فروغ رستگار نویسنده نمایشنامه ستاره کار که از آثار برگزیده جشنواره اعلام شد، درباره نمایشنامه خود گفت: این نمایشنامه به پیشنهاد همکارم آقای سیروس زردشتی نوشته شد که در شکل گیری ایده کلی و طرح نمایشنامه نقش مهمی ایفا کرد.

پایگاه خبری تئاتر: فروغ رستگار نویسنده نمایشنامه ستاره کار که از آثار برگزیده جشنواره اعلام شد، درباره نمایشنامه خود گفت: این نمایشنامه به پیشنهاد همکارم آقای سیروس زردشتی نوشته شد که در شکل گیری ایده کلی و طرح نمایشنامه نقش مهمی ایفا کرد.

وی با اشاره به خلاصه ای از این نمایش عنوان کرد: ستاره کار درباره دغدغه شهرت یک نوجوان بسکتبالیست است. او که عاشق آسمان و ستاره هاست تلاش می کند تا به هرقیمتی سوپر استار شود و ستاره درخشانی به اسم خودش داشته باشد اما در برخورد با مرد ستاره کار می فهمد راز درخشش ستاره ها چیز دیگریست.

این نویسنده جوان با اشاره به ایده نمایشنامه یادآور شد: ایده ای داشتیم که یک بسکتبالیست دوست دارد سوپراستار شود چون قد بلندی دارد و خانواده اش فکر می کنند براساس سابقه خانوادگی می تواند به این هدف برسد اما او خودش کار دیگری را دوست دارد.

رستگار درباره مخاطبان این نمایشنامه توضیح داد: مخاطب نمایشنامه نوجوانان هستند که هم به بحث اهداف و علاقه مندی های آنها می پردازد که در این سن مورد توجه قرار می گیرد و هم به بحث سلبریتی ها و سوپراستارها می پردازد که می توانند نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهند.

وی درباره ادامه کار روی این نمایشنامه تصریح کرد: به احتمال زیاد براساس فیدبک ها بازنویسی شده تا بتوانیم آن را اجرا کنیم. برای این منظور یک دورخوانی خواهیم داشت و بعد کار به کارگردان سپرده می شود.

رستگار درباره مدت زمان نگارش متن نیز گفت: دو سه هفته زمان برد تا توانستیم از ایده به طرح برسیم. حدود دو هفته نیز نگارش متن و بازنویسی آن طول کشید.

وی در پایان درباره تاثیر جشنواره ها بیان کرد:
این اولین نمایشنامه من است اما شاید در این حوزه دیگر کار نکنم چون هم بسیار سخت است و هم تخصص می خواهد برای کودک و نوجوان کار کنید. با این حال یکی از انگیزه های نوشتن نمایشنامه، جشنواره ها هستند چون نمایشنامه ها برای عرضه شدن در مکانی نوشته می شوند.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان به دبیری مجید قناد در همدان در حال برگزاری است.