دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از برگزاری این جشنواره در همدان ابراز خرسندی کرد و گفت: یکی از مسائلی که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود، اجرای نمایش‌های برگزیده جشنواره در نقاط مختلف کشور است.

پایگاه خبری تئاتر: پیام دهکردی صبح امروز در نشست هماهنگی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: انجام کارهای فرهنگی در ایران بسیار سخت است و باید برای افرادی که در این عرصه مشغول تلاش هستند، احترام خاصی قائل شد.

وی ادامه داد: باور من این است با ظرفیت موجود در همدان، این دوره از جشنواره به نگین جشنواره‌های امسال کشور تبدیل شود.

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با بیان اینکه بعد از انتصاب، کارگروه‌های تخصصی تشکیل داده تا کارها به صورت تخصصی دنبال شود، افزود: کارگروه گرافیک یکی از این کارگروه‌هاست و ما تلاش خواهیم کرد تا در ایام برگزاری جشنواره، شهر همدان چهره جشنواره‌ای به خود بگیرد.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مسئله‌ای است که بخشی از آن به یک استراتژی مهم نیاز دارد.

دهکردی گفت: باید کثرت برگزاری کارگاه‌ها را مورد بازبینی قرار داده و کارگاه‌هایی با کیفیت بیشتر و درخشان‌تر برگزار کنیم.

وی وضعیت سن سیار تئاتر را در سال‌های اخیر مهجور عنوان کرد و ادامه داد: سن سیار تئاتر وسیله بسیار مهمی است که در این سال‌ها سوء استفاده‌هایی از آن شده و این ابزار درخشان مهجور واقع شده است.

دبیر بیست و یکمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان که این جشنواره را یکی از سالم‌ترین جشنواره‌های کشور و یکی از معتبرترین جشنواره‌های ایران در سطح جهان می‌داند، گفت: تئاتر دانش‌آموزی بخشی است که امسال به این جشنواره اضافه شده است؛ زیرا اعتقاد دارم اگر این جریان از آموزش و پرورش آغاز شود، در آینده نخبه‌های بسیاری به جامعه تحویل داده خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تئاتر دغدغه 20 ساله من است، اظهار کرد: یکی از مسائلی که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود، اجرای نمایش‌های برگزیده جشنواره در نقاط مختلف کشور است.

دهکردی پوستر جشنواره را بخشی از ویترین یک جشنواره عنوان کرد و گفت: ما باید در زمینه طرح‌های گرافیک به یک نگاه واحد رسیده و از نظر کارشناسان در این باره استفاده کنیم.

وی رنگ نارنجی را رنگ سازمانی این دوره از جشنواره معرفی و تأکید کرد: این رنگ با نظر کارشناسان گرافیک و روانشناسان کودک انتخاب شده است.