میلاد نیک آبادی با اشاره به اجرای عمومی نمایش «مده آ» در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر عنوان کرد برای اجرای مجدد، این اثر دستخوش تغییراتی خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: میلاد نیک‌آبادی که با نمایش «مده آ» در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت درباره اجرای عمومی این اثر نمایشی گفت: طبق صحبت‌هایی که با اتابک نادری مدیر تئاتر شهر کرده‌ام به نظر می رسد که نمایش مورد پسند شورای هنری تئاتر شهر قرار گرفته و قرار است برای سال 93 در نوبت اجرا قرار گیرد اما هنوز زمان اجرا مشخص نشده است.

وی افزود: برای اجرای عمومی، نمایش قطعا دچار تغییرات زیادی چه در متن، چه در گروه بازیگران و چه در ساختار خواهد شد. برای حضور در جشنواره ما نتوانستیم آنطور که باید آماده شویم و اجرای جشنواره تنها 40 درصد از ظرفیت کار بود. برای اجرای عمومی نمایش احتیاج به یک روند سه ماهه تمرین داریم. متن نیز باید در حین تمرینات تکمیل شود تا در نهایت به نتیجه دلخواه برسیم.

کارگردان «رابینسون کروزوئه» تاکید کرد که بازیگران اصلی نمایش تغییری نخواهند کرد اما احتمالا در گروه 8 نفره بازیگران فرعی‌تر تغییراتی خواهند داشت.

نیک‌آیادی توضیح داد: این نمایش در جشنواره در سالن چهارسو به صحنه رفت که برای اجرای عمومی نمایش مساعد خواهد بود اما از مدیریت تئاتر شهر خواسته ام که حداقل 4 ماه قبل از اجرای نمایش به ما اطلاع بدهند تا بتوانیم خودمان را آماده کنیم.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت‌هایش گفت: در حال ترجمه مقاله ای درباره دراماتورژی در تئاتر هستم و مقاله‌ای با عنوان «تمثیل‌شناسی در ادبیات نمایشی» را نیز در دست نگارش دارم که بعد از اتمام ترجمه و نگارش این دو مقاله برای انتشارشان در فصلنامه تئاتر اقدام خواهم کرد.

«مده آ» بر اساس نمایشنامه «مده آ» نوشته اوریپید نوشته شده است اما نمایش از جایی که داستان نمایشنامه اوریپید به پایان می رسد و بعد از اینکه مده آ فرزندانش را به قتل می رساند و فرار می کند، آغاز می شود. پانته آ پناهی ها، مهدی صباغی، جواد پولادی، مریم گرجی، سایه کبیری، زهرا مولایی، هانیه راد، نیکتا اکبری، ندا عقیقی، درنا رهنمایی، گالیا اکبری بازیگرانی هستند که در اجرای جشنواره تئاتر فجر در این نمایش حضور داشتند.