فیلم «اسب سفید بالدار» به کارگردانی مهیار ماندگار از سوی هیات داوران بخش نسل هفتادمین جشنواره فیلم برلین به صورت ویژه تقدیر شد.

پایگاه خبری تئاتر: برندگان بخش نسل هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین اعلام شد و فیلم «اسب سفید بالدار» به کارگردانی مهیار ماندگار تقدیر ویژه هیات داوران بخش نسل (Generation ۱۴plus) را از آن خود کرد.

هیات داوران این بخش که عباس امینی سینماگر ایرانی نیز یکی از اعضای آن است در توصیف فیلم «اسب سفید بالدار» آورده است: این فیلم از تخیل مخاطب برای ایجاد جهانی استثنائی استفاده می‌کند و روایتی از شخص اول داستان ارائه می‌دهد که الهام‌بخش احساسات قدرتمندی است. در نهایت وقتی فانتری و تخیل با واقعیت پیوند می‌خورد احساس می‌کنیم که گویی در حال پرواز با اسب‌های سفید بالدار هستیم.

در بخش نسل (Generation ۱۴plus) جایزه خرس بلورین بهترین فیلم بلند به «بانوی نیل» ساخته «عتیق رحیمی» محصول فرانسه، بلژیک و رواندا رسید.

هفتادمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۲۰ فوریه تا اول مارس (۱ تا ۱۱ اسفند) برگزار می‌شود و امسال «جرمی آیرونز» بازیگر تحسین‌شده سینما و تئاتر انگلیس به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی اصلی انتخاب شده است.

مدیریت پخش بین المللی این فیلم توسط شرکت ATOZINEMA آزاده مسیح ‌زاده انجام می‌شود.