مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر زمانی مورد استقبال قرار می‌گیرد که بتواند بخشی از نیاز و سوال جامعه را پاسخ دهد.

پایگاه خبری تئاتر: برنامه پرده آخر با موضوع بحران مخاطب در تئاتر ایران، در ارتباط تلفنی با دکتر قادر آشنا (مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

قادر آشنا در مصاحبه تلفنی با برنامه «پرده آخر» با اشاره به این که تئاتر انواع مختلفی دارد، گفت: هر تئاتری ویژگی‌های خاص خودش را دارد و مسیر مشخصی را پیش می‌رود.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم تا تئاتر را فقط برای فعالان حوزه تئاتر تولید نکنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تئاتر باید برای همه مردم تولید شود و به همه مردم جامعه عرضه شود.

وی با اشاره به این که ما باید به اصالت تئاتر توجه کنیم، تصریح کرد: تئاتری که عرضه می‌شود، برای جذب مخاطب باید بیشترین و بهترین کیفیت را داشته باشد.

قادر آشنا اضافه کرد: تئاتر زمانی مردمی می‌شود و مورد استقبال قرار می‌گیرد که بتواند بخشی از نیاز و سوال جامعه را پاسخ دهد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصاد رایج در کشور، توضیح داد: تجربه نشان داده که اگر ما تئاتر خوبی را تولید کنیم، مردم در عین مشکلات اقتصادی حاضر در کشور، به سالن‌های تئاتر می‌آیند و برای تماشا بلیط می‌خرند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که تئاتر ایران در حال حاضر بالنده است و مخاطب دارد، اظهار داشت: امروزه تئاتر در بسیاری از نقاط کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: رشته تحصیلی «تئاتر» در بین رشته‌های فرهنگ و هنر مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد.

قادر آشنا با اشاره به فعالیت‌های شورای ارز‌ش‌یابی و نظارت بر هنرهای نمایشی، توضیح داد: این شورا نباید فعالیت خودش را به موضوع «ارزیابی» محدود کند و باید در کنار ارزیابی مشاوره هم بدهد و در مسیر گفتگو با گروه‌های تئاتری، اجراهای مورد نیاز جامعه را به روی صحنه ببرد.