علی جنتی در اظهارنظری رسمی اعلام کرد که بخشی از قوه قضائیه نمایش "تانگوی تخم مرغ" هادی مرزبان را توقیف کرده است.

پایگاه خبری تئاتر:  وزیر ارشاد در پاسخ به چرایی توقیف نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» اظهار کرد: بخشی از قوه قضاییه اعتقاد دارد که قانونا در هر جایی تصمیم بگیرد و بیاید، بگیرد، ببندد و توقیف کند و این را جزو اختیاراتش می‌داند. 

جنتی افزود: این نمایش مجوز داشته و مدتی هم اجرا شده اما اشکالاتی هم داشت که باید مرتفع می‌شد. ما هم به آن‌ها گفته بودیم که این اشکالات را رفع کنند. این نمایش اشکالات جزیی قابل رفع داشت. ما هم در این زمینه تذکرات لازم را داده بودیم اما در این بین یک‌دفعه با توقیف نمایش مواجه شدیم. 

وزیر ارشاد همچنین درباره احتمال اجرای نمایش هادی مرزبان در روز 18 خردادماه عنوان کرد: باید در این زمینه با مقامات قضایی صحبت شود. 

علی جنتی سپس در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا وزارت ارشاد از سوی افراد یا گروه‌هایی خارج از این وزارت‌خانه تحت فشار است که نمایشی مانند «تانگوی تخم مرغ داغ» مبهم باقی مانده است، به لبخند اکتفا کرد و گفت:‌ شما که جواب مرا می‌دانید چرا سؤال می‌کنید؟ 

نمایش "تانگوی تخم مرغ داغ" شامگاه 16 خرداد ماه در آخرین شب‌های اجرایش به صحنه نرفت. روز گذشته 17 خرداد ماه نیز گروه اجرایی نامه‌ای را منتشر کردند و درباره نمایش‌شان توضیح دادند.  نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» با بازی علی نصیریان ‌، فرزانه کابلی‌، امین زندگانی‌، پریسا مقتدی با نمایشنامه‌ی اکبر رادی به صحنه رفته است.


منبع: خبرگزاری ایسنا