمومی رونمایی شد. محمد واحد ساخت آنونس را برعهده داشته است.

اقتصاد آزاد در راه تسلط بر تئاتر منتقد و معترض است/تئاتر خرج خودش را درمی‌آورد اما به قیمت چوب حراج زدن به فرهنگ سه شنبه 16 مرداد 1397 18:06
امیر دژاکام:

اقتصاد آزاد در راه تسلط بر تئاتر منتقد و معترض است/تئاتر خرج خودش را درمی‌آورد اما به قیمت چوب حراج زدن به فرهنگ

امیر دژاکام با بیان اینکه «متاسفانه بسیاری از آثاری که امروز روی صحنه می‌روند از تفکر خالی‌اند» گفت: نوعی از فرمالیست اتفاق می‌افتد که در آن درد کارگرها، بچه‌های بی‌سرپرست و طبقه محروم تبدیل به یک «شو» می‌شود که با آن آواز می‌خوانیم، شادی می‌کنیم و ۶ میلیارد تومان هم می‌فروشیم اما کوچک‌ترین دانشی درباره اینکه این بچه‌ها چه دردی را متحمل می‌شوند به دست نمی‌آوریم.

بهنام بهزادی «من می‌ترسم» را می‌سازد سه شنبه 16 مرداد 1397 18:02

بهنام بهزادی «من می‌ترسم» را می‌سازد

بهنام بهزادی سه سال بعد از ساخت فیلم وارونگی فیلم سینمایی «من می‌ترسم»را کارگردانی می‌کند.

گفت‌وگو با وحید صداقت و تهمینه منزوی درباره مستند «درباره فروشنده» / نگاهی از بیرون به «فروشنده» سه شنبه 16 مرداد 1397 17:59

گفت‌وگو با وحید صداقت و تهمینه منزوی درباره مستند «درباره فروشنده» / نگاهی از بیرون به «فروشنده»

وحید صداقت و تهمینه منزوی، زوج جوانی هستند که با تکیه بر زاویه دید هنرمندانه خاص خود، مکمل یکدیگر شده و نگاهی چندبعدی به سوژه مورد بحث خود در فیلم «درباره فروشنده» داشته‌اند. مستندی که به چگونگی شکل گرفتن هفتمین فیلم کارنامه فیلم‌ساز برجسته ایرانی، اصغر فرهادی، می‌پردازد

کمپین استراحت برای مدیران پیر سه شنبه 16 مرداد 1397 17:56

کمپین استراحت برای مدیران پیر

کثیریان: مدیر جوان با تجربه حداقلی مدیریت کم داریم. این کاستی در کل سیستم مدیریتی کشور وجود دارد. سالهای سال دایره مدیریتی بسته بوده. به بهانه مقطع حساس کنونی و همیشگی و به بهانه اهمیت تجربه و تعهد، مدیران تکراری پشت میزها و توی جلسات زندگی کردند و پیر شدند. حالا دستمان خالی است. مدیر تربیت نکردیم. ولی باز هم دیر نشده. یک انقلاب مدیریتی لازم است. به سرعت باید دست به کار شد. مدیران محترم بازنشسته برای خودشان چالش استعفا راه بیندازند. کمپین استراحت درست کنند. راهش همین است.