خانه تئاتر نسبت به حذف نمایش «روز عقیم» ازجشنواره تئاتر فجر واکنش نشان داد.

چارسو پرس: در این یادداشت آمده است:

متاسفیم ! اجرای هر نمایشی که به مخاطره افتد و چراغ هر تئاتری که خاموش شود گجسسته و نامیمون است ، خاصه در جشنی که به نام جشنواره تئاتر فجر باشد. هیچ عذری پذیرفته نیست. آن گاه که اعتبار و جایگاه عزیزان مان در هنر تئاتر نادیده انگاشته شود.حذف غیر قابل باور یک نمایش از جشنواره  تئاتر فجر که پیش تر تمام مراحل نظارتی را پشت سر گذاشته و با استقبال تماشاگران مواجه شده، بدون اینکه امنیت جامعه و تعادل آن را به هم زده باشد و بعد که کارگردان محترم یک بار از شرکت در جشنواره انصراف داده، اما بنابر درخواست رسمی دبیر جشنواره به آمدن و اجرا دعوت می شود  و درست یک روز قبل از اجرا از سوی مدیر مرکز هنرهای نمایشی اجرای آن ممنوع اعلام می شود، جز عدم هماهنگی و آشفتگی مدیریت چه معنایی می تواند داشته باشد؟
 

بیشتر بخوانید

توقیف یک نمایش در جشنواره تئاتر فجر

نمايش روز عقيم در برداشت نهايى عقيم شد

محمد عاقبتی در اعتراض به حذف «روز عقیم»، از داوری بخش آف استیج انصراف داد


باچه کلماتی می توان ابتدا از مردم و تماشاگران تئاتر که بلیت های این اثر را خریداری و برای دیدن آن برنامه ریزی کرده اند و سپس از هنرمندان نمایش «روز عقیم» و نیز همه شرکت کنندگان در جشنواره عذر خواهی کرد؟ به راستی هزینه این همه خطا متوجه کیست ؟
 
خانه تئاتر تکرار اتفاقاتی از این دست را برای تئاتر ناگوار می داند و خواستار شفافیت و توضیح مسوولان مرکز هنرهای نمایشی و دبیرخانه سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است.