عادل بزدوده این روزها در حال آماده‌سازی نمایش اسرار کتاب قرمز برای اجرا در هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک است.
پایگاه خبری تئاتر: عادل بزدوده گفت: اسرار کتاب قرمز نمایش عروسکی است که با تکنیک سایه‌ای تمام ماجراهای زندگی روزمره را روایت می‌کند.

وی در معرفی این اثر بیان کرد: تمام ماجرای این نمایش زیر دریا اتفاق می‌افتد. در این اثر به تمام مسائل امروزی مثل اینکه باید مواظب جوانان باشیم و با دقت بیشتر انرژی آنها را به سمت درستی هدایت کنیم، پرداخته می‌شود.

این نویسنده، کارگردان درباره علل انتخاب این تکنیک اجرایی اظهار کرد: تکنیک سایه‌ای امکانی را برای نشان دادن خیلی چیزها فراهم می‌کند که در شیوه‌های دیگر امکان‌پذیر نیست. این نمایش با استفاده از 80 عروسک اجرا می‌شود.

وی درباره مکان اجرای نمایشش تصریح کرد: هنوز سالن اجرا اعلام نشده است اما نمایش من 12 متر پرده دارد و قطعا نمایش باید در سالنی به اجرا درآید که 12 متر پرده در آن نمایان شود. در طول چند سالی که کار سایه انجام داده‌ام؛ همیشه مسئولان، سالن اصلی تئاتر شهر را برای نمایشم در نظر گرفته‌اند اما در حال حاضر اطلاع ندارم که باز هم قرار است در سالن اصلی نمایش اجرا کنم یا در سالن دیگری.

بزدوده در سخنانش از روند و برنامه‌ریزی برای برپایی هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک که قرار است شهریورماه به دبیری مرضیه برومند برگزار شود، اظهار رضایت کرد.

لازم به یادآوری است، عادل بزدوده در کارنامه‌ و فعالیت‌های هنری خود ساخت عروسک‌های پسرخاله، زی‌زی گولو، شهر موش‌ها، خونه مادر بزرگه و الو الو من جوجوام را نیز به ثبت رسانده است.