کارگردان نمایش «رقصیدن در تاریکی» که از شهر شیراز متقاضی حضور در بخش چشم انداز جشنواره تئاتر فجر بود، گفت: تا جایی که اطلاع دارم هیئت داوران اصلا قبول نکردند که فیلم آثار گروه‌های شهرستانی را ببینند.

پایگاه خبری تئاتر:  در اعلام نتایج نهایی بخش چشم انداز سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جای خالی آثار تئاتر شهرستان‌ها احساس شد،‌در واقع از 12 اثر پذیرفته شده هیچ نمایشی شهرستانی حضور ندارد.

عبدالعلی نیکومنش کارگردان تئاتر که با نمایش «رقصیدن در تاریکی» نوشته میلاد اکبرنژاد قصد حضور در جشنواره تئاتر فجر را داشت، گفت: تا جایی که اطلاع دارم هیئت داوران متشکل از فریندخت زاهدی، محمدباقر قهرمانی و حسین کیانی اصلا قبول نکردند که فیلم آثار گروه های شهرستانی را ببینند؛ این اقدام درستی بود زیرا فیلم نمی‌تواند مفهوم را منتقل کند.

وی ادامه داد: با این وجود پیش از این به دبیرخانه اعلام کرده بودم که حاضرم هزینه‌های لازم را بپردازم تا هیئت داوران به شیراز را بپردازم تا به صورت زنده اثر ما بازبینی شود.

این هنرمند تئاتر شیراز با بیان اینکه مشکل تئاتر شهرستان‌ها همیشگی است، گفت: ما روی این نمایش 5 ماه تمرین کردیم و حال باید با چند روز اجرای عمومی همه چیز تمام شود. گروه ما در دوره گذشته در بخش چشم انداز توانست حضور موفقی داشته باشد اما چه می‌توان گفت؛ این مشکل همیشگی تئاتر است.

بر اساس این گزارش، در اعلام اولیه بخش چشم‌انداز سی‌و دومین جشنواره تئاتر فجر از میان 39 گروه پذیرفته شده، 9 گروه را نمایش‌های شهرستانی تشکیل می‌دادند. طی اقدامی نابرابر به گروه‌های شهرستانی از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود که برای مرحله بازبینی فیلم آثار خود ارسال کنند تا از این طریق هیئت داوران آنها را مورد ارزیابی قرار بدهند.