پری صابری نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه به دلیل مشکلی که برای تارهای صوتی محمد حاتمی پیش آمده احتمالا وی نمی تواند در نمایش«باغ دلگشا» حضور داشته باشد، از جایگزینی بازیگری دیگر برای نقش سعدی در این اثر نمایشی خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: پری صابری نویسنده و کارگردان شناخته شده تئاتر ایران که این روزها در تدارک به صحنه بردن نمایش«باغ دلگشا» است در این باره گفت: نمایش «باغ دلگشا» قرار است از عید فطر در تالار وحدت روی صحنه برود و در حال حاضر ما مشغول تمرین و آماده سازی این اثر نمایشی هستیم.

وی ادامه داد: پیش از این حضور محمد حاتمی در نقش سعدی در این اثر قطعی شده بود اما متاسفانه به دلیل اینکه تارهای صوتی حاتمی دچار مشکلاتی شده، احتمالا نمی توانم از او در این نمایش استفاده کنم. حاتمی بازیگر اصلی این نمایش بود اما چون بازی در این نقش احتیاج به خواندن و تحرک زیادی دارد نمی توانم ریسک کنم چون ممکن است در آینده به ضرر وی تمام شود و تارهای صوتی اش ضربه جبران ناپذیری ببینند. بنابراین در صورتی که حال وی مساعد نشود مجبورم از بازیگر دیگری استفاده کنم.

این هنرمند تئاتر یادآور شد: فعلا به دنبال بازیگری می گردم که مناسب اجرای نقش سعدی باشد. متاسفانه تئاتر شاخه فقیری است و با وجودیکه از همه رشته ها مهمتر است اما هیچ حمایتی از آن نمی شود. هنرمندان ما به دلیل اینکه هزینه هایشان در تئاتر تامین نمی شود جذب تلویزیون و سینما شده و کمتر تمایل به حضور در تئاتر دارند.

کارگردان «شمس پرنده» درباره دیگر بازیگران و عوامل نمایش توضیح داد: علیرضا ناصحی در نقش سیاه، مهدی تقی‌نیا در نقش شمس و پدر سعدی، سهیلا پورگرامی در نقش مادر سعدی، فرشته نوید و امین آذری در نقش دختر و پسر، حمید ترکاشوند در نقش سروش غیب، محمد احدی در نقش سهروردی و درویش، نازنین بابایی و شهرام نجاتی بازیگران این اثر نمایشی هستند. البته هرکدام از بازیگرن در چند نقش مختلف ایفای نقش می کنند که تداخلی با هم ندارد.

ابراهیم اثباتی آهنگساز، نادر رجب پور طراح حرکات موزون، حمید ترکاشوند، سهیلا پورگرامی و صبا ضامنی خواننده، رضا مهدی زاده طراح صحنه و ادنا زینلیان طراح لباس نمایش هستند. «باغ دلگشا» برگرفته از اشعار سعدی است و در آن به روایت زندگی این شاعر به‌نام و برخی از اشعار او پرداخته می‌شود.

صابری اجرای نمایش هایی چون «من از کجا، عشق از کجا» درباره زندگی فروغ فرخزاد، «من به باغ عرفان» درباره زندگی سهراب سپهری، «هفت شهر عشق» با الهام از عطار نیشابوری، «بیژن و منیژه»، «رستم و سهراب» و «شمس پرنده» را در کارنامه دارد.