شکرخدا گودرزی با اشاره به ملاقاتی که با مدیرکل هنرهای نمایشی برای مشخص شدن شرایط اجرای نمایش جدید خود داشت، تصریح کرد: آقای حسین طاهری در آن ملاقات از من خواست تا رزومه کاری خودم را ارائه دهم و من بعد از 30 سال فعالیت در تئاتر این شرایط را مطلوب نمی‌دانم.

پایگاه خبری تئاتر:  گودرزی درباره وضعیت فعالیت خود در عرصه کارگردانی تئاتر گفت: به مناسبت روز جهانی گرامیداشت فردوسی که از سوی یونسکو روز 25 اردیبهشت‌ماه اعلام شده است، نمایشی برگرفته از داستان رستم و اسفندیار را به نام «راه مهر، راز سپهر» نوشته‌ام. پیش از این اثر را به مهندس کاظمی مشاور وزیر ارشاد ارائه دادم تا درباره وضعیت اجرای آن صحبت کنیم که او گفت صبر کنم تا وضعیت معاونت هنری و همچنین اداره‌کل هنرهای نمایشی مشخص شود.

کارگردان نمایش‌های «بهرام چوبینه» و «خواجه نظام‌الملک» یادآور شد: حدود 2 هفته پیش دوست بزرگواری با آقای حسین طاهری تماس گرفت و قرار ملاقاتی برای من در نظر گرفته شد. من در ملاقاتی که با مدیرکل جدید هنرهای نمایشی داشتم از وضعیت 8 سال قبل تئاتر گلایه و نکاتی را درباره وضعیت کاری خود در آن مقطع زمانی مطرح کردم.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: اما نکته عجیب این بود که آقای حسین طاهری نه تنها من را نمی‌شناخت بلکه از من خواست تا رزومه کاری خود را ارائه دهم. من هم برای اینکه بحثی در میان نباشد رزومه کاری‌ام را پرینت گرفته و به دفتر آقای طاهری ارائه دادم.

گودرزی با اشاره به 30 فعالیت خود در عرصه تئاتر تأکید کرد: این برای اداره‌کل هنرهای نمایشی خوب نیست که مدیرکل آن هنرمندان را نشناسد. با این شرایط علاقه‌ای برای کار کردن در تئاتر وجود نخواهد داشت.

این کارگردان تئاتر در حال حاضر مشغول ایفای نقش در سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی در نقش بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

توهین به رسانه‌ها؛ سیاست جدید رئیس مرکز هنرهای نمایشی

 چندی پیش و درآستانه سی‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،‌ مرکز هنرهای نمایشی دستخوش تغییرات زیادی شد و جابجایی‌های زیادی در معاونت امور هنری وزارت ارشاد به‌وجود آمد.در این جابجایی‌ها  حسین طاهری مدیر بازنشسته صدا و سیما به‌شکلی مغایر با قوانین اداری به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی منصوب شد.

اگرچه این اقدام مغایر با قانون استخدامی کشور بود و حتی رئیس جمهور دولت یازدهم در جذب مدیران بازنشسته تذکر داده‌بود اما با این وجود حسین طاهری 54 ساله با حمایت افرادی از جمله آتیلا پسیانی و یک کارگردان دیگر تئاتر روی کار آمد.

شاید اگر قوانین رعایت می‌شد و مدیر توانایی دیگر بر این مسند مهم تکیه می‌زد.شرایطی به‌وجود می‌آمد که بسیار بهتر از شرایط کنونی بود.شرایطی که در آن اگرچه حدود 2 ماه از انتصاب مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گذرد اما هنوز اقداماتی همچون بودجه تئاتر، رسیدگی به وضعیت ساخت و ساز اداره تئاتر، تعمیرات تئاتر شهر، تاسیس خانه تئاتر عروسکی و  پرداخت مطالبات معوق هنرمندان تئاتر(که با نزدیک شدن به پایان سال امری حیاتی محسوب می‌شود) انجام  نگرفته و در به‌روی همان پاشنه می‌چرخد.

طبیعی‌است که با این شرایط اهالی رسانه بر اساس وظیفه اصلی خود به دفعات متعدد پیگیر این مسائل از سوی حسین طاهری رئیس مرکز هنرهای نمایشی بوده‌اند اما وی تا به حال حاضر به مصاحبه نشده است.

روز گذشته خبرنگار تئاتر فارس پس از انتشار گزارشی در خصوص دغدغه هنرمندان در خصوص پرداخت مطالباتشان تلاش کرد تا با مدیرکل هنرهای نمایشی تماس بگیرد و خبرهای امیدوار کننده را از سوی این مدیر فرهنگی دریافت کند. پس از تماس‌های متعدد بالاخره حسین طاهری به تماس‌ تلفن همراه خود توجه کرد اما با لحنی توهین آمیز به خبرنگار ما اعلام کرد که «هر حسین طاهری که رئیس تئاتر نیست» سپس تغییر موضع داد و گفت: من در حال حاضر مرخصی هستم و در دفتر حضور ندارم و علاقه‌ای به گفت‌و گو در خصوص مطالبات هنرمندان ندارم».

پس از پایان این تماس خبرنگار فارس با دفتر رئیس مرکز هنرهای نمایشی تماس گرفت و منشی این مدیر فرهنگی اعلام کرد که ایشان در اتاق خود حضور دارند اما ما این گفته هم اکتفا نکردیم و به مرکز هنرهای نمایشی مراجعه کردیم و متوجه شدیم که حسین طاهری در دفتر کار خود حضور دارد.

شاید در شرایطی که این مدیر که حتی توانایی ساده‌ترین امور مربوط به حوزه مدیریتش از جمله جذب بودجه از سوی وزارت خانه را ندارد رسانه‌ها می‌توانستند با همراهی مرکز هنرهای نمایشی و معاونت هنری ارشاد کمک‌های فراوانی را برای تسهیل شدن برخی مشکلات انجام دهند اما گویا برخلاف علی مرادخانی معاون امور هنری، حسین طاهری نه تنها به رسانه اعتقادی ندارد بلکه حتی خود را برای توهین به اهالی رسانه و جامعه رسانه‌ای محق می‌داند.

حالا دیگر شاید درایت معاون امور هنری موجب شود تا رئیس مرکز هنرهای نمایشی مجبور شود  روابط خدشه‌دار شده خود را با رسانه‌های حسنه کند. درایتی که اگر کافی نباشد یا جواب ندهد ممکن است علی مرادخانی را در انتخاب خود برای تئاتر کشور دچار تجدید نظر کند.