وزیر ارشاد گفت: هنوز فیلمنامه فیلم شمس تبریزی برای طی مراحل خود به سازمان سینمایی نیامده است، بنابراین قضاوت در این زمینه، قضاوت زودرسی خواهد بود.

پایگاه خبری تئاتر: سیدعباس صالحی وزیر ارشاد پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص پاسخ به استفتاء دو تن از مراجع در خصوص ساخت فیلم شمس تبریزی گفت: همانطور که مطلع هستید پروانه ساخت فیلم‌هایی که در خود ایران ساخته می‌شود مراحلش در داخل طی شده و به مرحله پروانه نمایش می‌رسد. این فیلم در حال حاضر به این علت که ساختش در ایران اتفاق نمی‌افتد، مسیر خودش را طی نکرده است تا در فضای سازمان سینمایی تحلیل شود.

وی ادامه داد: به طور کلی مسیر استفتاء مسیر کسب نظر مراجع است که طبعا قابل احترام هستند اما قوانین کشور مسیر خود را طی می‌کند و همانطور که دوستان مطلع هستند سریال‌ها و فیلم‌های متعددی در صدا و سیما در ارتباط با این افراد تولید شده است.

صالحی گفت : هنوز فیلمنامه برای طی مسیر نیامده است بنابراین قضاوت در این زمینه، قضاوت زودرسی خواهد بود. چون ساخت فیلم در فضای ایران اتفاق نیفتاده، مسیر فیلمنامه در مسیری نیست که ما اطلاع داشته باشیم و البته اینکه گفته شده نقش مولانا را یک بازیگر ترک بازی می‌کند منتفی شده و هم نقش مولانا و هم نقش شمس را بازیگران ایرانی ایفا می‌کنند اما فیلمنامه چون مراحلش در اینجا طی نشده داوری خاصی نداریم.

وزیر ارشاد افزود: گفت‌وگوها با مراجع وجود دارد اما هرکسی می‌تواند از مرجع تقلید خودش سوال کند و مراجع نظرات مختلفی را بر مبنای فقه مطرح می‌کنند اما مسیری که در چهارچوب حکومت و قانون طی می‌شود مسیر خودش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تعطیلی دانشگاه هنر اصفهان گفت: آن مساله مربوط به وزارت علوم است.

وی در خصوص ثبت اموال خود در سامانه ثبت اموال مسئولان نیز گفت: همه وزرا در مرحله اول، اطلاعات اموال خود را به مقام‌های مسئول داده‌اند.