فقیهه سلطانی بازیگر سینما و تئاتر با اشاره به ساخت فیلم کوتاه «دلاواره» در آینده ای نزدیک که درباره مشکلات دختران عشایر است از کارگردانی آثار نیل سایمون و تلاش برای اجرای نمایشنامه‌خوانی «پابرهنه در پارک» در شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز گفت.

پایگاه خبری تئاتر: فقیهه سلطانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره اولین تجربه کارگردانی اش در حوزه تئاتر گفت: نمایشنامه «پابرهنه در پارک» نوشته نیل سایمون را با گروهی از بازیگران تئاتر از 6 تا 12 خرداد ماه در برج میلاد نمایشنامه‌خوانی کردیم که خوشبختانه با استقبال مخاطبان روبرو شد. در واقع این خوانش به اجرا شباهت پیدا کرده بود و به شکل نمایشنامه خوانی های معمول اجرا نشد.

وی ادامه داد: از آنجا که این اجرا انعکاس خوبی در میان علاقمندان به تئاتر داشت قصد دارم کار را در سالن های تئاتر دیگری نیز به صحنه ببرم. نمایشنامه «پابرهنه در پارک» نیل سایمون برعکس متون دیگر این نویسنده از طنز کلامی و موقعیتی زیادی برخوردار نیست اما در اجرایی که ما داشتیم کار بسیار مفرح و جذاب از کار درآمده البته بدون اینکه اجرا به سمت هجو گرایش پیدا کند.

سلطانی درباره دیگر فعالیتهایش توضیح داد: قرار است نمایشنامه «هتل پلازا» نیل سایمون و البته نمایشنامه دیگری از وی را هم در آینده ای نزدیک به صورت نمایشنامه خوانی اجرا کنم. هنوز مکان اجرای «هتل پلازا» مشخص نشده است اما مهسا مهجور یکی از بازیگران کار خواهد بود. همچنین در حال رایزنی برای اجرای نمایشنامه خوانی «پابرهنه در پارک» در شهرستانهایی مثل شیراز، اصفهان و تبریز هستیم که امیدوارم زمان اجرا به زودی مشخص شود.

بازیگر نمایش فیلم «صورتی» در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: در حال حاضر مشغول ایفای نقش در سریال «زخم» به کارگردانی مسعود آب پرور هستم که برای پخش از شبکه سوم سیما تولید می شود. همچنین به زودی ساخت فیلم کوتاه «دلاواره» را آغاز خواهم کرد که فیلمی مستند داستانی درباره مشکلات دختران عشایر است و همه بازیگران آن بومی هستند. این فیلم کوتاه بر پایه تصویر استوار است و از یک داستان واقعی الهام گرفته شده است.

رابعه اسکویی، حمید کاشانی، محمدرضا علیمردانی و مهسا مهجور نقش‌خوان‌های اجرای «پابرهنه در پارک» بودند که از 6 تا 12 خرداد ماه در برج میلاد اجرا شد.

فقیه سلطانی لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی و فارغ التحصیل مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما در رشته بازیگری است. سلطانی در دو سال گذشته حضور مستمری در تئاتر با بازی در نمایش‌های «بهار و آدم برفی»، «یک تنبیه با شکوه»، «روز سیاوش» و «خواهرانه به وقت خیزران» داشته است.