چه تلخ و گزنده است اين خبر! آنهم در روزهاى جشنواره؛ روزهايى كه به كراتِ به عادت درآمده شاهد آن بوده ايم كه قوانينى به ظاهر تدوين و پذيرفته شده توسط نهادى مربوطه، در واپسين لحظات، مورد مميزى بى چون و چراى نهادِ غير مربوط ديگرى قرار ميگيرد.



پایگاه خبری تئاتر- ستاره اسکندری در یادداشت خود آورده است: دوباره مرور كنيم شرايط به صحنه رفتن يك تئاتر را ؛ ابتدا نمايشنامه پس از بررسى توسط موسسه قانونگذارِ مربوطه به صورت قانونى مجوز مى گيرد. گروه نمايش پس از عبور از فراز و فرود مسيرى طاقت فرسا نمايشنامه را آماده اجرا مى كند. هيات نظارت و ارزشيابى مركز هنرهاى نمايشى،جهت بررسى كيفى و محتوايى اجرا ،آنرا - در مواردى به دفعات - مى بيند و سر انجام مجوز اجرا صادر مى شود تا براى مدت مشخصى روى صحنه برود.

براى حضور در جشنواره، با توجه به حضور ميهمانان غير بومى،هيئت بازبينى ديگرى ، از طرف سيستم قانونگذارِمربوطه نمايش ها را مورد ارزشيابى كيفى و محتوايى مجدد قرار مى دهند و پس از آن است كه مجوز حضور اجرايى در جشنواره صادر و نمايشى راهى جشنواره مى شود.

حال به درستى جاى آن دارد كه از خود بپرسيم اگر در اين مرحله اجراى نمايشى توسط سازمان غير متخصص ديگرى توقيف شود مصداقى غير از قانون شكنى ، هرج و مرج و زورگويى را به ذهن متبادر خواهد ساخت.؟ خبر عقيم ماندن اجراهاى نمايشى، فيلم هاى در حال نمايش و اجراهاى موسيقى در شهرستانها بر اساس قانونِ فراقانونى امروزه در تهران نيز بيش از پيش خودنمايى مى كند و هنرمندان را بيش از پيش به اين واقعيت بسيار تلخ مى رساند كه قانونگذارى را كه حمايت نپايد، دلبستگى و ايمان را نشايد
.
ستاره اسكندرى
٣ بهمن ١٣٩٦



 



کانال پایگاه خبری تئاتر:  https://t.me/onlytheater

صفحه اینستاگرام پایگاه خبری تئاتر: https://www.instagram.com/theater.theater






صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater